Lågt blodtryck
_0602 Februaribarn
  1. Helena med Lussan och bf 10/2
    #1

    Lågt blodtryck

    Mitt blodtryck vlir bara lägre och lägre så snart är jag väl halvt medvetslös... Sist 100/60. Jag känner mig yr ibland, speciellt när jag går. Kan lågt blodtryck vara farligt på något sätt?? Så här var det inte alls när jag väntade min dotter, då låg det på 120/80 ungefär.
  2. 1
    Lågt blodtryck Mitt blodtryck vlir bara lägre och lägre så snart är jag väl halvt medvetslös... Sist 100/60. Jag känner mig yr ibland, speciellt när jag går. Kan lågt blodtryck vara farligt på något sätt?? Så här var det inte alls när jag väntade min dotter, då låg det på 120/80 ungefär.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Låter jobbigt...

    Jag har tyvärr ingen erfarenhet av just det, kanske kan din BM ge dig lite info på telefon så att du kan känna dig lugnare?
    Hoppas att du mår bättre snart!

    Kramar!
  4. 2
    Låter jobbigt... Jag har tyvärr ingen erfarenhet av just det, kanske kan din BM ge dig lite info på telefon så att du kan känna dig lugnare?
    Hoppas att du mår bättre snart!

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Nja

    Den största risken är väl att du svimmar och slår dig. Man _kan_ behandla (iaf om man inte är gravid) lågt blodtryck men gör det bara om man har väldiga problem med yrsel och svimmningar.

    Förebygg det låga blodtrycket genom att se till att dricka kontinuerligt, äta mellanmål så att magen inte blir helt tom, och motionera om det går (normaliserar trycket). Ha gärna med lite Dextrosol i fickan och stoppa i dig när allt börjar snurra inne på ICA eller liknande och du inte kan lägga dig. Börjar det flimra framför ögonen, sätt huvudet mellan knäna så bör det ge med sig.

    Jag hade väldiga problem med lågt blodtryck under min förra graviditet, särskilt mot slutet (men så var det augusti och värmebölja också) och dessutom är det mitt första mens-symtom. Mindre kul när man är och storhandlar själv med sonen och man börjar se dubbelt och kallsvettas :-/

    Hoppas att inte trycket sjunker mer för dig!
  6. 3
    Nja Den största risken är väl att du svimmar och slår dig. Man _kan_ behandla (iaf om man inte är gravid) lågt blodtryck men gör det bara om man har väldiga problem med yrsel och svimmningar.

    Förebygg det låga blodtrycket genom att se till att dricka kontinuerligt, äta mellanmål så att magen inte blir helt tom, och motionera om det går (normaliserar trycket). Ha gärna med lite Dextrosol i fickan och stoppa i dig när allt börjar snurra inne på ICA eller liknande och du inte kan lägga dig. Börjar det flimra framför ögonen, sätt huvudet mellan knäna så bör det ge med sig.

    Jag hade väldiga problem med lågt blodtryck under min förra graviditet, särskilt mot slutet (men så var det augusti och värmebölja också) och dessutom är det mitt första mens-symtom. Mindre kul när man är och storhandlar själv med sonen och man börjar se dubbelt och kallsvettas :-/

    Hoppas att inte trycket sjunker mer för dig!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Jag har lågt blodtryck

    och det ända rådet jag har fått av min BM är att VILA så fort du kan och mycket. Tyvärr finns det inte mycket annat man kan göra. Det är vad jag fått höra.
  8. 4
    Jag har lågt blodtryck och det ända rådet jag har fått av min BM är att VILA så fort du kan och mycket. Tyvärr finns det inte mycket annat man kan göra. Det är vad jag fått höra.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    har också lågt

    men känner tack och lov inte av det än. Kan bli lite yr men det är ingen fara. Har ganska lågt i vanliga fall med, 105/60 är nog mitt normaltryck. Nu har jag haft 92/60 och sist 94/65. Min barnmorska sa bara att det blir så när man är gravid. Det är som sagt var inte farligt om du inte blir väldigt yr och svimmar och slår dig. Högt blodtryck däremot är inte att leka med. Hoppas du slipper bli yr i fortsättningen.

    kram
  10. 5
    har också lågt men känner tack och lov inte av det än. Kan bli lite yr men det är ingen fara. Har ganska lågt i vanliga fall med, 105/60 är nog mitt normaltryck. Nu har jag haft 92/60 och sist 94/65. Min barnmorska sa bara att det blir så när man är gravid. Det är som sagt var inte farligt om du inte blir väldigt yr och svimmar och slår dig. Högt blodtryck däremot är inte att leka med. Hoppas du slipper bli yr i fortsättningen.

    kram

Liknande trådar

  1. Lågt blodtryck och lågt hb?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 15:55
  2. Lågt blodtryck då?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 21:02
  3. Lågt blodtryck?
    By matildas_mamma in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 20:35
  4. Lågt blodtryck!
    By Clownis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 12:00
  5. Lågt blodtryck!?
    By maria_72 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar