Tandborstning...
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Tandborstning...

    Någon mer än jag som borstar tänderna på sitt majbarn. Här borstas tänderna varje kväll och oftast på morgonen också. Botvid älskar sin tandborste och sitter som ett litet tänt ljus medan jag borstar.
  2. 1
    Tandborstning... Någon mer än jag som borstar tänderna på sitt majbarn. Här borstas tänderna varje kväll och oftast på morgonen också. Botvid älskar sin tandborste och sitter som ett litet tänt ljus medan jag borstar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    ... men det ska man väll göra?

    På BVC tog de upp det på en träff, att så fort de första små grynen syns så ska tandborsten fram. Inte så mycket för själva borstningens skull som att bygga upp en vana. Annars kan det bli svårt att få barnet att acceptera en borste i mun när det sedan väl behövs.
  4. 2
    ... men det ska man väll göra? På BVC tog de upp det på en träff, att så fort de första små grynen syns så ska tandborsten fram. Inte så mycket för själva borstningens skull som att bygga upp en vana. Annars kan det bli svårt att få barnet att acceptera en borste i mun när det sedan väl behövs.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Jo...

    visst skall man det. Men jag minns från min förra ankomstgrupp att några slarvade, så detta inlägg var tänkt som en liten påminnelse :) Sen är det ju kul att höra hur det går för de andra barnen. Att Botvid skulle acceptera tanborsten så lätt som han gjorde trode jag inte.
  6. 3
    Jo... visst skall man det. Men jag minns från min förra ankomstgrupp att några slarvade, så detta inlägg var tänkt som en liten påminnelse :) Sen är det ju kul att höra hur det går för de andra barnen. Att Botvid skulle acceptera tanborsten så lätt som han gjorde trode jag inte.

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar