Läs detta...
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    Läs detta...

    Jösses vad rätt hon har... Denna gången. Kanonbra skrivet och så sant!

    http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,731183,00.html
  2. 1
    Läs detta... Jösses vad rätt hon har... Denna gången. Kanonbra skrivet och så sant!

    http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,731183,00.html
  3. Amelie
    #2

    Ja, gud så rätt! Men om vad?

    Jösses, menar människan verkligen allvar? Om det inte vore så hemska saker hon skriver skulle jag skratta. Var är alla seriösa undersökningar om stress och mer subtilt illafarande? Sånt som gäller alla barn och inte märks på en gång?

    Det låter som rent paniksmutskastande den här gången. Det borde väl inte behövas, när det finns så mycket tecken som även vi som inte glömmer barn i bilen eller har blivit drabbade av mord och våldtäkt på dagisgården borde se och beröras av?
  4. 2
    Ja, gud så rätt! Men om vad? Jösses, menar människan verkligen allvar? Om det inte vore så hemska saker hon skriver skulle jag skratta. Var är alla seriösa undersökningar om stress och mer subtilt illafarande? Sånt som gäller alla barn och inte märks på en gång?

    Det låter som rent paniksmutskastande den här gången. Det borde väl inte behövas, när det finns så mycket tecken som även vi som inte glömmer barn i bilen eller har blivit drabbade av mord och våldtäkt på dagisgården borde se och beröras av?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    glöm inte att man kan dricka oxå...

    alkohol, med novisen, mår mamma bra mår barnet bra...
    vilken härlig förebild.
  6. 3
    glöm inte att man kan dricka oxå... alkohol, med novisen, mår mamma bra mår barnet bra...
    vilken härlig förebild.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Det kunde inte ha blivit bättre

    för Katrin janosh ( hur hon nu stavas ) hennes barnbok kommer att sälja Annas får man nog plocka bort. För vem tar henne seriöst efter detta.
    Tycker absolut man ska disskutera för och nackdelar på så vis kan man utveckla fsk. Men sådana där uttalanden gör hon sig själv bara en otjänst.
    Hade hon några förslag på förändringar ?
  8. 4
    Det kunde inte ha blivit bättre för Katrin janosh ( hur hon nu stavas ) hennes barnbok kommer att sälja Annas får man nog plocka bort. För vem tar henne seriöst efter detta.
    Tycker absolut man ska disskutera för och nackdelar på så vis kan man utveckla fsk. Men sådana där uttalanden gör hon sig själv bara en otjänst.
    Hade hon några förslag på förändringar ?
  9. Pineapple
    #5

    ...och lägga spädisarna

    på mage när de ska sova. Plötslig spädbarnsdöd, vaddå?
  10. 5
    ...och lägga spädisarna på mage när de ska sova. Plötslig spädbarnsdöd, vaddå?
  11. Anonym
    #6

    Devisen, va?

    Novisen är nybörjaren :-)
  12. 6
    Devisen, va? Novisen är nybörjaren :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Ja!

    Stäng genast alla dagis!


    Och vi måste genast ta ifrån vårdnaden från alla föräldrar med tanke på de barn som våldtas och misshandlas hemma!
    Genast! Nu!

    Men vänta... var ska barnen vara då...?
  14. 7
    Ja! Stäng genast alla dagis!


    Och vi måste genast ta ifrån vårdnaden från alla föräldrar med tanke på de barn som våldtas och misshandlas hemma!
    Genast! Nu!

    Men vänta... var ska barnen vara då...?
  15. ella64
    #8

    snacka om att

    göra bort sig! Här visar verkligen AW hur okunnig hon är, men det kanske är bra att gör bort sig så total så minskar hennes dåliga inflytande över andra föräldrar.

    Jag skriver som någon ovan..om det vore för de hemskheter hon skriver om så skulle jag skratta och ta genast bort barnen från hemmen....för de flesta pedofiler är fäder (mödrar)....
  16. 8
    snacka om att göra bort sig! Här visar verkligen AW hur okunnig hon är, men det kanske är bra att gör bort sig så total så minskar hennes dåliga inflytande över andra föräldrar.

    Jag skriver som någon ovan..om det vore för de hemskheter hon skriver om så skulle jag skratta och ta genast bort barnen från hemmen....för de flesta pedofiler är fäder (mödrar)....
  17. Lina
    #9

    Helt otroligt

    att hon bara får skriva i tidningen tycker jag.
    Att tidningen inte i stället ifrågasätter de hon skrivit om rökning och alkohol när man är gravid tycker jag är konstigt.

    Så klart att det är för gräsligt att ett barn utsätts för detta övergrepp och att tidningarna inte skriver lika mycket om detta som man gör om en dokusåpaperson har slagits i kön till något inneställe.
    Förstår inte vad detta har med att lämna barnen på dagis vid ett års ålder? Måste ju vara lika hemskt om en fyra åring får vara med om detta tycker jag.

    Sen undrar jag vad gjorde föräldrarna innan det fans dagis?
    Min teori är:
    Jo man lämnade barnen till släkt, vänner, grannar eller äldsta barnet fick ta hand om dom yngre. Vad är bäst kan man ju fråga sig.
    Sen vad händer inte runt om i landet i barnens egna familjer? Det är väl där dom flest övergreppen händer på barn!

    /Lina
  18. 9
    Helt otroligt att hon bara får skriva i tidningen tycker jag.
    Att tidningen inte i stället ifrågasätter de hon skrivit om rökning och alkohol när man är gravid tycker jag är konstigt.

    Så klart att det är för gräsligt att ett barn utsätts för detta övergrepp och att tidningarna inte skriver lika mycket om detta som man gör om en dokusåpaperson har slagits i kön till något inneställe.
    Förstår inte vad detta har med att lämna barnen på dagis vid ett års ålder? Måste ju vara lika hemskt om en fyra åring får vara med om detta tycker jag.

    Sen undrar jag vad gjorde föräldrarna innan det fans dagis?
    Min teori är:
    Jo man lämnade barnen till släkt, vänner, grannar eller äldsta barnet fick ta hand om dom yngre. Vad är bäst kan man ju fråga sig.
    Sen vad händer inte runt om i landet i barnens egna familjer? Det är väl där dom flest övergreppen händer på barn!

    /Lina
  19. znigel - antianna
    #10

    nämen -

    barnen kan väl vara hemma själv?! Jag menar, med Annas sova-hela-natten-kurs och självständighetsmani vad gäller små barn så är de väl fullt kapabla att fixa både lunch och städning under dagen. Eller hur?
  20. 10
    nämen - barnen kan väl vara hemma själv?! Jag menar, med Annas sova-hela-natten-kurs och självständighetsmani vad gäller små barn så är de väl fullt kapabla att fixa både lunch och städning under dagen. Eller hur?
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Jag tycker det hon skriver är bra..

    visst tar hon i lite men det väcker ju helt klart tankar.. Och jag kan tänka mej att i inläggen ovan så har någon skrivit \" ja men alla barn som våldtas hemma då \".. ja det händer ju det också.. men tror DU (inte bara du som skrivit ursprungsinlägget utan alla) att DU skulle våldta ditt barn i hemmet? Näe tror jag de flesta svarar.. Det jag har så svårt att förstå är hur man kan lämna över ansvaret för sin ettåring till ett ställe där det för det första är väldigt mkt barn, lite personal, dessutom kan det ju vara så att personal kommer o går från ena dagen.. För mej är det otänkbart o just av de anledningar som Anna W nämner..
  22. 11
    Jag tycker det hon skriver är bra.. visst tar hon i lite men det väcker ju helt klart tankar.. Och jag kan tänka mej att i inläggen ovan så har någon skrivit \" ja men alla barn som våldtas hemma då \".. ja det händer ju det också.. men tror DU (inte bara du som skrivit ursprungsinlägget utan alla) att DU skulle våldta ditt barn i hemmet? Näe tror jag de flesta svarar.. Det jag har så svårt att förstå är hur man kan lämna över ansvaret för sin ettåring till ett ställe där det för det första är väldigt mkt barn, lite personal, dessutom kan det ju vara så att personal kommer o går från ena dagen.. För mej är det otänkbart o just av de anledningar som Anna W nämner..
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Skillnaden är väl att för

    en ettåring finns det inte mkt att vinna av att gå på dagis.. för en 4-åring kan det ju dock ha betydligt fler fördelar..

    Och som jag skriver i inlägget nedan.. tror du att du skulle våldta ditt barn om du var hemmaförälder? Det hoppas jag att du inte tror.. det är därför jag förundras över hur man kan lämna barnen, särskilt små barn som inte kan uttrycka sej till personal som man ibland inte ens vet vem det är??
  24. 12
    Skillnaden är väl att för en ettåring finns det inte mkt att vinna av att gå på dagis.. för en 4-åring kan det ju dock ha betydligt fler fördelar..

    Och som jag skriver i inlägget nedan.. tror du att du skulle våldta ditt barn om du var hemmaförälder? Det hoppas jag att du inte tror.. det är därför jag förundras över hur man kan lämna barnen, särskilt små barn som inte kan uttrycka sej till personal som man ibland inte ens vet vem det är??
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Förändringen är väl

    som jag kan se det att hon inte anser att man ska lämna bort så små barn på dagis.. om överhuvudtaget..
  26. 13
    Förändringen är väl som jag kan se det att hon inte anser att man ska lämna bort så små barn på dagis.. om överhuvudtaget..
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Frågar dej också..

    tror du att risken för att just ditt barn skulle våldtas skulle öka om du valde att vara hemma? Isf kan jag förstå din jämförelse om du menar att det är lika stor risk lr kanske ännu mindre risk för just dina barn på dagis.. Man utgår väl liksom ifrån sina egna barn när man bedömer vad som är deras bästa.. Sen finns det ju givetvis föräldrar lr människor överallt som begår övergrepp på sina barn.. Men så länge jag har barnen hemma så har jag själv ansvaret o jag litar på mej själv.. att lämna bort dem till främlingar skulle ju markant öka risken för att något som inte är för deras bästa skulle hända dem..
  28. 14
    Frågar dej också.. tror du att risken för att just ditt barn skulle våldtas skulle öka om du valde att vara hemma? Isf kan jag förstå din jämförelse om du menar att det är lika stor risk lr kanske ännu mindre risk för just dina barn på dagis.. Man utgår väl liksom ifrån sina egna barn när man bedömer vad som är deras bästa.. Sen finns det ju givetvis föräldrar lr människor överallt som begår övergrepp på sina barn.. Men så länge jag har barnen hemma så har jag själv ansvaret o jag litar på mej själv.. att lämna bort dem till främlingar skulle ju markant öka risken för att något som inte är för deras bästa skulle hända dem..
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    Är din man pedofil?

    är du det?
  30. 15
    Är din man pedofil? är du det?
  31. ella64
    #16

    vad menar du?

    nej det är vi inte , men nog måste du väl veta att det finns fler pedofiler i hemmen än på förskolan, eller vad menar du?
  32. 16
    vad menar du? nej det är vi inte , men nog måste du väl veta att det finns fler pedofiler i hemmen än på förskolan, eller vad menar du?
  33. ella64
    #17

    men du..

    tror du att de mammor som har pappor som gör övergrepp på barnen tror att det kan hända i det egna hemmet?

  34. 17
    men du.. tror du att de mammor som har pappor som gör övergrepp på barnen tror att det kan hända i det egna hemmet?

  35. anna
    #18

    i såfall kan du inte lämna dina barn till någon

    inte till deras fäder, inte till morfar eller någon annan släkting eller nära vän överhuvudtaget, för du kan aldrig säga att de inte skulle begå övergrepp på ditt barn.

    AW visar på total okunnighet och försöker antagligen gripe efter ett sista halmstrå för att inte försvinna ut bland de som inte längre har något att tillföra synen på barn och förädlrar idag. Hon gör vad som helst för att försöka klamra sig fast som någon betydelsefull person
  36. 18
    i såfall kan du inte lämna dina barn till någon inte till deras fäder, inte till morfar eller någon annan släkting eller nära vän överhuvudtaget, för du kan aldrig säga att de inte skulle begå övergrepp på ditt barn.

    AW visar på total okunnighet och försöker antagligen gripe efter ett sista halmstrå för att inte försvinna ut bland de som inte längre har något att tillföra synen på barn och förädlrar idag. Hon gör vad som helst för att försöka klamra sig fast som någon betydelsefull person
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    Ja men skulle chansen öka

    för just dina barn att bli våldtagna om du hade dem hemma? Litar du mer på personalen än din egen man t.ex.? Om inte så faller ju det där argumentet med att fler barn våldtas i hemmet.. Sanningen är ju den att det sker övergrepp i hemmet men det är inget argument för att jag ska välja att ha mina barn på dagis.. däremot är det faktum att det sker på dagis en anledning till att jag inte skulle vilja lämna dem där..
  38. 19
    Ja men skulle chansen öka för just dina barn att bli våldtagna om du hade dem hemma? Litar du mer på personalen än din egen man t.ex.? Om inte så faller ju det där argumentet med att fler barn våldtas i hemmet.. Sanningen är ju den att det sker övergrepp i hemmet men det är inget argument för att jag ska välja att ha mina barn på dagis.. däremot är det faktum att det sker på dagis en anledning till att jag inte skulle vilja lämna dem där..
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20

    Jag har betydligt större koll

    på mina syskon, vänner, sonens pappa än vad jag har på praktikanten lr vikarien på dagis..
  40. 20
    Jag har betydligt större koll på mina syskon, vänner, sonens pappa än vad jag har på praktikanten lr vikarien på dagis..
Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Ser detta ok ut?
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 09:09
  2. Va kan detta va?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 16:34
  3. Är detta kul?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 10:41
  4. Ok, detta med kändisar då... Detta är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  5. vad är detta?
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar