Bildschema - hur pass detaljerat?
Epilepsi
  1. Mamicka
    #1

    Bildschema - hur pass detaljerat?

    Hej!
    På Axels dagis använder man sig av bildschema med honom med mycket stor framgång. Han är tydligen extremt \"visuell\". Vi tänker därför införa ett sådant bildschema även hemma på helgerna i vart fall. Så jag har lte frågor till er som använder sådana scheman ... Vilken detaljnivå ligger ni på? Använder ni er av det dagligen eller bara på helgerna? Har ni likadant schema till ev. syskon (känns som om lillebror också kommer att vilja ha ett). Ev. annat att tänka på?
  2. 1
    Bildschema - hur pass detaljerat? Hej!
    På Axels dagis använder man sig av bildschema med honom med mycket stor framgång. Han är tydligen extremt \"visuell\". Vi tänker därför införa ett sådant bildschema även hemma på helgerna i vart fall. Så jag har lte frågor till er som använder sådana scheman ... Vilken detaljnivå ligger ni på? Använder ni er av det dagligen eller bara på helgerna? Har ni likadant schema till ev. syskon (känns som om lillebror också kommer att vilja ha ett). Ev. annat att tänka på?
  3. Mamicka
    #2

    Fel forum. Skulle ha lagts in på Autismspektrum.

    IMT.
  4. 2
    Fel forum. Skulle ha lagts in på Autismspektrum. IMT.
  5. Cina
    #3

    till Mamicka

    Hej vet att du skrev att det blev felskickat att det skulle till ett annat forum men jag svarade ändå*L*Jag jobbar på förskola och vi har ett sånt bildschema till våra barn som har svårt att minnas regler och rutiner och vi har helt enkelt tagit kort med vår digitalkamera på de saker vi vill ha med, som tex när barnen ska gå ut så för att minnas vad de ska göra först så har vi tagit kort på en toalettstol så att de vet att de ska försöka kissa först sedan har vi tagit på ett handfat med två händer som tvättar sig, för att visa vad man gör efter toalettbesöket och sedan har vi tagit kort på barnens utekläder dvs en mössa,ett par vantar osv allt är laminerat så att de inte ska gå sönder så lätt.hoppas att du fick något tips hur man kan göra.
  6. 3
    till Mamicka Hej vet att du skrev att det blev felskickat att det skulle till ett annat forum men jag svarade ändå*L*Jag jobbar på förskola och vi har ett sånt bildschema till våra barn som har svårt att minnas regler och rutiner och vi har helt enkelt tagit kort med vår digitalkamera på de saker vi vill ha med, som tex när barnen ska gå ut så för att minnas vad de ska göra först så har vi tagit kort på en toalettstol så att de vet att de ska försöka kissa först sedan har vi tagit på ett handfat med två händer som tvättar sig, för att visa vad man gör efter toalettbesöket och sedan har vi tagit kort på barnens utekläder dvs en mössa,ett par vantar osv allt är laminerat så att de inte ska gå sönder så lätt.hoppas att du fick något tips hur man kan göra.
  7. Mamicka
    #4

    Tack så mycket Cina!

    Vi får väl pröva oss fram. Skall önska mig en digitalkamera i julklapp!
  8. 4
    Tack så mycket Cina! Vi får väl pröva oss fram. Skall önska mig en digitalkamera i julklapp!

Liknande trådar

  1. Missfall i v 13 (detaljerat)
    By Lilla plupp in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 17:25
  2. Gammalt och detaljerat
    By Hosanna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 18:16
  3. Bildschema - Hur?
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 22:42
  4. Bildschema?
    By Lindel0u in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 21:00
  5. Bildscheman - hur pass detaljerat?
    By Mamicka in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar