Miniförlossningsenkät från ank. januari
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Miniförlossningsenkät från ank. januari


    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
  2. 1
    Miniförlossningsenkät från ank. januari
    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Catharina svarar


    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?

    ::: Maken & personalen som behövs

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ::: Vill duscha varmt, testa akupunktur och helst inte ha nån mer smärtlindring (det räckte sist). Vill föda knästående, i sängen med huvudändan upphöjd. Så har jag stått de båda andra gångerna.
    Den här gången skulle jag vilja ta emot bebisen själv, det har jag inte gjort förut :)
  4. 2
    Catharina svarar
    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?

    ::: Maken & personalen som behövs

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ::: Vill duscha varmt, testa akupunktur och helst inte ha nån mer smärtlindring (det räckte sist). Vill föda knästående, i sängen med huvudändan upphöjd. Så har jag stått de båda andra gångerna.
    Den här gången skulle jag vilja ta emot bebisen själv, det har jag inte gjort förut :)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Mina svar:

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    # Min man, om vi löser omsorgen om Tårtan - och det ser ut att lösa sig.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    # Jag har en födselplan där mina önskemål finns med. Bl a vill jag inte erbjudas medicinsk smärtlindring, men jag vill ha akupunktur. Egna kläder vill jag också ha. Och ett så naturligt förlopp som barnens hälsa tillåter.

  6. 3
    Mina svar: 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    # Min man, om vi löser omsorgen om Tårtan - och det ser ut att lösa sig.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    # Jag har en födselplan där mina önskemål finns med. Bl a vill jag inte erbjudas medicinsk smärtlindring, men jag vill ha akupunktur. Egna kläder vill jag också ha. Och ett så naturligt förlopp som barnens hälsa tillåter.

  7. Tise bf 10/2
    #4

    Tise svarar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    ~maken och personalen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ~vill föda knästående, hängandes över sängens huvudända. Födde dottern så och det var verkligen toppen, så jag hoppas att det blir så nu också. Och så vill jag ha lustgas!
  8. 4
    Tise svarar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    ~maken och personalen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ~vill föda knästående, hängandes över sängens huvudända. Födde dottern så och det var verkligen toppen, så jag hoppas att det blir så nu också. Och så vill jag ha lustgas!
  9. PilleJokus
    #5

    PilleJokus svar!

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    :::Maken och personalen (en BM + uska?)

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    :::Vet inte, sist trodde jag att jag ville bada och krävde att få rummet med badkar, men värkarna var så intensiva att jag inte kom ner i badkaret! Jag kunde inte heller få till nån smart förlossningsställning så jag låg som en skalbagge på rygg... Vågar inte tro att det blir på ngt annat sätt, och det funkade jättebra sist...
  10. 5
    PilleJokus svar! 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    :::Maken och personalen (en BM + uska?)

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    :::Vet inte, sist trodde jag att jag ville bada och krävde att få rummet med badkar, men värkarna var så intensiva att jag inte kom ner i badkaret! Jag kunde inte heller få till nån smart förlossningsställning så jag låg som en skalbagge på rygg... Vågar inte tro att det blir på ngt annat sätt, och det funkade jättebra sist...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Jenny U svarar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    - Min man och nödvändig personal

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Vill snittas, det är mitt enda önskemål!
  12. 6
    Jenny U svarar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    - Min man och nödvändig personal

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Vill snittas, det är mitt enda önskemål!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Jen svarar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    *Min sambo, och en barnmorska såklart

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    *Önskar att det går snabbt och smärtfritt, men det lär det ju knappast göra. Att jag slipper spricka önskar jag samt självklart att barnet mår bra.
  14. 7
    Jen svarar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    *Min sambo, och en barnmorska såklart

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    *Önskar att det går snabbt och smärtfritt, men det lär det ju knappast göra. Att jag slipper spricka önskar jag samt självklart att barnet mår bra.
  15. Bea Bom m2. +bf10/2
    #8

    BeaBoms svar

    1. Min man och helst också nån personal. Förra förlossningen såg jag knappt till nån sån. När krystvärkarna kom fick vi ringa tre gånger innan nån tog oss på allvar. De två första gångerna vi ringde kom en praktikant och sa att BM-orna satt och fyllde i journaler. Ok, vi kanske ska spara varann våra värsta förlossningshistorier, men för att hålla det kort kan jag säga att jag är glad bara jag slipper va ensam.

    2. Så lite bedövning som möjligt. Jag kommer säkert skrika efter nåd nånstans i mitten av andra halvlek, men om jag orkar, har sovit natten innan etc så vill jag gärna vara klar i knoppen. Det var jag inte när 2:an kom ut och det var en ganska läskig upplevelse.

  16. 8
    BeaBoms svar 1. Min man och helst också nån personal. Förra förlossningen såg jag knappt till nån sån. När krystvärkarna kom fick vi ringa tre gånger innan nån tog oss på allvar. De två första gångerna vi ringde kom en praktikant och sa att BM-orna satt och fyllde i journaler. Ok, vi kanske ska spara varann våra värsta förlossningshistorier, men för att hålla det kort kan jag säga att jag är glad bara jag slipper va ensam.

    2. Så lite bedövning som möjligt. Jag kommer säkert skrika efter nåd nånstans i mitten av andra halvlek, men om jag orkar, har sovit natten innan etc så vill jag gärna vara klar i knoppen. Det var jag inte när 2:an kom ut och det var en ganska läskig upplevelse.

  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Ericas svar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    * Min sambo + personalen
    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    * Lustgas och akupunktur vill jag ha, egna kläder och personal beredd ifall nått händer med barnet.
  18. 9
    Ericas svar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    * Min sambo + personalen
    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    * Lustgas och akupunktur vill jag ha, egna kläder och personal beredd ifall nått händer med barnet.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Grynet svarar


    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    ** Min sambo

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ** Det enda som kretsar i mitt huvud är att HINNA IN till förlossningen.. Eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort så oroar jag mig lite för att det ska gå för fort den här gången... Så att slippa föda barn i hallen eller i bilen är mitt önskemål!
  20. 10
    Grynet svarar
    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    ** Min sambo

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    ** Det enda som kretsar i mitt huvud är att HINNA IN till förlossningen.. Eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort så oroar jag mig lite för att det ska gå för fort den här gången... Så att slippa föda barn i hallen eller i bilen är mitt önskemål!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    Sara svarar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    - Sambon och nödvändig personal

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Ville tex stå på knä mot upphöjd huvudände förra gången, men hamnade i alla fall på rygg vilket gick jättebra.. så.. jag tror inte jag har några speciellt önskemål, jag tar det som det kommer!
  22. 11
    Sara svarar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    - Sambon och nödvändig personal

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Ville tex stå på knä mot upphöjd huvudände förra gången, men hamnade i alla fall på rygg vilket gick jättebra.. så.. jag tror inte jag har några speciellt önskemål, jag tar det som det kommer!
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12

    Anna svara:

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    * Min man och de på förlossningen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    * jag har inte hunnit skriva ner det ännu men ska kolla på förlossningsbrevet jag skrev då jag födde Isak. Kopiera och justera.

  24. 12
    Anna svara: 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    * Min man och de på förlossningen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    * jag har inte hunnit skriva ner det ännu men ska kolla på förlossningsbrevet jag skrev då jag födde Isak. Kopiera och justera.

  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13

    Bellas svar

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    **Min man och förlossningspersonalen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    **Nej, hoppas på en lika snabb och lätt förlossning denna gång.

  26. 13
    Bellas svar 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    **Min man och förlossningspersonalen.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    **Nej, hoppas på en lika snabb och lätt förlossning denna gång.

  27. Emma med Agnes-02 + bf 13/2
    #14

    Emma svarar!

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    **Min sambo, ingen annan. (Såvida han inte skulle vara otillgänglig av någon anledning. Då vet jag inte om jag skulle föda ensam eller med någon vänninna/mamma som sällskap...)

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    **Vill helst slippa det värkstimulerande droppet denna gång. Annars tror jag att jag ska sikta på ännu en förlossning utan smärtlindring men med möjligheten att välja efter hand. Jag vill i övrigt gärna ha mörkt i rummet och föda antingen på knä i sängen (som förra gången) eller på en pall och förhoppningsvis kunna ta emot även detta barn själv (häftig upplevelse!).
  28. 14
    Emma svarar! 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    **Min sambo, ingen annan. (Såvida han inte skulle vara otillgänglig av någon anledning. Då vet jag inte om jag skulle föda ensam eller med någon vänninna/mamma som sällskap...)

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    **Vill helst slippa det värkstimulerande droppet denna gång. Annars tror jag att jag ska sikta på ännu en förlossning utan smärtlindring men med möjligheten att välja efter hand. Jag vill i övrigt gärna ha mörkt i rummet och föda antingen på knä i sängen (som förra gången) eller på en pall och förhoppningsvis kunna ta emot även detta barn själv (häftig upplevelse!).
  29. Medlem sedan
    Dec 1998
    #15

    Nanna svarar


    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    Min man

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    Önskemål om vilken hand de ska sätta droppnålen i vid snittet :-)
    Och så vill jag att en sköterska på op fotograferar bakom skynket.
    Annars så har jag varit rätt nöjd de andra gångerna så så värst många önskemål har jag nog inte.
  30. 15
    Nanna svarar
    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    Min man

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    Önskemål om vilken hand de ska sätta droppnålen i vid snittet :-)
    Och så vill jag att en sköterska på op fotograferar bakom skynket.
    Annars så har jag varit rätt nöjd de andra gångerna så så värst många önskemål har jag nog inte.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    Malin svarar:

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    -Mannen och personal.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Nja, vill ha epidural om möjligt. Att slippa ligga i gynställning denna gången hade varit fint! Vill använda min vetepåse och värma i korsryggen, jätteskönt! Testade akupunktur sist, inget för mig! Viktigast är att mannen är där!
  32. 16
    Malin svarar: 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    -Mannen och personal.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    - Nja, vill ha epidural om möjligt. Att slippa ligga i gynställning denna gången hade varit fint! Vill använda min vetepåse och värma i korsryggen, jätteskönt! Testade akupunktur sist, inget för mig! Viktigast är att mannen är där!
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    Karolina skolkar från rapportskrivandet

    1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    Min man, en doula och förlossningspersonal.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    Nummer ett (förutom att barnet mår bra såklart) är att jag får känna mig trygg. Det andra bryr jag mig inte så mycket om, men klart man kan drömma.... i så fall vill jag ha en förlossning som går framåt i bra takt, känna riktiga krystvärkar mot slutet och ta emot barnet själv när det föds.
  34. 17
    Karolina skolkar från rapportskrivandet 1. Vem eller vilka kommer vara med er på förlossningen?
    Min man, en doula och förlossningspersonal.

    2. Har du några speciella ìdeér, önskemål inför förlossningen?
    Nummer ett (förutom att barnet mår bra såklart) är att jag får känna mig trygg. Det andra bryr jag mig inte så mycket om, men klart man kan drömma.... i så fall vill jag ha en förlossning som går framåt i bra takt, känna riktiga krystvärkar mot slutet och ta emot barnet själv när det föds.
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18

    Men vad skönt

    om det ordnar sig med Tårtans tillsyn! Kan tänka mig att det är en stor oro annars. Inte roligt om du ska behöva bli tvungen att åka in själv :(

    Jag tror vi önskar ganska så lika förlossningar. Jag vill inte heller ha medicinsk smärtlindring. Och egna kläder - där sa du nåt! Fullständigt avskyr de där hemska rockarna man får på sig på BB!! Tål att tänkas på! :)
  36. 18
    Men vad skönt om det ordnar sig med Tårtans tillsyn! Kan tänka mig att det är en stor oro annars. Inte roligt om du ska behöva bli tvungen att åka in själv :(

    Jag tror vi önskar ganska så lika förlossningar. Jag vill inte heller ha medicinsk smärtlindring. Och egna kläder - där sa du nåt! Fullständigt avskyr de där hemska rockarna man får på sig på BB!! Tål att tänkas på! :)
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Ja, visst var det bra!

    Så har jag stått under båda mina tidigare förlossningar. Inte fel att ta lite hjälp av tyngdlagen ;-)

    Dessutom vill jag gärna \"gömma mig\" när jag har ont. Skönt att kunna borra ner huvudet i madrassen & ta i för kung & fosterland :)
  38. 19
    Ja, visst var det bra! Så har jag stått under båda mina tidigare förlossningar. Inte fel att ta lite hjälp av tyngdlagen ;-)

    Dessutom vill jag gärna \"gömma mig\" när jag har ont. Skönt att kunna borra ner huvudet i madrassen & ta i för kung & fosterland :)
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20

    Testa duschen!

    Jag duschade i minst 45 minuter sist. Varmt, varmt och till sist redigt HETT! :)
    Det hjälpte otroligt bra faktiskt!!
  40. 20
    Testa duschen! Jag duschade i minst 45 minuter sist. Varmt, varmt och till sist redigt HETT! :)
    Det hjälpte otroligt bra faktiskt!!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Gissningslek (från ankomst januari)
    By Vill in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 16:13
  2. ENKÄT - MAT (stal från Januari)
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:00
  3. Överbliven från januari
    By LinP in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 16:49
  4. Snor en enkät från januari
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:20
  5. Snodd enkät från ank. januari
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar