Finns det någon här
Synskador & nedsatt syn
  1. Ann
    #1

    Finns det någon här

    vars barn har en synskada som inte beror på själva ögats anatomi utan mer på att syncentrat i hjärnan inte fungerar optimalt? Man misstänker ev sådan synskada på min tjej och jag vill veta mer om hur det där kan yttra sig. Finns det nån webbsida med info tex???
  2. 1
    Finns det någon här vars barn har en synskada som inte beror på själva ögats anatomi utan mer på att syncentrat i hjärnan inte fungerar optimalt? Man misstänker ev sådan synskada på min tjej och jag vill veta mer om hur det där kan yttra sig. Finns det nån webbsida med info tex???
  3. Gijo
    #2

    menar du

    hjärnsynskada? Sök på vilken sökmotor(ex. Google) som helst under ordet hjärnsynskada och se vad du får fram. Mina barn har en ärftlig ögonsjukdom, så jag vet inte så mycket om det, men känner till det.
  4. 2
    menar du hjärnsynskada? Sök på vilken sökmotor(ex. Google) som helst under ordet hjärnsynskada och se vad du får fram. Mina barn har en ärftlig ögonsjukdom, så jag vet inte så mycket om det, men känner till det.
  5. Ann
    #3

    Ja precis

    det kallas väl visuella perceptionsstörningar lite mer exakt. Och jag har hittat lite beskrivningar av problemen men ville hitta föräldrar som har barn med detta problemet för att komma med lite funderingar.

  6. 3
    Ja precis det kallas väl visuella perceptionsstörningar lite mer exakt. Och jag har hittat lite beskrivningar av problemen men ville hitta föräldrar som har barn med detta problemet för att komma med lite funderingar.

  7. Gijo
    #4

    du bör kunna vända dig till ...

    kontaktföräldrar inom SRF, som har koll på sina medlemmar och diagnoser. I Stockholms län vet jag att synteamet har satt föräldrar i kontakt med varandra, men nu vet jag inte vart du bor, men prova med SRF.
  8. 4
    du bör kunna vända dig till ... kontaktföräldrar inom SRF, som har koll på sina medlemmar och diagnoser. I Stockholms län vet jag att synteamet har satt föräldrar i kontakt med varandra, men nu vet jag inte vart du bor, men prova med SRF.
  9. Mika
    #5

    CVI

    Hej!

    Har en son som fyller 5 år med diagnosen \"visuell perceptionsstörning\" och vill gärna komma i kontakt med andra föräldrar och barn.
  10. 5
    CVI Hej!

    Har en son som fyller 5 år med diagnosen \"visuell perceptionsstörning\" och vill gärna komma i kontakt med andra föräldrar och barn.
  11. minix
    #6

    min son

    som är tolv år har cvi(hjärnsynskada)han har svårt med djupseende stannar i dörr öppningar har svårt att gå ner i bassänger trampar fel ofta river sönder kläder för att han går och stryker sig mot tex hus ,staket o dyl svårt att läsa då rader tydligen byter plats han har ett mätbart synbortfall nedåt och åt höger och det är på bägge ögonen
  12. 6
    min son som är tolv år har cvi(hjärnsynskada)han har svårt med djupseende stannar i dörr öppningar har svårt att gå ner i bassänger trampar fel ofta river sönder kläder för att han går och stryker sig mot tex hus ,staket o dyl svårt att läsa då rader tydligen byter plats han har ett mätbart synbortfall nedåt och åt höger och det är på bägge ögonen

Liknande trådar

  1. Finns det någon här som är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 10:48
  2. Finns det någon som...
    By lajs in forum Kromosomer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 22:47
  3. Finns här någon BM? OT
    By Jen- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 10:39
  4. Finns någon kod på H&M nu?
    By Sarah29 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 10:58
  5. Finns det någon här
    By maya in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 17:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar