Bebissugna?
_04/05 Vinterbarn
  1. Linda
    #1

    Bebissugna?

    Hej!

    Nu är det snart ett år sen vår lilla tjej kom till oss... Och nu börjar vi bli sugna igen!
    Nån fler som känner som oss? :-)
  2. 1
    Bebissugna? Hej!

    Nu är det snart ett år sen vår lilla tjej kom till oss... Och nu börjar vi bli sugna igen!
    Nån fler som känner som oss? :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Inte nu...

    ... men när den äldsta dottern var 1 år startade vi med bebisproduktion. Nu blir det inga fler barn här.
  4. 2
    Inte nu... ... men när den äldsta dottern var 1 år startade vi med bebisproduktion. Nu blir det inga fler barn här.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Inte nu

    men säger som ovanstående att när Josefin var ett år försökte vi få syskon. Nu får det vara bra, eller i alla fall dröja ett par år innan det blir fler ;)
  6. 3
    Inte nu men säger som ovanstående att när Josefin var ett år försökte vi få syskon. Nu får det vara bra, eller i alla fall dröja ett par år innan det blir fler ;)
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Mjaaa...

    Jo, tanken har ju slagit mig. Men jag vill njuta av den här tiden när Molly är liten ett tag till. Och minnen av jobbig graviditet, förlossning och kolikperiod är ännu rätt färska så det är inte helt självklart att det blir fler. Ännu...
  8. 4
    Mjaaa... Jo, tanken har ju slagit mig. Men jag vill njuta av den här tiden när Molly är liten ett tag till. Och minnen av jobbig graviditet, förlossning och kolikperiod är ännu rätt färska så det är inte helt självklart att det blir fler. Ännu...
  9. *Annika med Joel och Isak*
    #5

    Nope!

    Jag är sååååååå nöjd med mina två prinsar :-). Det tog ganska lång tid innan jag blev sugen på nr 2 (min äldste fyller 6 till våren) men nu får det räcka.
  10. 5
    Nope! Jag är sååååååå nöjd med mina två prinsar :-). Det tog ganska lång tid innan jag blev sugen på nr 2 (min äldste fyller 6 till våren) men nu får det räcka.
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6

    Absolut inte!!!

    Men min tjej är ju nr 3 och hon har varit väldigt krävande fram till nu, när hon blivit hur go som helst. Men jag förstår er, när jag fått min förste, blev jag sugen på en till rätt snart och när han var 10 månader var jag gravid med 2:an. Jag har bara gott att säga om att skaffa två så tätt. Visst är det tufft i början men oj vad man har igen det sen. Mina två grabbar leker dagarna i ända och har sån glädje av varandra. Skulle ha varit rätt tråkigt för 1:an att inte ha en sån lekkamrat. Så kör på bara! :-)
  12. 6
    Absolut inte!!! Men min tjej är ju nr 3 och hon har varit väldigt krävande fram till nu, när hon blivit hur go som helst. Men jag förstår er, när jag fått min förste, blev jag sugen på en till rätt snart och när han var 10 månader var jag gravid med 2:an. Jag har bara gott att säga om att skaffa två så tätt. Visst är det tufft i början men oj vad man har igen det sen. Mina två grabbar leker dagarna i ända och har sån glädje av varandra. Skulle ha varit rätt tråkigt för 1:an att inte ha en sån lekkamrat. Så kör på bara! :-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7

    Jaaaaa....

    vi är bebissugna & har precis satt igång. Hoppas att få bli gravid igen snart.
  14. 7
    Jaaaaa.... vi är bebissugna & har precis satt igång. Hoppas att få bli gravid igen snart.
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Njae

    Visst e det mysigt och jag kommer nog sakna själva förlossningen men nä, vi är sååå nöjda med våra två troll! *ler*
  16. 8
    Njae Visst e det mysigt och jag kommer nog sakna själva förlossningen men nä, vi är sååå nöjda med våra två troll! *ler*
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    njä.....

    jag har två tätisbarn med 14½ månader emellan, så det får räcka på tätisfronten.

    Med tre barn mellan 5 år o nio månader, hus och jobb känns det som att vi för tillfället hat fullt upp.
  18. 9
    njä..... jag har två tätisbarn med 14½ månader emellan, så det får räcka på tätisfronten.

    Med tre barn mellan 5 år o nio månader, hus och jobb känns det som att vi för tillfället hat fullt upp.
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Nä, inte än...

    har ju fått mina tre tjejer ganska tätt så här dröjer det några år innan det är dags igen.
  20. 10
    Nä, inte än... har ju fått mina tre tjejer ganska tätt så här dröjer det några år innan det är dags igen.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Nix!

    Nu känner jag mig rätt nöjd med mina tre och dem två sista har kommit med 22 månader imellan. Så nu behöver min kropp vila och jag vill komma i form. Tror iof inte det blir fler barn, känner mig rätt nöjd med mina tre :-) Men man skall aldrig säga aldrig ;-)

    Kommer iaf sakna att vara gravid och föda barn om det inte blir några fler. Men just nu känner jag inte alls för det. Även om jag tycker det ser mysigt ut med gravida *L*
  22. 11
    Nix! Nu känner jag mig rätt nöjd med mina tre och dem två sista har kommit med 22 månader imellan. Så nu behöver min kropp vila och jag vill komma i form. Tror iof inte det blir fler barn, känner mig rätt nöjd med mina tre :-) Men man skall aldrig säga aldrig ;-)

    Kommer iaf sakna att vara gravid och föda barn om det inte blir några fler. Men just nu känner jag inte alls för det. Även om jag tycker det ser mysigt ut med gravida *L*
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    JAA!

    Men trots att vi försökt sen juli har det inte blivit något... :( *snyft*
  24. 12
    JAA! Men trots att vi försökt sen juli har det inte blivit något... :( *snyft*
  25. Hemlig ett tag till
    #13

    Redan gravid...

    ...lite oplanerat men kul ändå! Bf i slutet av juni Syskonet är 11 månader
  26. 13
    Redan gravid... ...lite oplanerat men kul ändå! Bf i slutet av juni Syskonet är 11 månader
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    nej...

    Men med första barnet kände jag detta bebissug rejält och testade positivt runt hennes 1-årsdag :-)
  28. 14
    nej... Men med första barnet kände jag detta bebissug rejält och testade positivt runt hennes 1-årsdag :-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15

    Kommer jag nog

    alltid att vara lite till och från. Fast vi har bestämt oss för att det räcker med dom två små godingarna vi har. Maken säger bestämt nej nu medans jag skulle ev kunna tänka mig en tredje.
  30. 15
    Kommer jag nog alltid att vara lite till och från. Fast vi har bestämt oss för att det räcker med dom två små godingarna vi har. Maken säger bestämt nej nu medans jag skulle ev kunna tänka mig en tredje.
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16

    Då får man lov

    att säga grattis vad kul.
  32. 16
    Då får man lov att säga grattis vad kul.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17

    Lite smått!

    Men jag SKA inte tillåta mig att bli gravid på några år nu... hur mkt det än kommer locka mig! Vid det här laget har jag ju typ vart gravid med både nr 1 och nr2, så egentligen borde det väl vara dags nu *s*. Men nej, min kropp ska få vila och jag ska stanna upp och faktiskt se till att njuta av mina tre små gosingar utan att vara gravid (=halvt handikappad) och passa på att kunna ta några glas vin nån gång ibland...

    På ett sätt känns det som att jag skulle kunna skaffa barn hela tiden, tills jag inte kan mer. Men samtidigt så känner jag inte att ett liv med typ 10-15 barn är inte vad jag har lust med heller. Vill jukunna åka på semestrar i värmen, kunna skicka barnen på ridläger, ge dom egna rum osv. Vill ha tid för vart och ett av barnen och hinna med att titta på allas träningar, läsa för dom osv.

    Så jag har nog sagt att vi får sätta stopp efter två till... Och då vill man ju på nåt sätt spara på det lite oxå... för jag kan knappt stå ut med tanken på att leva ett långt fruktbart liv utan att skaffa fler barn.

    Längtar för fullt redan nu... efter nästa gång. Men känner mig ändå nöjd med mitt beslut att vänta! Å sambon han skriker inte efter barn precis... men har inte emot fler när man för det på tal. Han är inte ovillig typ! *s*

    Klart ni ska ha en liten till... finns det något som värmer mer än att ens barn visar en kärlek, så är det i så fall när syskon visar varandra kärlek! :0)

    Lycka till!!
  34. 17
    Lite smått! Men jag SKA inte tillåta mig att bli gravid på några år nu... hur mkt det än kommer locka mig! Vid det här laget har jag ju typ vart gravid med både nr 1 och nr2, så egentligen borde det väl vara dags nu *s*. Men nej, min kropp ska få vila och jag ska stanna upp och faktiskt se till att njuta av mina tre små gosingar utan att vara gravid (=halvt handikappad) och passa på att kunna ta några glas vin nån gång ibland...

    På ett sätt känns det som att jag skulle kunna skaffa barn hela tiden, tills jag inte kan mer. Men samtidigt så känner jag inte att ett liv med typ 10-15 barn är inte vad jag har lust med heller. Vill jukunna åka på semestrar i värmen, kunna skicka barnen på ridläger, ge dom egna rum osv. Vill ha tid för vart och ett av barnen och hinna med att titta på allas träningar, läsa för dom osv.

    Så jag har nog sagt att vi får sätta stopp efter två till... Och då vill man ju på nåt sätt spara på det lite oxå... för jag kan knappt stå ut med tanken på att leva ett långt fruktbart liv utan att skaffa fler barn.

    Längtar för fullt redan nu... efter nästa gång. Men känner mig ändå nöjd med mitt beslut att vänta! Å sambon han skriker inte efter barn precis... men har inte emot fler när man för det på tal. Han är inte ovillig typ! *s*

    Klart ni ska ha en liten till... finns det något som värmer mer än att ens barn visar en kärlek, så är det i så fall när syskon visar varandra kärlek! :0)

    Lycka till!!
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    både och...

    jag kommer nog alltid att vara mer eller mindra \"bäbis-sjuk\", det har jag insett nu *ler*
    men det är rätt tillräckligt med 3 små gulliganer o så börjar jag bli \"gammal\", i mina ögon alltså. vill passa på att påpeka att jag inte tycker någonting om huruvida unga/gamla människor är då dom skaffar (läs välsignas) med barn :)
    men det är juh så mysigt att vara gravid o att vara med om en förlossning är det absolut bästa som finns!
    kramar från oss
  36. 18
    både och... jag kommer nog alltid att vara mer eller mindra \"bäbis-sjuk\", det har jag insett nu *ler*
    men det är rätt tillräckligt med 3 små gulliganer o så börjar jag bli \"gammal\", i mina ögon alltså. vill passa på att påpeka att jag inte tycker någonting om huruvida unga/gamla människor är då dom skaffar (läs välsignas) med barn :)
    men det är juh så mysigt att vara gravid o att vara med om en förlossning är det absolut bästa som finns!
    kramar från oss
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    grattis till bäbismagen :) *IMT*

  38. 19
    grattis till bäbismagen :) *IMT*

Liknande trådar

  1. Bebissugna`?
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 17:55
  2. Hej alla bebissugna kvinnor!
    By Mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar