Så var man trebarnsmamma!:o)
_0511 Novemberbarn
  1. Agneta H med Noah 051122
    #1

    Så var man trebarnsmamma!:o)

    Igår, 22 november kl 16.30 föddes Noah. 14 dagar över tiden blev det. Han vägde 4490 g och var 56 cm lång.

    Jag vaknade av den första värken vid 2.30 på morgonen. Vi åkte in när dottern åkt till skolan och farmor kommit för att passa sonen så vi var därinne vid 9-tiden skulle jag tro. Regelbundna och täta värkar blev det nog inte förrän efter lunch. Vattnet gick ca 16.15 och kanske 5 minuter efter det började krystvärkarna och så var han ute 16.30. Hade god nytta av tens och lustgas. Allt gick jättebra fast man glömmer hur ont det gör. Hade tre olika barnmorskor och de var jättebra allihop. Detta är nog den förlossning jag varit mest nöjd med.

    På förlossningen fick man inte ta in förkylda barn så storasyskonen fick komma till patienthotellet vid 21.30 ca. Jag och maken stannade där över natten för att kunna göra läkarundersökningen och hörseltest på morgonen. Sen åkte vi hem. Och nu njuter vi av våra nya familjemedlem. En stolt storasyster och en stolt storebror har vi här hemma.:o)
  2. 1
    Så var man trebarnsmamma!:o) Igår, 22 november kl 16.30 föddes Noah. 14 dagar över tiden blev det. Han vägde 4490 g och var 56 cm lång.

    Jag vaknade av den första värken vid 2.30 på morgonen. Vi åkte in när dottern åkt till skolan och farmor kommit för att passa sonen så vi var därinne vid 9-tiden skulle jag tro. Regelbundna och täta värkar blev det nog inte förrän efter lunch. Vattnet gick ca 16.15 och kanske 5 minuter efter det började krystvärkarna och så var han ute 16.30. Hade god nytta av tens och lustgas. Allt gick jättebra fast man glömmer hur ont det gör. Hade tre olika barnmorskor och de var jättebra allihop. Detta är nog den förlossning jag varit mest nöjd med.

    På förlossningen fick man inte ta in förkylda barn så storasyskonen fick komma till patienthotellet vid 21.30 ca. Jag och maken stannade där över natten för att kunna göra läkarundersökningen och hörseltest på morgonen. Sen åkte vi hem. Och nu njuter vi av våra nya familjemedlem. En stolt storasyster och en stolt storebror har vi här hemma.:o)
  3. Betula
    #2

    Åh grattis!!!

    Vad roligt! Jag erkänner att jag har kikat in här med jämna mellanrum och när jag inte såg dig här vare sig i går eller idag så... Förlossningen låter \"lagom\" snabb och hanterlig, visst är det härligt när man får hinna med sig själv! Fast det gör ont.

    Kram till er alla!!
  4. 2
    Åh grattis!!! Vad roligt! Jag erkänner att jag har kikat in här med jämna mellanrum och när jag inte såg dig här vare sig i går eller idag så... Förlossningen låter \"lagom\" snabb och hanterlig, visst är det härligt när man får hinna med sig själv! Fast det gör ont.

    Kram till er alla!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Å ett jättegrattis till hela familjen!

    Äntligen äntligen har ni er nya fina bäbis! Vilken klimp!

    Och vilket fint namn, mitt favoritnamn men det gick dessvärre inte igenom :/

    Hoppas att ni mår bra, sköt om er och passa på att njuta!

    Många kramar!

  6. 3
    Å ett jättegrattis till hela familjen! Äntligen äntligen har ni er nya fina bäbis! Vilken klimp!

    Och vilket fint namn, mitt favoritnamn men det gick dessvärre inte igenom :/

    Hoppas att ni mår bra, sköt om er och passa på att njuta!

    Många kramar!

  7. Elsa B på besök
    #4

    Stort grattis

    Tur för dig att du berättade så fort;-) - jag har fått lova att gå in på den här sidan och kolla SÅ ofta sista dygnet för att inte styka med av nyfikenhet.... Jättegrattis till er alla och så skönt att förlossningen blev bra och startade av sig själv.
  8. 4
    Stort grattis Tur för dig att du berättade så fort;-) - jag har fått lova att gå in på den här sidan och kolla SÅ ofta sista dygnet för att inte styka med av nyfikenhet.... Jättegrattis till er alla och så skönt att förlossningen blev bra och startade av sig själv.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Gratiis grattis!

    till sonen.
  10. 5
    Gratiis grattis! till sonen.
  11. Kattis (på besök)
    #6

    Underbart Agneta, Jättegrattis!!!!!!!

    Jag kunde inte låta bli att tjuvkika härinne för att kolla om det fanns några nyheter om dig, och vad glad jag blev när jag läste att allt hade gått så bra och att du har blivit trebarnsmamma!

    Nu får du njuta riktigt ordentligt av din lille Noah!

    *grattiskram*
  12. 6
    Underbart Agneta, Jättegrattis!!!!!!! Jag kunde inte låta bli att tjuvkika härinne för att kolla om det fanns några nyheter om dig, och vad glad jag blev när jag läste att allt hade gått så bra och att du har blivit trebarnsmamma!

    Nu får du njuta riktigt ordentligt av din lille Noah!

    *grattiskram*
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Grattis!!

    Det låter som allt gått bra. Kul med stolta storasyskon!
    Grattis till lillebror, kram /
  14. 7
    Grattis!! Det låter som allt gått bra. Kul med stolta storasyskon!
    Grattis till lillebror, kram /
  15. Veronika
    #8

    Grattis!! imt

    Grattis!! imt
  16. 8
    Grattis!! imt Grattis!! imt
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Grattis *imt*

    .
  18. 9
    Grattis *imt* .
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    ~*G*R*A*T*T*I*S*!*~

    Jättegrattis till lille Noah! Vad skönt att allt gick bra! Kan tänka mig att det lyser av stolthet hos storasyskonen!
    *kram*
  20. 10
    ~*G*R*A*T*T*I*S*!*~ Jättegrattis till lille Noah! Vad skönt att allt gick bra! Kan tänka mig att det lyser av stolthet hos storasyskonen!
    *kram*
  21. cene
    #11

    En till tjuvkikare

    GRATTIS!!!
    Till er alla ... *räknar på fingrarna*... FEM!

    Och vilken bra dag han valde! Min namnsdag! :-)
  22. 11
    En till tjuvkikare GRATTIS!!!
    Till er alla ... *räknar på fingrarna*... FEM!

    Och vilken bra dag han valde! Min namnsdag! :-)
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    GRATTIS!

    Jag visste det! Efterlyste dig igår och läste samtidigt i Aserehts blogg att hon också var på gång.
    Och nu är alltså även jag 3 barns mor. Härligt att du slapp mer kontroller och att han kom ut av sig själv. Väldigt fint namn konstaterade min make här och jag håller med. Oj vad lång han var! Ta hand om er! *kram*
  24. 12
    GRATTIS! Jag visste det! Efterlyste dig igår och läste samtidigt i Aserehts blogg att hon också var på gång.
    Och nu är alltså även jag 3 barns mor. Härligt att du slapp mer kontroller och att han kom ut av sig själv. Väldigt fint namn konstaterade min make här och jag håller med. Oj vad lång han var! Ta hand om er! *kram*
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    En lång väntan är över!

    Stort grattis!!!
  26. 13
    En lång väntan är över! Stort grattis!!!
  27. Agneta H med Noah 051122
    #14

    Tack!

    Jo, den var ganska lagom lång faktiskt. Fast det har alla mina tre varit.
  28. 14
    Tack! Jo, den var ganska lagom lång faktiskt. Fast det har alla mina tre varit.
  29. Agneta H med Noah 051122
    #15

    Tack!

    Här var Noah det namn alla i familjen kunde enas om.
  30. 15
    Tack! Här var Noah det namn alla i familjen kunde enas om.
  31. Agneta H med Noah 051122
    #16

    Tack!

    Jag har ju gnällt en del här över att ungen aldrig ville komma ut så då får jag väl vara snabb med att berätta när han väl kommit.;o)
  32. 16
    Tack! Jag har ju gnällt en del här över att ungen aldrig ville komma ut så då får jag väl vara snabb med att berätta när han väl kommit.;o)
  33. Agneta H med Noah 051122
    #17

    Tack!

    Hoppas din kommer snart också!
  34. 17
    Tack! Hoppas din kommer snart också!
  35. Agneta H med Noah 051122
    #18

    Tack!

    Här njuts det för fullt. Han är sååå underbar.:o)
  36. 18
    Tack! Här njuts det för fullt. Han är sååå underbar.:o)
  37. Agneta H med Noah 051122
    #19

    Tack! imt

    .
  38. 19
    Tack! imt .
  39. Agneta H med Noah 051122
    #20

    Tack! imt

    .
  40. 20
    Tack! imt .
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Trebarnsmamma!
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 09:35
  2. Trebarnsmamma :)
    By Embi in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 13:17
  3. Ny trebarnsmamma!
    By Ullu in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 21:16
  4. Jag - en trebarnsmamma??
    By missEllie in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 13:37
  5. Trebarnsmamma jag med:)
    By Lima in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar