Mycket tidigt missfall...
Missfall
  1. Undrande
    #1

    Mycket tidigt missfall...

    Bakgrund:
    Min mens var nästan hel vecka sen, men när jag gjorde ett gravtest så var testet negativt.

    Nu har jag börjat blöda men inte som vanligt, utan mycket rikligare och med klumpar. Min mage har under den senaste veckan varit helt annorlunda, har haft som mensvärk men + en svälld och mycket spänd känsla.

    Det finns inget med den här blödningen som liknar en vanlig mens, då jag alltid tex får migrän, annan typ av blödning samt en annan typ av mensvärk.

    *Kan det vara mycket tidigt missfall?

    *Vad visar ett gravtest vid missfall? Hur snabbt sjunker nivån på hormonet hCG som indikerar graviditet vid testet?

    Jag mår jätte konstigt och skulle verkligen vilja veta varför...

    Tacksam för svar.
  2. 1
    Mycket tidigt missfall... Bakgrund:
    Min mens var nästan hel vecka sen, men när jag gjorde ett gravtest så var testet negativt.

    Nu har jag börjat blöda men inte som vanligt, utan mycket rikligare och med klumpar. Min mage har under den senaste veckan varit helt annorlunda, har haft som mensvärk men + en svälld och mycket spänd känsla.

    Det finns inget med den här blödningen som liknar en vanlig mens, då jag alltid tex får migrän, annan typ av blödning samt en annan typ av mensvärk.

    *Kan det vara mycket tidigt missfall?

    *Vad visar ett gravtest vid missfall? Hur snabbt sjunker nivån på hormonet hCG som indikerar graviditet vid testet?

    Jag mår jätte konstigt och skulle verkligen vilja veta varför...

    Tacksam för svar.
  3. cinao
    #2

    hej

    jag fick tidigt missfall. V 5-6 och det visade klart positivt. Men jag vet inte om det alltid är så.
    Däremot så har jag alltid klumpar när jag har mens och det betyder inte missfall.

    HCg nivån sjunker inte direkt utan kan ligga kvar någon vecka. Du kan ju alltid kontakta gyn och be om att dom tar blodprov och ser om det finns spår av hormonet.

    hoppas du mår bättre.
  4. 2
    hej jag fick tidigt missfall. V 5-6 och det visade klart positivt. Men jag vet inte om det alltid är så.
    Däremot så har jag alltid klumpar när jag har mens och det betyder inte missfall.

    HCg nivån sjunker inte direkt utan kan ligga kvar någon vecka. Du kan ju alltid kontakta gyn och be om att dom tar blodprov och ser om det finns spår av hormonet.

    hoppas du mår bättre.
  5. Sarah m. Ida -02
    #3

    Testade positivt på IM-dagen...

    ...och började veckan därpå att blöda. När jag sen tog ett gravtest till ytterligare ett par dagar senare var den klart negativt - så visst kan det vara ett tidigt missfall du hade!
  6. 3
    Testade positivt på IM-dagen... ...och började veckan därpå att blöda. När jag sen tog ett gravtest till ytterligare ett par dagar senare var den klart negativt - så visst kan det vara ett tidigt missfall du hade!
  7. Väljer att vara anonym
    #4

    Nästan precis vad som hände mig!

    Testade pos. förra måndagen. På tisd. fick jag blodblandade flytningar och har så fortfarande. Igår var det dessutom lite mer blod i också.
    Fick du ett \"riktigt\" missfall? Alltså att det började störtblöda med smärtor och så? Berätta gärna hela händelseförloppet, är intresserad av att höra det.
    Ska till KK på torsdag, då får jag klart besked.
  8. 4
    Nästan precis vad som hände mig! Testade pos. förra måndagen. På tisd. fick jag blodblandade flytningar och har så fortfarande. Igår var det dessutom lite mer blod i också.
    Fick du ett \"riktigt\" missfall? Alltså att det började störtblöda med smärtor och så? Berätta gärna hela händelseförloppet, är intresserad av att höra det.
    Ska till KK på torsdag, då får jag klart besked.
  9. Sarah m. Ida -02
    #5

    Här kommer min lilla berättelse...


    Vi hade försökt bli gravida under ett par månader, och eftersom jag inte hade annat i tankarna än en utebliven mens så var jag ganska snabb på att testa.
    Redan på IM-dagen (dagen då mensen normalt skulle komma) testade jag positivt och lyckan var total.

    De den följande veckan hade jag mensvärk precis som att mensen vilken minut som helst skulle komma, och så ca en vecka efter mitt plus så fick jag en ljusrosa flytning...

    Någonstans inom mig förstod jag nog ganska omgående att någonting var fel, och svaren jag fick när jag ringde bm var att det förmodligen var ett tidigt missfall.
    Nästa dag började jag blöda mer med ganska normal mensvärk, och sen var det i princip som en helt vanlig mens.
    Jag blödde i en vecka, och det hela tedde sig som sagt som en helt vanlig mens. Fick tydligen t.o.m äl två veckor efter att blödningen började, för då blev jag till min stora glädje gravid igen.
    Denna graviditet slutade tyvärr oxå i missfall i v. 7, och i dag är det 11 dagar sedan den skrapningen.

    Ring gyn och kräv att få komma in och kolla om graviditeten fortskrider som den ska, för den oron man går omkring och bär på vid en blödning är inte kul.
    Det är därmed INTE sagt att du har fått missfall, för det är ju inte helt ovanligt att man blöder lite vid tiden för mens...

    Jag håller tummarna för att allt är som det ska, men berätta gärna hur det gick sen. Jag hoppas iaf att du inte kommer att behöva hamna här, men är så fallet så är det ett underbart gäng som håller till här!!
  10. 5
    Här kommer min lilla berättelse...
    Vi hade försökt bli gravida under ett par månader, och eftersom jag inte hade annat i tankarna än en utebliven mens så var jag ganska snabb på att testa.
    Redan på IM-dagen (dagen då mensen normalt skulle komma) testade jag positivt och lyckan var total.

    De den följande veckan hade jag mensvärk precis som att mensen vilken minut som helst skulle komma, och så ca en vecka efter mitt plus så fick jag en ljusrosa flytning...

    Någonstans inom mig förstod jag nog ganska omgående att någonting var fel, och svaren jag fick när jag ringde bm var att det förmodligen var ett tidigt missfall.
    Nästa dag började jag blöda mer med ganska normal mensvärk, och sen var det i princip som en helt vanlig mens.
    Jag blödde i en vecka, och det hela tedde sig som sagt som en helt vanlig mens. Fick tydligen t.o.m äl två veckor efter att blödningen började, för då blev jag till min stora glädje gravid igen.
    Denna graviditet slutade tyvärr oxå i missfall i v. 7, och i dag är det 11 dagar sedan den skrapningen.

    Ring gyn och kräv att få komma in och kolla om graviditeten fortskrider som den ska, för den oron man går omkring och bär på vid en blödning är inte kul.
    Det är därmed INTE sagt att du har fått missfall, för det är ju inte helt ovanligt att man blöder lite vid tiden för mens...

    Jag håller tummarna för att allt är som det ska, men berätta gärna hur det gick sen. Jag hoppas iaf att du inte kommer att behöva hamna här, men är så fallet så är det ett underbart gäng som håller till här!!
  11. Väljer att vara anonym
    #6

    Tack snälla du för din berättelse!

    Känner att jag behöver få reda på hur andra haft det.
    Har en tid på KK på torsdag, så då får jag ju reda på om det är + eller -.
    Tack än en gång!
  12. 6
    Tack snälla du för din berättelse! Känner att jag behöver få reda på hur andra haft det.
    Har en tid på KK på torsdag, så då får jag ju reda på om det är + eller -.
    Tack än en gång!
  13. Christel med Amanda
    #7

    Min BM...

    rådde mig att ta ett gravtest när jag fick en sådan blödning. Om det varit en grav, borde det finnas hcg hormon kvar i kroppen.
    Jag fick ett possitivt grav test, så det var missfall.
  14. 7
    Min BM... rådde mig att ta ett gravtest när jag fick en sådan blödning. Om det varit en grav, borde det finnas hcg hormon kvar i kroppen.
    Jag fick ett possitivt grav test, så det var missfall.
  15. Christel
    #8

    Tillägg....

    jag gjorde testet på sjukhuset. Vet inte om det funkar med hemmatesten. HAr dålig koll på hur de funkar.
  16. 8
    Tillägg.... jag gjorde testet på sjukhuset. Vet inte om det funkar med hemmatesten. HAr dålig koll på hur de funkar.
  17. Sarah m. Ida -02
    #9

    Då håller jag tummarna i morgon!


    Hoppas att det fortfarande är plus - det finns ju fortfarande hopp :)

    Lycka till!

    Kram Sarah
  18. 9
    Då håller jag tummarna i morgon!
    Hoppas att det fortfarande är plus - det finns ju fortfarande hopp :)

    Lycka till!

    Kram Sarah
  19. Undrande
    #10

    Tack för era svar...

    Mitt cyniska jag kan tycka att: kanske var det ett missfall, kanske inte. Egentligen spelar det ju ingen roll nu. Min blödning har börjat avta och jag mår bättre\"

    Kanske var det tur att jag inte gjorde ett gravtest på IM-dagen, för då hade jag _kanske_ fått ett positivt besked. Så med fasit i hand var det kanske bra att vänta en extra vecka innan test.

    Men samtidigt är vi ju känslomänniskor så även jag och jag undrar fortfarande \"Blev jag gravid?\"

    Tack åter igen för era svar.
  20. 10
    Tack för era svar... Mitt cyniska jag kan tycka att: kanske var det ett missfall, kanske inte. Egentligen spelar det ju ingen roll nu. Min blödning har börjat avta och jag mår bättre\"

    Kanske var det tur att jag inte gjorde ett gravtest på IM-dagen, för då hade jag _kanske_ fått ett positivt besked. Så med fasit i hand var det kanske bra att vänta en extra vecka innan test.

    Men samtidigt är vi ju känslomänniskor så även jag och jag undrar fortfarande \"Blev jag gravid?\"

    Tack åter igen för era svar.

Liknande trådar

  1. Tidigt missfall?
    By Erid-35 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 19:11
  2. Tidigt missfall
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 15:58
  3. tidigt missfall..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 19:29
  4. tidigt missfall..
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 16:03
  5. Tidigt missfall?
    By Minchi in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar