Ang höjd lön och fp
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Livi
    #1

    Ang höjd lön och fp

    Hej
    Kan någon hjälpa mig att reda ut hur det blir om jag får höjd lön i januari ( 5.000 kr mer i mån) sedan blir av skedad i april och föder barn i juni/juli.
    Blir min fp baserad på den nya lönen eller den gamla innan höjningen?
    Är det inte så att en löneökning gäller dirtekt om man jobbar kvar med samma jobb. Precis som vid de årliga löneförhandlingarna?
  2. 1
    Ang höjd lön och fp Hej
    Kan någon hjälpa mig att reda ut hur det blir om jag får höjd lön i januari ( 5.000 kr mer i mån) sedan blir av skedad i april och föder barn i juni/juli.
    Blir min fp baserad på den nya lönen eller den gamla innan höjningen?
    Är det inte så att en löneökning gäller dirtekt om man jobbar kvar med samma jobb. Precis som vid de årliga löneförhandlingarna?
  3. Emma
    #2

    Du borde få

    enligt den nya lönen, eftersom den _förväntas_ ligga på samma nivå i minst sex månader. Att du sen råkar bli avskedad i april kan man ju knappast räkna med.

    Så jag skulle tro att du får fp enligt nya lönen. Men jag är inte helt säker.
  4. 2
    Du borde få enligt den nya lönen, eftersom den _förväntas_ ligga på samma nivå i minst sex månader. Att du sen råkar bli avskedad i april kan man ju knappast räkna med.

    Så jag skulle tro att du får fp enligt nya lönen. Men jag är inte helt säker.
  5. Cinnah
    #3

    Du får

    fp beräknat på den senaste lönen du haft, så ja, de 5000 kronorna räkans med!
  6. 3
    Du får fp beräknat på den senaste lönen du haft, så ja, de 5000 kronorna räkans med!

Liknande trådar

  1. Höjd SGI
    By jesifer in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 11:05
  2. Tv-höjd
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 14:40
  3. Höjd lön
    By Student in forum Politik
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 21:59
  4. Höjd SGI
    By LottaL_ in forum Föräldraledighet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 20:09
  5. Höjd dos!
    By Pricilla in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar