smakportioner
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    smakportioner

    hej tänkte höra??är det någon som har gett smakportioner ännu av typ 4 mån majspure el liknande??
  2. 1
    smakportioner hej tänkte höra??är det någon som har gett smakportioner ännu av typ 4 mån majspure el liknande??
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Det är det nog inte.

    Inga bebisar i den här gruppen som är 4 månader ännu tror jag.
  4. 2
    Det är det nog inte. Inga bebisar i den här gruppen som är 4 månader ännu tror jag.
  5. Azza
    #3

    Inte jag

    Min bebbe är 3 mån snart (27e)o vi väntar väl i ca 3 mån till.
  6. 3
    Inte jag Min bebbe är 3 mån snart (27e)o vi väntar väl i ca 3 mån till.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    om 2 månader börjar jag ge henne lite

    smakisar...
  8. 4
    om 2 månader börjar jag ge henne lite smakisar...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    vi ska på inrådan...

    ...från BVC börja ge vår lillfis smakisar när han är 3,5 månad. Vi har problem med hans mage! Hård som sten o inget hjälper! Har provat ALLT o då menar jag verkligen ALLT...
  10. 5
    vi ska på inrådan... ...från BVC börja ge vår lillfis smakisar när han är 3,5 månad. Vi har problem med hans mage! Hård som sten o inget hjälper! Har provat ALLT o då menar jag verkligen ALLT...
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ändra kosten

    har du provat utesluta spannmål och mejeriprodukter?
  12. 6
    Ändra kosten har du provat utesluta spannmål och mejeriprodukter?
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Tänkte göra det

    nu vilken dag som helst. Elsa blir 5månader den 23:e, hon kom ju i vecka 36+3.
    Vår BVC sköterska säger så här ang mat: Att man (vilka det nu är kommer jag inte på nu) rekommenderar helamning i 6 mån. Om man inte ammar så finns det ingen anledning att vänta med maten, börja när barnet verkar nyfiket, det kan bli svårt sen ju större barnet blir.
    Dessutom sade hon att de trots \"rekommendationerna\" ville tala om att de själva egentligen tyckte att det var lite väl sent att börja med smakisar i 6månaders ålder.
    Alla gör som man vill och känner nog vad som är bäst för sitt barn. Jag började vid 4mån med mitt första barn, och det gick jättebra.
  14. 7
    Tänkte göra det nu vilken dag som helst. Elsa blir 5månader den 23:e, hon kom ju i vecka 36+3.
    Vår BVC sköterska säger så här ang mat: Att man (vilka det nu är kommer jag inte på nu) rekommenderar helamning i 6 mån. Om man inte ammar så finns det ingen anledning att vänta med maten, börja när barnet verkar nyfiket, det kan bli svårt sen ju större barnet blir.
    Dessutom sade hon att de trots \"rekommendationerna\" ville tala om att de själva egentligen tyckte att det var lite väl sent att börja med smakisar i 6månaders ålder.
    Alla gör som man vill och känner nog vad som är bäst för sitt barn. Jag började vid 4mån med mitt första barn, och det gick jättebra.

Liknande trådar

  1. Smakportioner, när och vad ???
    By lindablomqvist in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 09:36
  2. Smakportioner
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 13:56
  3. Smakportioner
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:16
  4. Smakportioner...
    By michomi in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 20:53
  5. Smakportioner
    By Lussebullen in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar