Läste dina inlägg om kampen med din lille son , jag har en dotter som oxå har en svår form av ep ,och vi har utrett henne för ev operation men ep-fokus låg för nära beteendecentrum , så det var för stora risker att det inte skulle bli bra,men till saken var att när vi skulle hitta fokus så gjordes en blodflödesanalys där de skulle skapa anfall och när anfallen kom så skulle vi snabbt ge henne en radioaktiv vätska och sedan iväg och röntga henne med en speciell röntgen minns inte nu vad den hette kanske spect... äh strunt i det!!*S* men har de inte erbjudit er att göra en sådan, om han får anfall igen det borde ju funka på honom oxå så de slipper stoppa in en massa plattor och öppna upp mer än nödvändigt.Du kan ju ta upp diskussionen med läkaren om inte det redan har tagits upp.Tänker på er och hoppas att han får den hjälp han behöver.Det är fler barn än jag trodde som har dessa problem,ett tag trodde jag nästan att min dotter var själv med detta, alla som har ep som jag hade hört talas om kunde ju leva normala liv och slapp anfall efter medicinering, men min dotter blev sjukare och sjukare,sedan fick jag reda på att denna sidan fanns av min brors sambo när vi var på Mallorca i september och har nu varit en flitig besökare på denna sidan,känns så skönt att det finns fler som har samma eller liknande problem samtidigt som man inte skulle önska någon att få det,men man kan skriva och stötta varandra om man har det jobbigt eller vill berätta något kul.ha det så bra..