Behöver lite hjlp med förkylning!
_02 Höstbarn
  1. marie m prinsessorna
    #1

    Behöver lite hjlp med förkylning!

    Tilda är suer duper dunder förkyld, dock ingen feber, och inget gnällig direkt, men när hon andas låter det som hon inte får luft, och i natt vaknade hon och ill grät och kunde inte knappt få luft, jag förskökte lugna ner henne och ge henen vatten, till slut släppte det. Nu när hon pratar så blir det som att hon viksar i mellan åt. Kan det vara såkalald falsk krupp? Bör jag gå till läkare eller ngt...Hon verkar ju inte lida av det mer än när det blir jobbigt att andas..ngn som har ngr spekulationer och råd om vad jag ska göra, elelr ska jag bara vänta och se.? Tacksam för svar om det finns.
  2. 1
    Behöver lite hjlp med förkylning! Tilda är suer duper dunder förkyld, dock ingen feber, och inget gnällig direkt, men när hon andas låter det som hon inte får luft, och i natt vaknade hon och ill grät och kunde inte knappt få luft, jag förskökte lugna ner henne och ge henen vatten, till slut släppte det. Nu när hon pratar så blir det som att hon viksar i mellan åt. Kan det vara såkalald falsk krupp? Bör jag gå till läkare eller ngt...Hon verkar ju inte lida av det mer än när det blir jobbigt att andas..ngn som har ngr spekulationer och råd om vad jag ska göra, elelr ska jag bara vänta och se.? Tacksam för svar om det finns.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    låter som falsk krupp

    Kontakta läkare för att kolla om det är det för säkerhetsskull.
  4. 2
    låter som falsk krupp Kontakta läkare för att kolla om det är det för säkerhetsskull.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Prova..

    om hon är så tät att hon nästan inte kan andas, att gå in i badrummet och spola hett vatten i dushen så att det bli fuktigt och immigt, då brukar det lösa upp det täta i näsa o bröst.

    Om hon har svårt att andas utan att vara tät kanske det är bästa att höra med läkaren ifall det är falsk krupp.

    Krya på-kram
  6. 3
    Prova.. om hon är så tät att hon nästan inte kan andas, att gå in i badrummet och spola hett vatten i dushen så att det bli fuktigt och immigt, då brukar det lösa upp det täta i näsa o bröst.

    Om hon har svårt att andas utan att vara tät kanske det är bästa att höra med läkaren ifall det är falsk krupp.

    Krya på-kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    om det är

    falsk krupp så gå ut på balkongen eller utanför ytterdörren så går det bort efter 5-10min
  8. 4
    om det är falsk krupp så gå ut på balkongen eller utanför ytterdörren så går det bort efter 5-10min
  9. J m V-01 och O-03
    #5

    Inte alltid att det går bort

    Jag har 2 barn som haft problem med falsk krupp. Och det går inte alltid bara bort efter 5-10 minuter ute. Vi har flera gånger varit tvungna att åka in akut och få medicin mot det hela. Så det stämmer inte riktigt det som du skriver.
  10. 5
    Inte alltid att det går bort Jag har 2 barn som haft problem med falsk krupp. Och det går inte alltid bara bort efter 5-10 minuter ute. Vi har flera gånger varit tvungna att åka in akut och få medicin mot det hela. Så det stämmer inte riktigt det som du skriver.

Liknande trådar

  1. Förkylning/bihålor..lite äckelpäckel ;)
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 19:51
  2. Behöver lite hjälp! Lite OT kanske?
    By arizona in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 11:13
  3. Behöver lite råd:)
    By Carola m 8 in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 20:14
  4. fråga om förkylning och lite klagan
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 22:41
  5. Förkylning (lite långt)
    By ambra in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar