Emmie är här!!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Emmie är här!!

    I måndags kl 11.45 föddes våran dotter Emmie med planerat kejsarsnitt på Lunds KK. 3930 g och 51 cm lång, 9 dagar över tiden. Allt gick jättebra och jag känner mig lika pigg som jag gjorde efter förra snittet. Idag har vi fått komma hem och det känns underbart! Hon är så söt och go, fullt med långt, svart hår. Foto kommer snart. Är så glad att det är över och att allt har gått bra. Lycka till alla som fortfarande väntar!
  2. 1
    Emmie är här!! I måndags kl 11.45 föddes våran dotter Emmie med planerat kejsarsnitt på Lunds KK. 3930 g och 51 cm lång, 9 dagar över tiden. Allt gick jättebra och jag känner mig lika pigg som jag gjorde efter förra snittet. Idag har vi fått komma hem och det känns underbart! Hon är så söt och go, fullt med långt, svart hår. Foto kommer snart. Är så glad att det är över och att allt har gått bra. Lycka till alla som fortfarande väntar!
  3. Agneta H m trean bf 8/11 (+9)
    #2

    Grattis!!

    Vad härligt att allt gick så bra. Så du fick barn på Lunds KK. Det ska jag också.
  4. 2
    Grattis!! Vad härligt att allt gick så bra. Så du fick barn på Lunds KK. Det ska jag också.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    GRATTIS!!!!!

    Va roligt! Så bra att du fick snitt till slut och att du är pigg.
    3930g och 9 dagar före, det var bra. Så bra att du inte behövde gå tiden ut, det hade blivit tungt.

    Hälsa familjen och pussa Emmie från oss!

    Kram!
  6. 3
    GRATTIS!!!!! Va roligt! Så bra att du fick snitt till slut och att du är pigg.
    3930g och 9 dagar före, det var bra. Så bra att du inte behövde gå tiden ut, det hade blivit tungt.

    Hälsa familjen och pussa Emmie från oss!

    Kram!
  7. Tedas V.39
    #4

    Grattis

    Skönt att det gick bra och att ni mår bra och är pigga
  8. 4
    Grattis Skönt att det gick bra och att ni mår bra och är pigga
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Å grattis grattis!

    Skönt att det gått bra! Hoppas jag får komma med lika glada besked nästa torsdag (snitt på måndag)...
    Hörde idag att om bäbisen har mycket hår när den föds har man oftats plågats av halsbränna under grav, stämmer det på dig?
    Mys på! Och grattis igen!
  10. 5
    Å grattis grattis! Skönt att det gått bra! Hoppas jag får komma med lika glada besked nästa torsdag (snitt på måndag)...
    Hörde idag att om bäbisen har mycket hår när den föds har man oftats plågats av halsbränna under grav, stämmer det på dig?
    Mys på! Och grattis igen!
  11. Punkster + liten 8/11
    #6

    Grattis till tjejen!

    Visst är det härligt att komma hem med liten bebis! :-)
  12. 6
    Grattis till tjejen! Visst är det härligt att komma hem med liten bebis! :-)
  13. MammaK, v39 (-6 dgr till snitt)
    #7

    G*R*A*T*T*I*S!!!!

    Så skönt att det gått bra och att ni mår prima.
  14. 7
    G*R*A*T*T*I*S!!!! Så skönt att det gått bra och att ni mår prima.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    9 dagar EFTER

    Du läste nog fel, Emmie kom 9 dagar efter utsatt tid. Ja fy vale, tänk om hon hade vägt så mycket 9 dagar innan utsatt tid och jag hade gått över...:-)
  16. 8
    9 dagar EFTER Du läste nog fel, Emmie kom 9 dagar efter utsatt tid. Ja fy vale, tänk om hon hade vägt så mycket 9 dagar innan utsatt tid och jag hade gått över...:-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Ja jag födde i Lund

    Det kändes jättetryggt! Skönt att ha ett sådant stort sjukhus som sitt lokala sjukhus...:-)
  18. 9
    Ja jag födde i Lund Det kändes jättetryggt! Skönt att ha ett sådant stort sjukhus som sitt lokala sjukhus...:-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Tack! IMT

    .
  20. 10
    Tack! IMT .
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Stämmer!

    Jag hade jättemycket halsbränna från ca vecka 30, så i mitt fall stämmer det. Stort lycka till nästa måndag, det kommer att gå jättebra! Dag 1 och 2 kan vara jobbiga, men redan på dag 3 känner man sig nästan återställd (läs mitt inlägg på kejsarsnittsidan).
  22. 11
    Stämmer! Jag hade jättemycket halsbränna från ca vecka 30, så i mitt fall stämmer det. Stort lycka till nästa måndag, det kommer att gå jättebra! Dag 1 och 2 kan vara jobbiga, men redan på dag 3 känner man sig nästan återställd (läs mitt inlägg på kejsarsnittsidan).
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Jättehärligt!

    Tack för gratulationerna!
  24. 12
    Jättehärligt! Tack för gratulationerna!
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13

    Tack! IMT

    .
  26. 13
    Tack! IMT .
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Härligt, grattis!

    Vad skönt att du känner dig pigg! Du är en riktig stöttepelare när du berättar för andra om snitt och det vore ju synd om upplevelsen grusats för de som måste snittas behöver peppning av såna som du. Nu slipper ju jag om det inte händer något akut men jag kände mig mycket tryggare efter att du berättat om ditt snitt när jag trodde att jag skulle behöva snittas.

    Väldigt gulligt namn! Grattis till er!
  28. 14
    Härligt, grattis! Vad skönt att du känner dig pigg! Du är en riktig stöttepelare när du berättar för andra om snitt och det vore ju synd om upplevelsen grusats för de som måste snittas behöver peppning av såna som du. Nu slipper ju jag om det inte händer något akut men jag kände mig mycket tryggare efter att du berättat om ditt snitt när jag trodde att jag skulle behöva snittas.

    Väldigt gulligt namn! Grattis till er!
  29. Maria med Tilde + bf 13/11 (+4)
    #15

    Grattis!

    Skönt att allt gick bra! Många kramar!
  30. 15
    Grattis! Skönt att allt gick bra! Många kramar!
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Grattis!

    Härligt att allt gick bra! Visst är det underbart att ha sin lilla här!

    Kram!
  32. 16
    Grattis! Härligt att allt gick bra! Visst är det underbart att ha sin lilla här!

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    Ohh Grattis!

    Jag väntar med spänning på bilder!

    Stort grattis återigen till underverket!
    Kram!
  34. 17
    Ohh Grattis! Jag väntar med spänning på bilder!

    Stort grattis återigen till underverket!
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Grattis!!

    Vad skönt att ni mår så bra! Ännu en tös med ett vackert namn också.
    Kram /
  36. 18
    Grattis!! Vad skönt att ni mår så bra! Ännu en tös med ett vackert namn också.
    Kram /
  37. Medlem sedan
    Apr 2003
    #19

    Vad härligt

    att allt känns så bra och att du får vara pigg. Själv är jag ännu inte fri från mycket onda smärtor från snittet :(

    GRATTIS GRATTIS till en liten fining :D
    VARMA kramar
  38. 19
    Vad härligt att allt känns så bra och att du får vara pigg. Själv är jag ännu inte fri från mycket onda smärtor från snittet :(

    GRATTIS GRATTIS till en liten fining :D
    VARMA kramar
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20

    Gratulerar

    till tjejen! Vilket fint namn ni har valt.
  40. 20
    Gratulerar till tjejen! Vilket fint namn ni har valt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Emmie?
    By Missel in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 08:26
  2. Emmie?
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 14:05
  3. Emmie!
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 19:50
  4. Emmie... *asg*
    By stello in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 19:06
  5. Emmie!
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar