fråga om vattniga flytningar
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    fråga om vattniga flytningar

    nån som har det eller vet nåt om det? ska försöka förklara....

    i tisdags morse kände jag hur det liksom rann till i trosorna, ungefär som när man får mens ni vet. Jag bytte trosor, satte på mig en binda o tänkte att det måste ha varit en väldigt vattning flytning eller så sipprar jag fostervatten, för det var helt ofärgat. Jag skulle ändå till bm och doktorn på spec.mvc vid ett tiden så jag brydde mig inte om att ringa. Innan jag skulle till mvc, fick jag byta binda för den var blöt. Nämnde detta för bm o doktorn, och doktorn undersökte mig. Tappen var 2 cm, halvmogen o öppen 1 cm. Doktorn tog oxå prov på vätskan och det visade att det inte var fostervatten så jag tänkte inte mer på det.
    Men det rinner konstant ju! Det går åt 3-4 bindor varje dag ungefär och dom är hela tiden blöta. Inte överfulla men när man tar på bindan, blir handen definitivt blöt. Det avtar heller inte på natten, utan när jag känner på bindan på natten, är den blöt. Svårt att förklara hur mycket det kommer men som riklig mens ungefär?

    kan man ha konstanta flytningar som inte avtar? detta har hållt på som sagt sen i tisdags morse. Men dom tog ju prov på mig o det visade att det var inte fostervatten....jag blir helt förvirrad när det rinner lixom hela tiden....

    nån som kan/ vet nånting om man kan ha såna flytningar? det är som vatten, inte slemmigt eller färgat.


    *suckar* :-(
  2. 1
    fråga om vattniga flytningar nån som har det eller vet nåt om det? ska försöka förklara....

    i tisdags morse kände jag hur det liksom rann till i trosorna, ungefär som när man får mens ni vet. Jag bytte trosor, satte på mig en binda o tänkte att det måste ha varit en väldigt vattning flytning eller så sipprar jag fostervatten, för det var helt ofärgat. Jag skulle ändå till bm och doktorn på spec.mvc vid ett tiden så jag brydde mig inte om att ringa. Innan jag skulle till mvc, fick jag byta binda för den var blöt. Nämnde detta för bm o doktorn, och doktorn undersökte mig. Tappen var 2 cm, halvmogen o öppen 1 cm. Doktorn tog oxå prov på vätskan och det visade att det inte var fostervatten så jag tänkte inte mer på det.
    Men det rinner konstant ju! Det går åt 3-4 bindor varje dag ungefär och dom är hela tiden blöta. Inte överfulla men när man tar på bindan, blir handen definitivt blöt. Det avtar heller inte på natten, utan när jag känner på bindan på natten, är den blöt. Svårt att förklara hur mycket det kommer men som riklig mens ungefär?

    kan man ha konstanta flytningar som inte avtar? detta har hållt på som sagt sen i tisdags morse. Men dom tog ju prov på mig o det visade att det var inte fostervatten....jag blir helt förvirrad när det rinner lixom hela tiden....

    nån som kan/ vet nånting om man kan ha såna flytningar? det är som vatten, inte slemmigt eller färgat.


    *suckar* :-(
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Sista månaden

    ökar det hemskt, det är fruktansvärt mycket.
    det är väldigt vanligt, men allt handlar ju om hormonerna oxå.
    Kan säga att när jag väntade min tös så tyckte jag inte det var så jobbigt.
    Men med sonen så fyy, och nu 10 ggr värre.
  4. 2
    Sista månaden ökar det hemskt, det är fruktansvärt mycket.
    det är väldigt vanligt, men allt handlar ju om hormonerna oxå.
    Kan säga att när jag väntade min tös så tyckte jag inte det var så jobbigt.
    Men med sonen så fyy, och nu 10 ggr värre.
  5. Linda m Nemo bf 6/12 i SF
    #3

    Jag har haft sådana länge

    Jag undrade också för det blir ju liksom blött i trosan och det är ofärgat. Jag frågade min läkare och han sa att det är vanligt att ha rikliga flytningar speciellt om du varit gravid innan. Jag blir aldrig riktigt så blöt som du beskriver dock och är inte öppen något. För mig började detta för ca en månad sedan.Det har inte blivit rikligare för mig och han sa att du märker skillnad om det är vatten för det sipprar mer och du blir helt blöt genom byxorna. Men det är himla svårt att veta för det blir ju ganska blött!
  6. 3
    Jag har haft sådana länge Jag undrade också för det blir ju liksom blött i trosan och det är ofärgat. Jag frågade min läkare och han sa att det är vanligt att ha rikliga flytningar speciellt om du varit gravid innan. Jag blir aldrig riktigt så blöt som du beskriver dock och är inte öppen något. För mig började detta för ca en månad sedan.Det har inte blivit rikligare för mig och han sa att du märker skillnad om det är vatten för det sipprar mer och du blir helt blöt genom byxorna. Men det är himla svårt att veta för det blir ju ganska blött!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    Ja...

    jag hade sådana de sista veckorna innan förlossningen. Ringde t o m förlossningen en gång och fick beskriva ingående hur de var och hur det kändes eftersom jag var rädd att jag sipprade vatten. Fick komma in och undersökas (otrevligt - trasselsudd i slidan typ), visade sig att det inte var vatten.

    Jättevanligt att få rikliga, vattniga flytningar i slutet av graviditeten. Visst är det jobbigt :(
  8. 4
    Ja... jag hade sådana de sista veckorna innan förlossningen. Ringde t o m förlossningen en gång och fick beskriva ingående hur de var och hur det kändes eftersom jag var rädd att jag sipprade vatten. Fick komma in och undersökas (otrevligt - trasselsudd i slidan typ), visade sig att det inte var vatten.

    Jättevanligt att få rikliga, vattniga flytningar i slutet av graviditeten. Visst är det jobbigt :(
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    tack för svaren!

    uscha.....då får man nog räkna med att ha binda på sig resten av tiden.... :-(

    men kanske tur ändå att det inte är vatten man sipprar. Lillebror får allt vänta iaf 1 vecka till innan ankomst!!
  10. 5
    tack för svaren! uscha.....då får man nog räkna med att ha binda på sig resten av tiden.... :-(

    men kanske tur ändå att det inte är vatten man sipprar. Lillebror får allt vänta iaf 1 vecka till innan ankomst!!

Liknande trådar

  1. Vattniga flytningar.. vatten?
    By Stigge in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 16:19
  2. Vattniga flytningar?
    By Mitte in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 22:17
  3. Vattniga flytningar?
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 21:33
  4. Vattniga flytningar?
    By helst anonym in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 22:45
  5. Vattniga flytningar? *intimt*
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar