Hejsan
_0112 Decemberbarn
  1. Lilla Lisa
    #1

    Hejsan

    Har suttit ett tag i \"skymundan\" och läst här och undrar \"får jag vara med?\". *L*
    Heter Lisa och lever med man och tre barn strax utanför Göteborg. Barnen är Alexander 6 år, Emelie som blir 4 den 9:e och våran lilla \"bonus\" Melvin som föddes i juli i år.

    Emelie är en tjej med otroligt mycket skinn på näsan och stor vilja. Känner att det kan vara skönt att få ventilera sina tankar om hur det är att ha en trotsig 4-åring.
  2. 1
    Hejsan Har suttit ett tag i \"skymundan\" och läst här och undrar \"får jag vara med?\". *L*
    Heter Lisa och lever med man och tre barn strax utanför Göteborg. Barnen är Alexander 6 år, Emelie som blir 4 den 9:e och våran lilla \"bonus\" Melvin som föddes i juli i år.

    Emelie är en tjej med otroligt mycket skinn på näsan och stor vilja. Känner att det kan vara skönt att få ventilera sina tankar om hur det är att ha en trotsig 4-åring.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Välkommen till \"gamla\" ank 2001/12!

    Kattis är jag med Viggo 4 den 4/12, Ellen 12 och Frida 14. Bor i Karlstad. Jobbar på skola. Gift med Jonas sedan 15 år.
    Viggo har trots i blodet, skinn på näsan och skrapsår överalllt!

    Välkommen!
  4. 2
    Välkommen till \"gamla\" ank 2001/12! Kattis är jag med Viggo 4 den 4/12, Ellen 12 och Frida 14. Bor i Karlstad. Jobbar på skola. Gift med Jonas sedan 15 år.
    Viggo har trots i blodet, skinn på näsan och skrapsår överalllt!

    Välkommen!
  5. Lilla Lisa
    #3

    Tack!

    Det är ju faktiskt skönt att höra att man inte är ensam om trotsiga barn.
    Så ni har en liten \"sladdis\"? Det var ju egentligen vår tanke också men fick vår käre M lite tidigare än beräknat. *L*
    Karlstad är ju en underbar stad. Har själv släkt där. =)
  6. 3
    Tack! Det är ju faktiskt skönt att höra att man inte är ensam om trotsiga barn.
    Så ni har en liten \"sladdis\"? Det var ju egentligen vår tanke också men fick vår käre M lite tidigare än beräknat. *L*
    Karlstad är ju en underbar stad. Har själv släkt där. =)
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Välkommen i gänget!

    Själv är jag mamma till Jeanna född den 26e december och Botvid född i april i år. Har hängt här sedan i juni 2001, så ibland kan jag undra om jag inte har något vettigare för mig...fast det finns ju så många goa mammor här inne att jag bara måste titta förbi typ 5 gånger om dagen :)

    Hoppas du kommer att trivas, för det är jättekul med ett nytt ansikte och ytterliggare en tjej.

    Jag ansvarar för övrigt för födelsdagslistan vilken uppdateras varje år. Kanske Emelie vill vara med?
    Tror detta är adressen, om jag inte minns fel: http://www.wiell.com/Julbebbarna/fodelsedagslista05.htm (fast just nu svarar inte servern...kastar ett litet ont öga på min kära make :) )
  8. 4
    Välkommen i gänget! Själv är jag mamma till Jeanna född den 26e december och Botvid född i april i år. Har hängt här sedan i juni 2001, så ibland kan jag undra om jag inte har något vettigare för mig...fast det finns ju så många goa mammor här inne att jag bara måste titta förbi typ 5 gånger om dagen :)

    Hoppas du kommer att trivas, för det är jättekul med ett nytt ansikte och ytterliggare en tjej.

    Jag ansvarar för övrigt för födelsdagslistan vilken uppdateras varje år. Kanske Emelie vill vara med?
    Tror detta är adressen, om jag inte minns fel: http://www.wiell.com/Julbebbarna/fodelsedagslista05.htm (fast just nu svarar inte servern...kastar ett litet ont öga på min kära make :) )
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Välkommen

    till aff:s trevligaste hörn!
  10. 5
    Välkommen till aff:s trevligaste hörn!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Hej och välkommen!

    Caroline, det är jag det. Mitt decemberbarn heter Ellen och är född 020101. Lillebror heter Olle 040312 och storebror heter Dennis 870212 och är min sladdis...fast på fel håll...öhh, kan man väl säga! ;o)
    Jag lever med Richard sedan 2000 och bor i Svalöv, Skåne. Medlem i Skånemammorna, ett glatt aff-gäng som har träffats sedan 0202. :o)

    Ellen är en pratglad och nyfiken liten dam som gillar Madonna, Nanne och filmen Madagascar! :o)

    Hoppas du ska trivas i gänget!
  12. 6
    Hej och välkommen! Caroline, det är jag det. Mitt decemberbarn heter Ellen och är född 020101. Lillebror heter Olle 040312 och storebror heter Dennis 870212 och är min sladdis...fast på fel håll...öhh, kan man väl säga! ;o)
    Jag lever med Richard sedan 2000 och bor i Svalöv, Skåne. Medlem i Skånemammorna, ett glatt aff-gäng som har träffats sedan 0202. :o)

    Ellen är en pratglad och nyfiken liten dam som gillar Madonna, Nanne och filmen Madagascar! :o)

    Hoppas du ska trivas i gänget!
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Hej och välkommen!

    Klart du får vara med.
    Jag har hängt på AfF(fN ) sedan 2000 när jag väntade min stora Moa som är född 000726. Sen hamnade jag i denna gruppen när jag väntade Elin som är vårt december barn. Hon är född 011226. Elin är en dam med oerhört mycket vilja och humör, lite av en ensamvarg, går gärna sina egna vägar, men kan vara social när hon känner för det, trots mycxket humör är hon en mjuk tjej som numera gärna leker typiska \"flicklekar\"
    Nu jobbar vi på nummer tre, vi f´år väl se om det det tar sig snart :-)

    Själv är jag 32 bor i mellersta skåne med pappan Jens.
    Arbetar som enhetschef inom äldreomsorg.
    Läser här varje dag men skriver i perioder mycket men är sämre på det periodvis.
    Är oxå med i Skåne mamma gruppen precis Caroline, Annika, Kristina och den andra Linda (med Eveline) Vi har även med en mamma som ej är aktiv på Aff mer.

    Som sagt välkommen hit
  14. 7
    Hej och välkommen! Klart du får vara med.
    Jag har hängt på AfF(fN ) sedan 2000 när jag väntade min stora Moa som är född 000726. Sen hamnade jag i denna gruppen när jag väntade Elin som är vårt december barn. Hon är född 011226. Elin är en dam med oerhört mycket vilja och humör, lite av en ensamvarg, går gärna sina egna vägar, men kan vara social när hon känner för det, trots mycxket humör är hon en mjuk tjej som numera gärna leker typiska \"flicklekar\"
    Nu jobbar vi på nummer tre, vi f´år väl se om det det tar sig snart :-)

    Själv är jag 32 bor i mellersta skåne med pappan Jens.
    Arbetar som enhetschef inom äldreomsorg.
    Läser här varje dag men skriver i perioder mycket men är sämre på det periodvis.
    Är oxå med i Skåne mamma gruppen precis Caroline, Annika, Kristina och den andra Linda (med Eveline) Vi har även med en mamma som ej är aktiv på Aff mer.

    Som sagt välkommen hit
  15. Lilla Lisa
    #8

    Hej

    Var lite på aff i början av graviditeten med Emelie, tror tom jag var med på en lista över de blivande decemberbarnen. =) Kom först tillbaka till aff igen i och med graviditeten med Melvin.
    Tror säkert jag kommer trivas ni alla verkar jättetrevliga. Ska försöka komma ihåg det där med födelsedagslistan, kul grej.
  16. 8
    Hej Var lite på aff i början av graviditeten med Emelie, tror tom jag var med på en lista över de blivande decemberbarnen. =) Kom först tillbaka till aff igen i och med graviditeten med Melvin.
    Tror säkert jag kommer trivas ni alla verkar jättetrevliga. Ska försöka komma ihåg det där med födelsedagslistan, kul grej.
  17. Lilla Lisa
    #9

    Tack!

    Ja visst verkar det trevligt här. =)
  18. 9
    Tack! Ja visst verkar det trevligt här. =)
  19. Lilla Lisa
    #10

    Tack

    Ja Nanne är en stor idol här med. Det har faktiskt fått igång ett sångintresse så hon ska få Playstations Singstar i julklapp.
    Vad käckt att födas i januari. Min äldsta son Alex är född i februari 99 och det har varit lite klurigt när vi pratat om åldersskillnad. Egentligen är det ju drygt 3 år mellan dem men när det gäller dagis och skola så är det 2 år. Hon fick tex börja på storabarnsavdelning när hon var 2,5 år. Jag vet inte om detta påverkat hennes vildhet. Men troligtvis har det det till en viss del.
  20. 10
    Tack Ja Nanne är en stor idol här med. Det har faktiskt fått igång ett sångintresse så hon ska få Playstations Singstar i julklapp.
    Vad käckt att födas i januari. Min äldsta son Alex är född i februari 99 och det har varit lite klurigt när vi pratat om åldersskillnad. Egentligen är det ju drygt 3 år mellan dem men när det gäller dagis och skola så är det 2 år. Hon fick tex börja på storabarnsavdelning när hon var 2,5 år. Jag vet inte om detta påverkat hennes vildhet. Men troligtvis har det det till en viss del.
  21. Lilla Lisa
    #11

    Hej och tack

    Ni är del från Skåne då, kul. Annars verkar det ju nästan bara vara Stockholmare här på aff.
    Å en liten trea. Hoppas det går vägen snart då, så spännande. För min del så tycker jag det är helt underbart med trean, allt känns så lätt och man njuter bara. I och för sig var jag lite \"utarbetad\" innan och njuter av att vara hemma.
    Innan jag blev föräldraledig var jag tjänstledig från mitt jobb som uska på ett äldreboende medans jag studerade till ssk. Just nu känner jag inte för att återvända till något av det.
  22. 11
    Hej och tack Ni är del från Skåne då, kul. Annars verkar det ju nästan bara vara Stockholmare här på aff.
    Å en liten trea. Hoppas det går vägen snart då, så spännande. För min del så tycker jag det är helt underbart med trean, allt känns så lätt och man njuter bara. I och för sig var jag lite \"utarbetad\" innan och njuter av att vara hemma.
    Innan jag blev föräldraledig var jag tjänstledig från mitt jobb som uska på ett äldreboende medans jag studerade till ssk. Just nu känner jag inte för att återvända till något av det.
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12

    Hej och välkommen

    hit, aldrig försent att börja! *ler*
    Jag har hängt på Aff sedan 01 då jag väntade Linus (som behagade titta ut i november). Numera har familjen utökats med lillasyster Alva som precis firat 1-årsdagen.
    Bor i NÖ Skåne och japp, är en av Skånemammorna (som träffades här och sedan började träffas irl). Mer om mig och barnen hittar du på min sida.
    *kram*
  24. 12
    Hej och välkommen hit, aldrig försent att börja! *ler*
    Jag har hängt på Aff sedan 01 då jag väntade Linus (som behagade titta ut i november). Numera har familjen utökats med lillasyster Alva som precis firat 1-årsdagen.
    Bor i NÖ Skåne och japp, är en av Skånemammorna (som träffades här och sedan började träffas irl). Mer om mig och barnen hittar du på min sida.
    *kram*
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Välkommen hit..

    till detta glada härliga tjejgäng!!

    Jag e Mika, 37 år och bor strax norr om Göteborg, nämnligen på Tjörn!
    MEN inte just nu, nu befinner jag och min familj oss sen drygt 1 år tillbaka i Kuala Lumpur Malaysia
    Min familj består av följande meddl:
    Pappa, Johan född 94, Emil född 97 och våran lilla Ellen född 011122 (bf i dec men fick ett kejsarsnitt så hon kom tidigare)

    Ellen fyller 4 nu på tisdag och är en envis liten dam, fullkomligt älskar att klä ut sig, sjunga till Shirley Clamp osv, älskar sitt dagis här och leka med sina kompisar.

    Kram
    Mika
  26. 13
    Välkommen hit.. till detta glada härliga tjejgäng!!

    Jag e Mika, 37 år och bor strax norr om Göteborg, nämnligen på Tjörn!
    MEN inte just nu, nu befinner jag och min familj oss sen drygt 1 år tillbaka i Kuala Lumpur Malaysia
    Min familj består av följande meddl:
    Pappa, Johan född 94, Emil född 97 och våran lilla Ellen född 011122 (bf i dec men fick ett kejsarsnitt så hon kom tidigare)

    Ellen fyller 4 nu på tisdag och är en envis liten dam, fullkomligt älskar att klä ut sig, sjunga till Shirley Clamp osv, älskar sitt dagis här och leka med sina kompisar.

    Kram
    Mika
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14

    Hej och välkommen!

    Jag heter Maria och har tre töser på 15 år, 4 år resp 10 månader. Bor utanför Växjö och jobbar i Växjö och Karlskrona. Maya, vår fyraåring liknar din Emelie - mycket vilja och skinn på näsan där också. Hoppas du ska trivas här med oss!
  28. 14
    Hej och välkommen! Jag heter Maria och har tre töser på 15 år, 4 år resp 10 månader. Bor utanför Växjö och jobbar i Växjö och Karlskrona. Maya, vår fyraåring liknar din Emelie - mycket vilja och skinn på näsan där också. Hoppas du ska trivas här med oss!
  29. Medlem sedan
    Dec 1998
    #15

    Hejsan

    Välkommen hit. Jag är inte så aktiv skrivare men kikar in hit så gott som varje dag.
    Heter Fia,bor i Norrbotten med man och 5 barn.
  30. 15
    Hejsan Välkommen hit. Jag är inte så aktiv skrivare men kikar in hit så gott som varje dag.
    Heter Fia,bor i Norrbotten med man och 5 barn.
  31. Lilla Lisa
    #16

    Tack

    Ja jag tänkte att det kunde vara dags nu. ;) Nej ärligt talat så kan det kännas skönt att höra hur andra har det och att man inte är helt galen. 4 åringar är ju bra gulliga men samtidigt så kan de reta gallfeber på en. *S*
  32. 16
    Tack Ja jag tänkte att det kunde vara dags nu. ;) Nej ärligt talat så kan det kännas skönt att höra hur andra har det och att man inte är helt galen. 4 åringar är ju bra gulliga men samtidigt så kan de reta gallfeber på en. *S*
  33. Lilla Lisa
    #17

    Åååh en öbo =)

    Vad avis jag blir. Först bo ute på Orust och sedan bo i Kuala Lumpur. Spännande! Härligt att slippa den kalla och blåsiga vintern. *huttrar* Det är faktiskt lite kyligt här på västkusten idag, snön har hängt i luften. Jag gillar den första snön men önskar mig långt bort väldigt snabbt.
  34. 17
    Åååh en öbo =) Vad avis jag blir. Först bo ute på Orust och sedan bo i Kuala Lumpur. Spännande! Härligt att slippa den kalla och blåsiga vintern. *huttrar* Det är faktiskt lite kyligt här på västkusten idag, snön har hängt i luften. Jag gillar den första snön men önskar mig långt bort väldigt snabbt.
  35. Lilla Lisa
    #18

    Tackar

    Kommer säkert trivas alldeles utmärkt här. =)
  36. 18
    Tackar Kommer säkert trivas alldeles utmärkt här. =)
  37. Lilla Lisa
    #19

    Hej och tack

    Och här klagar jag på kylan.*L* Kan tänka mig att ni har det bra kyligare. Här nere klarar vi ju inte ens av snö. I dagarna var det 10 år sedan snöstormen (men jag lovar det var kaos och lite småhemskt). =)
  38. 19
    Hej och tack Och här klagar jag på kylan.*L* Kan tänka mig att ni har det bra kyligare. Här nere klarar vi ju inte ens av snö. I dagarna var det 10 år sedan snöstormen (men jag lovar det var kaos och lite småhemskt). =)

Liknande trådar

  1. Hejsan morsan hejsan stabben...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 20:58
  2. hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev
    By nallemamma in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 14:26
  3. Hejsan...
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:58
  4. Hejsan!!!
    By Kanka in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:02
  5. Hejsan hejsan, länge sedan nu :o)
    By mamma_mina in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 19:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar