Jag har ramlat i trappan.
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Jag har ramlat i trappan.

    Slant i trappan mellan våningarna hemma och tumlade nerför större delen av den.
    Sitter nu här med världens ryggvärk, svullnader på vader och armar, värk i bulan på bakhuvudet samt stora blåmärken på skuldrorna och på rumpan. Aj aj aj.

    Värst är dock min enorma rädsla för att något skulle hänt med mitt lilla kryp. Nu ramlade jag med baksidan, så magen var aldrig i farozonen. Men ändå.....
    Jag har inte ont i magen och har inte blött något.

    Längtar så tills nästa vecka då jag skall till doktorn, så att jag kan få se att allt är väl. Skulle gärna vilja åka redan idag, men jag har bestämt mig för att försöka vänta ut tills nästa torsdag. Om jag inte börjar blöda och/eller krampa då... *ryser vid tanken*

    Klantiga jag. Blir så arg på mig själv.
    Tips till er andra: Skynda inte nerför en trätrappa i halkiga sockar, det kan göra ganska ont!!!
  2. 1
    Jag har ramlat i trappan. Slant i trappan mellan våningarna hemma och tumlade nerför större delen av den.
    Sitter nu här med världens ryggvärk, svullnader på vader och armar, värk i bulan på bakhuvudet samt stora blåmärken på skuldrorna och på rumpan. Aj aj aj.

    Värst är dock min enorma rädsla för att något skulle hänt med mitt lilla kryp. Nu ramlade jag med baksidan, så magen var aldrig i farozonen. Men ändå.....
    Jag har inte ont i magen och har inte blött något.

    Längtar så tills nästa vecka då jag skall till doktorn, så att jag kan få se att allt är väl. Skulle gärna vilja åka redan idag, men jag har bestämt mig för att försöka vänta ut tills nästa torsdag. Om jag inte börjar blöda och/eller krampa då... *ryser vid tanken*

    Klantiga jag. Blir så arg på mig själv.
    Tips till er andra: Skynda inte nerför en trätrappa i halkiga sockar, det kan göra ganska ont!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Usch!

    Fy så läskigt! Förstår att du är orolig för lilla bebisen, men den ligger så skyddat där inne och imed du inte slog i magen så är det säkerligen ingen fara!

    Ring och prata med din BM om du känner dig orolig!

    kram
  4. 2
    Usch! Fy så läskigt! Förstår att du är orolig för lilla bebisen, men den ligger så skyddat där inne och imed du inte slog i magen så är det säkerligen ingen fara!

    Ring och prata med din BM om du känner dig orolig!

    kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    aj , aj ,aj

    stackars dig!! kan bara tänka mig hur ont du har det..

    men jag tycker inte du ska oroa dig över bebben *lätt att säga jag vet* kroppen/magen tål mer än man tror och du ramlade ju som sagt inte på magen.

    ramlade på isen och slog i en isklump när jag var gravid förra gången men det var ingen fara eftersom jag slog i ryggen, det jobbigste var väl att inte kunna ta värktabletter som hjälpte.

    ha det bra/marie
  6. 3
    aj , aj ,aj stackars dig!! kan bara tänka mig hur ont du har det..

    men jag tycker inte du ska oroa dig över bebben *lätt att säga jag vet* kroppen/magen tål mer än man tror och du ramlade ju som sagt inte på magen.

    ramlade på isen och slog i en isklump när jag var gravid förra gången men det var ingen fara eftersom jag slog i ryggen, det jobbigste var väl att inte kunna ta värktabletter som hjälpte.

    ha det bra/marie
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Men gumman då..

    Du måste ta det lungt.. du får köpa strumpor med halkskydd eller sockerplast.

    Skönt att magen klara sig. Krypet vart nog bara väl omskakat. Får vara rädd om dig.

    Kram och blåser på det onda
  8. 4
    Men gumman då.. Du måste ta det lungt.. du får köpa strumpor med halkskydd eller sockerplast.

    Skönt att magen klara sig. Krypet vart nog bara väl omskakat. Får vara rädd om dig.

    Kram och blåser på det onda
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Aj!

    Fy sjutton vad ont det gör att ramla i en trapp :(

    Men det är nog ingen fara för Pyret, dels så ramlade du ju inte på magen och dels så är ju Pyret så skyddat därinne.

    Ta hand om dig nu och skynbda aldrig nedför trappan igen.

    Kram!
  10. 5
    Aj! Fy sjutton vad ont det gör att ramla i en trapp :(

    Men det är nog ingen fara för Pyret, dels så ramlade du ju inte på magen och dels så är ju Pyret så skyddat därinne.

    Ta hand om dig nu och skynbda aldrig nedför trappan igen.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Ah nej...

    Aj, aj, aj... later inte kul... *blaser bort det onda*
    Du behover sakert inte oroa dej for den lill* - han/hon ligger ordentligt inbaddad!

    *kramar*
  12. 6
    Ah nej... Aj, aj, aj... later inte kul... *blaser bort det onda*
    Du behover sakert inte oroa dej for den lill* - han/hon ligger ordentligt inbaddad!

    *kramar*
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Ja

    det var lite läskigt. Har nu en helt blålila skinka. Molly tycker den är jättefin och säger ååååhhh när hon ser den... *s*

    Jag tror faktiskt att jag inte skall ringa BM. Jag skall ju in i nästa vecka och göra VUL. Jag tror att jag blir nog bara mer nojig om jag ringer, konstigt nog.

    Tack!!!
  14. 7
    Ja det var lite läskigt. Har nu en helt blålila skinka. Molly tycker den är jättefin och säger ååååhhh när hon ser den... *s*

    Jag tror faktiskt att jag inte skall ringa BM. Jag skall ju in i nästa vecka och göra VUL. Jag tror att jag blir nog bara mer nojig om jag ringer, konstigt nog.

    Tack!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    Så skönt

    att höra att du ramlade och det gick bra. Inte så roligt för dig iofs, men jag tycker det låter underbart!
    Du har ju rätt i det där. Bebisen ÄR skyddad, men ändå... Man är ju så överdrivet livrädd att något illa skall hända det lilla krypet.
  16. 8
    Så skönt att höra att du ramlade och det gick bra. Inte så roligt för dig iofs, men jag tycker det låter underbart!
    Du har ju rätt i det där. Bebisen ÄR skyddad, men ändå... Man är ju så överdrivet livrädd att något illa skall hända det lilla krypet.
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Känns mycket bättre nu,

    det hjälpte bra, blåsandet... *S*

    Jag har nog lugnat ner mig lite nu. Jag har inte känt något än och inte sett ens en miniplutt med något som kan liknas vid blod, så då så...

    Tack för kramen!
  18. 9
    Känns mycket bättre nu, det hjälpte bra, blåsandet... *S*

    Jag har nog lugnat ner mig lite nu. Jag har inte känt något än och inte sett ens en miniplutt med något som kan liknas vid blod, så då så...

    Tack för kramen!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Nej

    det lovar jag på hedersord, att aldrig skynda nerför trappor igen. Just nu är jag så rädd för trappor att jag tar hissen på jobbet istället för att gå en trappa ner till entrévåningen. Sjåpig!

    Tack för synd om:et!
  20. 10
    Nej det lovar jag på hedersord, att aldrig skynda nerför trappor igen. Just nu är jag så rädd för trappor att jag tar hissen på jobbet istället för att gå en trappa ner till entrévåningen. Sjåpig!

    Tack för synd om:et!
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    Jo

    jag vet ju det egentligen. Det skall ju mycke till att det händer något med krypet, speciellt som jag inte slog i magen alls. Men man kan ju aldrig låta bli att oroa sig ändå. Ju ondare det gör på mig, desto mer oroar jag mig för krypet! *s*

    Tack får blåsandet!
  22. 11
    Jo jag vet ju det egentligen. Det skall ju mycke till att det händer något med krypet, speciellt som jag inte slog i magen alls. Men man kan ju aldrig låta bli att oroa sig ändå. Ju ondare det gör på mig, desto mer oroar jag mig för krypet! *s*

    Tack får blåsandet!
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    ja många gånger

    oroar man sig i onödan!! men det är ju så svårt att låta bli...läkaren ville att jag skulle smörja revbenen med Zon gel eller orudis för hon trodde inte att det skulle vara nån fara för barnet i så små mängder..ehhh tror!! jag har hellre ont :o)
  24. 12
    ja många gånger oroar man sig i onödan!! men det är ju så svårt att låta bli...läkaren ville att jag skulle smörja revbenen med Zon gel eller orudis för hon trodde inte att det skulle vara nån fara för barnet i så små mängder..ehhh tror!! jag har hellre ont :o)
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    Hon trodde inte det...

    Ja, ja... Man kan inte alltid gå på vad de säger doktorerna.
    Hoppas du känner det bättre nu.
  26. 13
    Hon trodde inte det... Ja, ja... Man kan inte alltid gå på vad de säger doktorerna.
    Hoppas du känner det bättre nu.
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    *asg*

    Vad härliga barn är ibland :)
  28. 14
    *asg* Vad härliga barn är ibland :)

Liknande trådar

  1. Ramlat nerför trappan.
    By Rikku in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 21:10
  2. ramlat i trappan
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 10:37
  3. Ramlat i trappan.
    By Minchi in forum _0705 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 21:13
  4. Ramlat!!
    By umami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:18
  5. Det har ramlat in en del
    By marib in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar