vad blir det i julklapp i år
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    vad blir det i julklapp i år

    till era 5 åringar?

    Behöver lite inspiration :-)....

    Min har kryssat i nästan allt i leksakskatalogerna...så det är svårt att välja nåt av det.

  2. 1
    vad blir det i julklapp i år till era 5 åringar?

    Behöver lite inspiration :-)....

    Min har kryssat i nästan allt i leksakskatalogerna...så det är svårt att välja nåt av det.

  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Likadant med min son

    Han har oxå kryssat i mer eller mindre hela katalogen... Eller rättare sagt i 3 kataloger!

    Så jag måste sätta mig ner idag eller imorrn o kolla vad som är rimligt och sen har jag lovat att hjälpa honom att skriva en önskelista som oxå läåggs upp på hans hemsida så farmor o farfar ser den... :)

    Så jag återkommer med vad det blir för nåt till honom i år...ok?
  4. 2
    Likadant med min son Han har oxå kryssat i mer eller mindre hela katalogen... Eller rättare sagt i 3 kataloger!

    Så jag måste sätta mig ner idag eller imorrn o kolla vad som är rimligt och sen har jag lovat att hjälpa honom att skriva en önskelista som oxå läåggs upp på hans hemsida så farmor o farfar ser den... :)

    Så jag återkommer med vad det blir för nåt till honom i år...ok?
  5. Åsa m Love-00 & Tea-03 - på besök
    #3

    Samma här!

    Hela katalogen är snart sönderläst :)

    Det han allra mest önskar sig det är en robot. Han önskade sig det redan förra julen, men Tomten kom inte med det.

    Nu har vi köpt en via Disneys webshop i England, en Buzz Lightyear (filmen Toystory).

    Han får även nya skridskor och något spel.

    Av farmor och farfar har han önskat sig en stjärnkikare!
  6. 3
    Samma här! Hela katalogen är snart sönderläst :)

    Det han allra mest önskar sig det är en robot. Han önskade sig det redan förra julen, men Tomten kom inte med det.

    Nu har vi köpt en via Disneys webshop i England, en Buzz Lightyear (filmen Toystory).

    Han får även nya skridskor och något spel.

    Av farmor och farfar har han önskat sig en stjärnkikare!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    inte några mängder med leksaker

    för de har så mycket och leker inte alls med hälften av dem.

    Jag vill inte skämma bort dem, utan jag vill de ska veta värdet av sina saker. Jag har märkt att ju mer de får, desto mindre leker de med sakerna utan gör en massa annat.

    Vi kom på här nyss sambon och jag när vi åt lunch att Ikea har bra saker, de där klättrings och hopp och skutt-redskapen skulle passa våra barn toppenbra.
    De är aldrig stilla utan är mellan golv och tak hela tiden.

    Linus rum är så fula tapeter så vi behöver inte vara rädd om väggarna(de tapetserar ändå om här när vi flyttar, vi letar annat boende) utan vi fixar med lite grejer där så de kan leka, klättra i och ha skoj.

    Men i leksaksväg ska Linus få ett garage till alla sina bilar han redan har.
    Linnea vill ha mycket ur katalogerna, något ska hon få.
    Men inga mängder.
    Frågar någon så säger vi leksaker, kläder, roliga barnlampor, gardiner.
  8. 4
    inte några mängder med leksaker för de har så mycket och leker inte alls med hälften av dem.

    Jag vill inte skämma bort dem, utan jag vill de ska veta värdet av sina saker. Jag har märkt att ju mer de får, desto mindre leker de med sakerna utan gör en massa annat.

    Vi kom på här nyss sambon och jag när vi åt lunch att Ikea har bra saker, de där klättrings och hopp och skutt-redskapen skulle passa våra barn toppenbra.
    De är aldrig stilla utan är mellan golv och tak hela tiden.

    Linus rum är så fula tapeter så vi behöver inte vara rädd om väggarna(de tapetserar ändå om här när vi flyttar, vi letar annat boende) utan vi fixar med lite grejer där så de kan leka, klättra i och ha skoj.

    Men i leksaksväg ska Linus få ett garage till alla sina bilar han redan har.
    Linnea vill ha mycket ur katalogerna, något ska hon få.
    Men inga mängder.
    Frågar någon så säger vi leksaker, kläder, roliga barnlampor, gardiner.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Jaaadu,

    jag har lite idetorka själv.
    Åtminstone har jag köpt en bok, och ett dataspel baserat på en bok.
    Sedan hävdar hon att hon vill ha en MyLittlePony mjukisdjur, en stor häst, mjuk och rosa, som rör på sig och kanske t.om. säger ngt då man smeker den. *mor himlar med ögonen*
    Hon vill VERKLIGEN ha en sån, får se om jag hittar en nånstans...
  10. 5
    Jaaadu, jag har lite idetorka själv.
    Åtminstone har jag köpt en bok, och ett dataspel baserat på en bok.
    Sedan hävdar hon att hon vill ha en MyLittlePony mjukisdjur, en stor häst, mjuk och rosa, som rör på sig och kanske t.om. säger ngt då man smeker den. *mor himlar med ögonen*
    Hon vill VERKLIGEN ha en sån, får se om jag hittar en nånstans...
  11. A-k
    #6

    hej på er

    här blir det en careoke+två skivor samt ett påslakansett med prinsessor.
    lite hårklämmor.
    vad hon får av släkt vet jag ej...
  12. 6
    hej på er här blir det en careoke+två skivor samt ett påslakansett med prinsessor.
    lite hårklämmor.
    vad hon får av släkt vet jag ej...
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Barnen tillsammans ska få

    ett fotbollsspel, det är som ett bord (120x60) där man står på sidan och snurrar spelarna. Sen blir det väl lite småsaker också, lite pysselsaker. Båda barnen får ju en paketkalender också.
  14. 7
    Barnen tillsammans ska få ett fotbollsspel, det är som ett bord (120x60) där man står på sidan och snurrar spelarna. Sen blir det väl lite småsaker också, lite pysselsaker. Båda barnen får ju en paketkalender också.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    Redan klart :-)

    En brandman-pyjamas, ett stort \"fodral\" med tuschpennor, kritor, sax, klister m.m., en kartong med lego, en bok.
    Dessutom får han ju en massa från mor- och farföräldrar så han klarar sig nog!
  16. 8
    Redan klart :-) En brandman-pyjamas, ett stort \"fodral\" med tuschpennor, kritor, sax, klister m.m., en kartong med lego, en bok.
    Dessutom får han ju en massa från mor- och farföräldrar så han klarar sig nog!
  17. Elisa
    #9

    Här oxå:)

    Vår tjej önskar sig denna ponny mer än hon någonsin önskat sig någonting!!! Goodmorning nånting heter den och den är redan uppskriven på inköpslistan:) Hon är inte den som brukar \"vilja ha saker\" så om hon nu så innerligt vill så....
  18. 9
    Här oxå:) Vår tjej önskar sig denna ponny mer än hon någonsin önskat sig någonting!!! Goodmorning nånting heter den och den är redan uppskriven på inköpslistan:) Hon är inte den som brukar \"vilja ha saker\" så om hon nu så innerligt vill så....
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Bästisens flicka får

    en \"klippdocka\" i trä. Det är som en träplatta med en flicka på. Sen finns det olika kläder som är magnetiska till henne.
    Vi hade en och hon blev så förälskad i den, så vi köpte en till henne med. :-)
    Sen får hon en flanellpyjamas med silversnöflingor på.
    Lillasyrran på 4 år får en dockservis i porslin och en satinpyjamas med snöflingor. (det fanns inte samma material i hennes storlek ;-)
  20. 10
    Bästisens flicka får en \"klippdocka\" i trä. Det är som en träplatta med en flicka på. Sen finns det olika kläder som är magnetiska till henne.
    Vi hade en och hon blev så förälskad i den, så vi köpte en till henne med. :-)
    Sen får hon en flanellpyjamas med silversnöflingor på.
    Lillasyrran på 4 år får en dockservis i porslin och en satinpyjamas med snöflingor. (det fanns inte samma material i hennes storlek ;-)
  21. ytvsfdg
    #11

    Här kryssas det med *S*

    En av sakerna hon får är den där mjuka My little Pony hästen som kan prata sätta sig/lägga sig....*S*
    Vi har även köpt en hel del Prinsess saker som är mycket poppis just nu!
    Ja det är en himla massa saker....*pust*
    Framförallt så ska vi köpa skidor! det är hennes högsta önskan! *S*
  22. 11
    Här kryssas det med *S* En av sakerna hon får är den där mjuka My little Pony hästen som kan prata sätta sig/lägga sig....*S*
    Vi har även köpt en hel del Prinsess saker som är mycket poppis just nu!
    Ja det är en himla massa saker....*pust*
    Framförallt så ska vi köpa skidor! det är hennes högsta önskan! *S*
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Apråpå de där leksakskatalogerna...

    de brukar skicka ut sådär lagom till jul, jag är en så hemsk morsa så om det går och det inte är \"för sent\" gömmer jag undan dem och låter inte barne glo i dem ens.
    För jag veeeet hur det blir, de får helt orealistiska förväntningar och så får jag i flera veckor höra \"och mamma, mamma - den HÄR vill jag ha, den här MÅSTE jag få!!\" Och det blir så tråkigt och jobbigt att höra på. Några år fick Elviras storebror se i de där leksaks-katalogerna, men inte längre, det funkar inte, jag slänger dem...
  24. 12
    Apråpå de där leksakskatalogerna... de brukar skicka ut sådär lagom till jul, jag är en så hemsk morsa så om det går och det inte är \"för sent\" gömmer jag undan dem och låter inte barne glo i dem ens.
    För jag veeeet hur det blir, de får helt orealistiska förväntningar och så får jag i flera veckor höra \"och mamma, mamma - den HÄR vill jag ha, den här MÅSTE jag få!!\" Och det blir så tråkigt och jobbigt att höra på. Några år fick Elviras storebror se i de där leksaks-katalogerna, men inte längre, det funkar inte, jag slänger dem...
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13

    Helst skulle lilleman..

    ...vilja ha allt i katalogerna ;) Men jag tror det blir en batmanbil iaf, för det har han önskat sig så länge. Sedan var det nån radiostyrd robot som lockade... men än så länge är det bara i planering stadiet :)
  26. 13
    Helst skulle lilleman.. ...vilja ha allt i katalogerna ;) Men jag tror det blir en batmanbil iaf, för det har han önskat sig så länge. Sedan var det nån radiostyrd robot som lockade... men än så länge är det bara i planering stadiet :)
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Hon vill ha hela varuhuset

    men vi måste begränsa oss rejält.

    Det jag vet som kommer att inhandlas är
    * bilbana
    * eltandborste
    * kläder
    * bilar/ambulans/polisbil osv.
    * byggklossar (behöver fylla på lådan)

    Hon har ju önskat sig allt så det får bli något vettigt och bra i slutändan hoppas jag.

    /Nettis
  28. 14
    Hon vill ha hela varuhuset men vi måste begränsa oss rejält.

    Det jag vet som kommer att inhandlas är
    * bilbana
    * eltandborste
    * kläder
    * bilar/ambulans/polisbil osv.
    * byggklossar (behöver fylla på lådan)

    Hon har ju önskat sig allt så det får bli något vettigt och bra i slutändan hoppas jag.

    /Nettis
  29. Eir & barnen
    #15

    Svårt, svårt...


    ......vete katten vad vi ska hitta på. Hon önskar sig en sådan där Ponny som kan prata. men jag tror att hon är så himla påverkad av Tv reklamen så jag vet inte...hon älskar att leka med barbiesar så en ny barbie blir det säkert. Men såklart jag vill ge något större också! Svårt...kanske en egen CD spelare..hon gillar musik och att sjunga och dansa.
  30. 15
    Svårt, svårt...
    ......vete katten vad vi ska hitta på. Hon önskar sig en sådan där Ponny som kan prata. men jag tror att hon är så himla påverkad av Tv reklamen så jag vet inte...hon älskar att leka med barbiesar så en ny barbie blir det säkert. Men såklart jag vill ge något större också! Svårt...kanske en egen CD spelare..hon gillar musik och att sjunga och dansa.
  31. ytvsfdg
    #16

    Precis en sån

    mjuk pratande rörlig häst har vi köpt till Vickis
    My Little Pony Godmorning Sunshine heter den så fint va? =)
    Victoria vill ha en sån där kareokemaskin =) Hon älskar också att sjunga och dansa .
  32. 16
    Precis en sån mjuk pratande rörlig häst har vi köpt till Vickis
    My Little Pony Godmorning Sunshine heter den så fint va? =)
    Victoria vill ha en sån där kareokemaskin =) Hon älskar också att sjunga och dansa .
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17

    nämen åååhhh..

    ha ha..jag tycker det är så kul att låta dem sitta där och titta och kryssa i...jag tycker nog det är roligare än vad de själva gör.
    Jag minns även själv hur kul det var att sitta och titta i dessa kataloger och skriva önskelistor m.m

    Jag har sagt att de inte kan få allt och det vet de om....jag köper 2-3 grejor av det de kryssat för. Och de önskar även en del från sin farmor o farfar, mormor o morfar
  34. 17
    nämen åååhhh.. ha ha..jag tycker det är så kul att låta dem sitta där och titta och kryssa i...jag tycker nog det är roligare än vad de själva gör.
    Jag minns även själv hur kul det var att sitta och titta i dessa kataloger och skriva önskelistor m.m

    Jag har sagt att de inte kan få allt och det vet de om....jag köper 2-3 grejor av det de kryssat för. Och de önskar även en del från sin farmor o farfar, mormor o morfar
  35. Eir & barnen
    #18

    Om hon fortsätter att tjata


    så då blir det nog en önskeponny i paketet. För då vill hon ju verkligen ha en, man måste bara klura ut vilken önskning som är viktigast. Visst ska hon få mer än en sak men endast en dyrare sak blir det. Hörde faktiskt talas om en cd man kan ha i playstation och tävla om vem som sjunger renast. Det skulle kunna vara skoj för mina större barn kanske...ja en karaoke maskin är ingen dum ide heller. Bara den håller! Jag hatar när julklappar går sönder efter 1 vecka.
  36. 18
    Om hon fortsätter att tjata
    så då blir det nog en önskeponny i paketet. För då vill hon ju verkligen ha en, man måste bara klura ut vilken önskning som är viktigast. Visst ska hon få mer än en sak men endast en dyrare sak blir det. Hörde faktiskt talas om en cd man kan ha i playstation och tävla om vem som sjunger renast. Det skulle kunna vara skoj för mina större barn kanske...ja en karaoke maskin är ingen dum ide heller. Bara den håller! Jag hatar när julklappar går sönder efter 1 vecka.

Liknande trådar

  1. Läsplattan blir årets julklapp
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 18:20
  2. Va blir de i julklapp?
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 17:16
  3. Vad blir det i julklapp till era 09:or?
    By Annasanna in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 19:36
  4. Tror ni detta blir bra julklapp?
    By ::Tina & Vincent :: in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 17:54
  5. Julklapp till pojke som blir
    By pinse in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar