Dolt handikapp någon som kan hjälpa ?
Föräldraskap
  1. lite anonym på grund av ämnet.
    #1

    Dolt handikapp någon som kan hjälpa ?


    Jag har ett stort problem som blir jobbigare och jobbigare med åren. Jag har en medial gåva som jag inte har lärt mig hantera.
    Jag isolerar mig mer och mer orkar inte umgås med folk ibland, har svårt att passerar folk massor.
    Mitt problem är att jag mot min vilja får ta del av människors energier. Är dom bra är det inga problem men är dom tunga och mörka är det värre, det klistrar sig på mig som en seg massa.
    Jag känner om en människa är ond, har gjort något hemskt, det känns i hela min kropp.
    Jag kan också känna av folks tankar, många människor är dubbeltydiga dom säger en sak när dom talar men tänker helt andra.
    Det här kanske låter löjligt men faktum är att jag nu försöker skärma mig genom att vara ensam så mycket som möjligt för jag vet inte hur jag ska kunna stänga av. Detta tar av all min kraft och jag är ständigt trött samtidigt som det är obehagligt att känna andras smärta.
    Finns det någon här som kan vägleda mig vore jag väldigt tacksam.
  2. 1
    Dolt handikapp någon som kan hjälpa ?
    Jag har ett stort problem som blir jobbigare och jobbigare med åren. Jag har en medial gåva som jag inte har lärt mig hantera.
    Jag isolerar mig mer och mer orkar inte umgås med folk ibland, har svårt att passerar folk massor.
    Mitt problem är att jag mot min vilja får ta del av människors energier. Är dom bra är det inga problem men är dom tunga och mörka är det värre, det klistrar sig på mig som en seg massa.
    Jag känner om en människa är ond, har gjort något hemskt, det känns i hela min kropp.
    Jag kan också känna av folks tankar, många människor är dubbeltydiga dom säger en sak när dom talar men tänker helt andra.
    Det här kanske låter löjligt men faktum är att jag nu försöker skärma mig genom att vara ensam så mycket som möjligt för jag vet inte hur jag ska kunna stänga av. Detta tar av all min kraft och jag är ständigt trött samtidigt som det är obehagligt att känna andras smärta.
    Finns det någon här som kan vägleda mig vore jag väldigt tacksam.
  3. SharpMissy
    #2

    Jag skulle

    rekommendera dig att kontakta Terry Evans som har stor erfarenhet av den andra sidan, jag vet också att han kan hjälpa människor att stänga av sådant man inte orkar med, vad gäller den clairvoyanta biten.

    http://www.mountainmeditation.com/site/swedish/index.htm
  4. 2
    Jag skulle rekommendera dig att kontakta Terry Evans som har stor erfarenhet av den andra sidan, jag vet också att han kan hjälpa människor att stänga av sådant man inte orkar med, vad gäller den clairvoyanta biten.

    http://www.mountainmeditation.com/site/swedish/index.htm
  5. Anonym
    #3

    Jag har samma problem, men jag

    har lärt mig att hantera min \"känslighet\" med åren i de allra flesta fall. Meditera och föreställ dig en bubbla kring dig, som en såpbubbla, dit inga energier utom de positiva kan komma in. Fyll den med vitt ljus och tänk dig att utsidan är reflekterande och stöter bort de energier som är negativa. Efterhand kan du plocka fram din bubbla när du behöver den. Den här metoden fungerar mycket bra för mig och även en del andra medium som jag har kontakt med. Andra föreställer sig ett äggskal, en glasbubbla etc. De gånger det inte fungerar för mig är när jag själv är stressad och \"glömmer\" att skydda mig. Lycka till!
  6. 3
    Jag har samma problem, men jag har lärt mig att hantera min \"känslighet\" med åren i de allra flesta fall. Meditera och föreställ dig en bubbla kring dig, som en såpbubbla, dit inga energier utom de positiva kan komma in. Fyll den med vitt ljus och tänk dig att utsidan är reflekterande och stöter bort de energier som är negativa. Efterhand kan du plocka fram din bubbla när du behöver den. Den här metoden fungerar mycket bra för mig och även en del andra medium som jag har kontakt med. Andra föreställer sig ett äggskal, en glasbubbla etc. De gånger det inte fungerar för mig är när jag själv är stressad och \"glömmer\" att skydda mig. Lycka till!
  7. avataria
    #4

    De sista veckorna när jag försökt...

    meditera ljusbubblan (vilket jag brukar göra när jag vill sova ostört - annars får jag besök om nätterna) har det inte blivit nån ljusbubbla utan jag har hamnat inne i en rosenkvartsgrotta! Mycket roande...och lite oroande också. Varför blir det något annat än jag bestämt mej för?
  8. 4
    De sista veckorna när jag försökt... meditera ljusbubblan (vilket jag brukar göra när jag vill sova ostört - annars får jag besök om nätterna) har det inte blivit nån ljusbubbla utan jag har hamnat inne i en rosenkvartsgrotta! Mycket roande...och lite oroande också. Varför blir det något annat än jag bestämt mej för?
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Kanske för att det är vad du behöver?

    Så här står det om rosenkvarts:

    \"Utmärkt för att sänka den emotionella temperaturen. Om ett telefonsamtal oväntat urartar till aggressioner. Ett litet rosen-kvartshjärta eller perfekt rund kristall, buren nära hjärtat eller i en liten påse under kläderna drar till sig ädel kärlek och bibehåller vänligheten i existerande kärlek. En sten för att stilla gräl.\"

    Du kanske behöver det lugn och ro som rosenkvarts ger.
  10. 5
    Kanske för att det är vad du behöver? Så här står det om rosenkvarts:

    \"Utmärkt för att sänka den emotionella temperaturen. Om ett telefonsamtal oväntat urartar till aggressioner. Ett litet rosen-kvartshjärta eller perfekt rund kristall, buren nära hjärtat eller i en liten påse under kläderna drar till sig ädel kärlek och bibehåller vänligheten i existerande kärlek. En sten för att stilla gräl.\"

    Du kanske behöver det lugn och ro som rosenkvarts ger.
  11. avataria
    #6

    Ah, tack...

    Såklart - det har börjat sen jag gick upp i arbetstid till 75% efter att ha varit sjukskriven på 50% i åtta månader...

    Det är alltså jobbet och mina känslor inför det som ger mej rosenkvartsen. Jag har rosenkvarts utplacerad överallt i min bostad, en i varje rum...

    Vart hittade du den infon om rosenkvartsen?
  12. 6
    Ah, tack... Såklart - det har börjat sen jag gick upp i arbetstid till 75% efter att ha varit sjukskriven på 50% i åtta månader...

    Det är alltså jobbet och mina känslor inför det som ger mej rosenkvartsen. Jag har rosenkvarts utplacerad överallt i min bostad, en i varje rum...

    Vart hittade du den infon om rosenkvartsen?
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    www.newpage.se

    samt en av mina Cassandra Eason böcker.
  14. 7
    www.newpage.se samt en av mina Cassandra Eason böcker.

Liknande trådar

  1. DS-dolt handikapp, ibland...
    By carin2010 in forum Downs Syndrom
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 01:01
  2. Kan någon hjälpa mig?
    By Miacarla in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 03:59
  3. Kan någon hjälpa?
    By anonymt namn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 22:07
  4. Dvd filmen Dolt hot någon som
    By Dalkullan med 2 barn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 08:36
  5. DOLT HOT, NÅGON?
    By anne in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar