Vad händer sen?
  1. Anina & Steffen
    #1

    Vad händer sen?

    Min son på 6 år fick sina glasögon för precis ett år sen.
    Nu undrar jag vad som kommer att hända längre fram, kommer dom att kalla honom för att göra nya synundersöningar?
    Han är översynt och har ett lätt brytningsfel på ena ögat.
  2. 1
    Vad händer sen? Min son på 6 år fick sina glasögon för precis ett år sen.
    Nu undrar jag vad som kommer att hända längre fram, kommer dom att kalla honom för att göra nya synundersöningar?
    Han är översynt och har ett lätt brytningsfel på ena ögat.
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2

    För oss har det

    varit så att Kajsa blev kallad till kontroll, i början ganska tätt, men minst en gång i halvåret.

    Hon fick sina glasögon när hon var drygt fyra år, har en översynthet (som med tiden visade sig vara ganska kraftig +6.0), ett svårkorrigerbart brytningsfel och latent skelning.

    Nu när hon har fyllt åtta så \"ska\" man egentligen flyttas över från ögonkliniken på sjukhuset till optiker - men pga av att hon har haft en hel del strul med att hennes syn förändrades kraftigt under en kort tid så får vi vara kvar ett år till. Så till våren är det dags för \"slutkoll\" på ögonkliniken innan det är dags för att leta upp en bra och kompetent optiker som är bra på att handskas med barn! =)

  4. 2
    För oss har det varit så att Kajsa blev kallad till kontroll, i början ganska tätt, men minst en gång i halvåret.

    Hon fick sina glasögon när hon var drygt fyra år, har en översynthet (som med tiden visade sig vara ganska kraftig +6.0), ett svårkorrigerbart brytningsfel och latent skelning.

    Nu när hon har fyllt åtta så \"ska\" man egentligen flyttas över från ögonkliniken på sjukhuset till optiker - men pga av att hon har haft en hel del strul med att hennes syn förändrades kraftigt under en kort tid så får vi vara kvar ett år till. Så till våren är det dags för \"slutkoll\" på ögonkliniken innan det är dags för att leta upp en bra och kompetent optiker som är bra på att handskas med barn! =)

  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Nu har vi fått en kallelse

    till ögonmottagningen för undersökning.

    Ska dit den 30 januari.
    Så får vi se vad som händer.
  6. 3
    Nu har vi fått en kallelse till ögonmottagningen för undersökning.

    Ska dit den 30 januari.
    Så får vi se vad som händer.

Liknande trådar

  1. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 21:53
  2. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:42
  3. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
  4. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar