Amanda har kommit hem
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Amanda har kommit hem

    Vi kom hem för någon timme sedan. Vaknade av magknip 03:10 i natt, hade då sovit ca 40 min. Sedan kom värkarna så tätt att jag inte hann andas emellan. Ringde förlossningen och åkte direkt. Hade värkar hela bilfärden men andningstekniken satt sedan förra gången och det var överkomligt. När vi kom till förlossningen så konstaterade snabbt bm (helt underbar) att hon ville undersöka mig innan hon körde en CTG-kurva. Jepp, helt öppen. Det enda som hindrat mig från att föda i bilen var att hinnan var otroligt seg denna gången och vattnet inte gick . Hon började må ganska kasst i magen och de bestämde sig för att sticka hål. En läkare hängde sig på magen och tryckte ner eftersom hon låg aningen för högt upp i kanalen och de inte ville riskera att hon fastnade där. (De hade redan satt nål och var väl beredda på snitt i värsta fall.) Vattnet sprutade rakt ut och jag hörde hur bm och en läkarstuderande tjej faktiskt skrattade. I samma veva sparkade jag till båda 2 eftersom det...hmmmm....kändes lite. Sedan var allt helt olidligt, nu vet jag vad det innebär att få krystvärkar. Men det var kortvarigt. Lustgasen var inte till så stor nytta och något annat var ju inte att tänka på. Från att jag vaknade av magknip tills hon var ute tog det 2 timmar och 10 min. Hon var sedan lite medtagen men repade sig fort. Vi väntade i 8 timmar innan vi åkte hem. Nu vill hon ha mat här.

    Lycka till ni som är kvar! Det är en helt fantastisk upplevelse.
  2. 1
    Amanda har kommit hem Vi kom hem för någon timme sedan. Vaknade av magknip 03:10 i natt, hade då sovit ca 40 min. Sedan kom värkarna så tätt att jag inte hann andas emellan. Ringde förlossningen och åkte direkt. Hade värkar hela bilfärden men andningstekniken satt sedan förra gången och det var överkomligt. När vi kom till förlossningen så konstaterade snabbt bm (helt underbar) att hon ville undersöka mig innan hon körde en CTG-kurva. Jepp, helt öppen. Det enda som hindrat mig från att föda i bilen var att hinnan var otroligt seg denna gången och vattnet inte gick . Hon började må ganska kasst i magen och de bestämde sig för att sticka hål. En läkare hängde sig på magen och tryckte ner eftersom hon låg aningen för högt upp i kanalen och de inte ville riskera att hon fastnade där. (De hade redan satt nål och var väl beredda på snitt i värsta fall.) Vattnet sprutade rakt ut och jag hörde hur bm och en läkarstuderande tjej faktiskt skrattade. I samma veva sparkade jag till båda 2 eftersom det...hmmmm....kändes lite. Sedan var allt helt olidligt, nu vet jag vad det innebär att få krystvärkar. Men det var kortvarigt. Lustgasen var inte till så stor nytta och något annat var ju inte att tänka på. Från att jag vaknade av magknip tills hon var ute tog det 2 timmar och 10 min. Hon var sedan lite medtagen men repade sig fort. Vi väntade i 8 timmar innan vi åkte hem. Nu vill hon ha mat här.

    Lycka till ni som är kvar! Det är en helt fantastisk upplevelse.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Glömde

    Hon var stor 4530 g och 52 cm lång. Men när de vägt henne konstaterade de att de faktiskt trott att hon skulle vara större. Så nu vet jag hur det är att krysta ut ett \"stort barn\". =)
  4. 2
    Glömde Hon var stor 4530 g och 52 cm lång. Men när de vägt henne konstaterade de att de faktiskt trott att hon skulle vara större. Så nu vet jag hur det är att krysta ut ett \"stort barn\". =)
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Oj ett jättegrattis!!

    Det var snabbt, du skrev ju sista inlägget här igår kväll, och nu är du redan hemma med bäbis! Tur att du hann in!

    Skönt att ni mår bra allihopa trots den snabba förlossningen.

    Sköt om er!
  6. 3
    Oj ett jättegrattis!! Det var snabbt, du skrev ju sista inlägget här igår kväll, och nu är du redan hemma med bäbis! Tur att du hann in!

    Skönt att ni mår bra allihopa trots den snabba förlossningen.

    Sköt om er!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    WOW!! Grattis!!! \'imt*

    .
  8. 4
    WOW!! Grattis!!! \'imt* .
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    GRATTIS!

    En till liten raket minsann! :-)
  10. 5
    GRATTIS! En till liten raket minsann! :-)
  11. Agneta H med Noah 051122
    #6

    Stort Grattis!!!!

    Oj, vad det måste ha gått fort. Vilken tur att hinnan var seg och du hann in i tid. Stort grattis och njut nu av nytillskottet!
  12. 6
    Stort Grattis!!!! Oj, vad det måste ha gått fort. Vilken tur att hinnan var seg och du hann in i tid. Stort grattis och njut nu av nytillskottet!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Grattis!!

    ... även till dig!
    Många raketbebisar har det blivit...

    Njut nu!
  14. 7
    Grattis!! ... även till dig!
    Många raketbebisar har det blivit...

    Njut nu!
  15. Stina m Felicia & Simon 12/11
    #8

    Grattis

    visst är det en fantastisk upplevelse!
    Det var snabba ryck - tur att ni hann in till förlossningen.
    Passa på och njut av den här tiden.
  16. 8
    Grattis visst är det en fantastisk upplevelse!
    Det var snabba ryck - tur att ni hann in till förlossningen.
    Passa på och njut av den här tiden.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    GRATTIS!

    :o)
  18. 9
    GRATTIS! :o)
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    GRATTIS!!!

    En till som hade bråttom alltså..!
  20. 10
    GRATTIS!!! En till som hade bråttom alltså..!
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Grattsi... Gratitsi...

    Gratis... Ja, du vet!
  22. 11
    Grattsi... Gratitsi... Gratis... Ja, du vet!
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Grattis!

    till ytterligare en prinsessa.
  24. 12
    Grattis! till ytterligare en prinsessa.
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13

    Ja, det gick undan!

    Ironiskt nog skrev jag och frågade om bedövning. =)Fanns ju inte en chans att hinna få någon. *S* Lustgasen var det liiiite väl sent för. Åkte hem efter 8 timmar när läkaren hunnit kolla henne riktigt. Tack!
  26. 13
    Ja, det gick undan! Ironiskt nog skrev jag och frågade om bedövning. =)Fanns ju inte en chans att hinna få någon. *S* Lustgasen var det liiiite väl sent för. Åkte hem efter 8 timmar när läkaren hunnit kolla henne riktigt. Tack!
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Tack!

    Och du, lycka till!
  28. 14
    Tack! Och du, lycka till!
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    Jepp, raket här också

    Vi lär ju ha haft en hel del nytta av alla f-bannade förvärkar i alla fall. Läste din blogg nu och ja...våra förlossningar var inte helt olika. Lustgasen var helt värdelös så sent ja. Tack!
  30. 15
    Jepp, raket här också Vi lär ju ha haft en hel del nytta av alla f-bannade förvärkar i alla fall. Läste din blogg nu och ja...våra förlossningar var inte helt olika. Lustgasen var helt värdelös så sent ja. Tack!
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16

    Tackar!

    Ja, det gick lite väl fort. Kroppen bara skakade efteråt. Är glad att hinnan höll!
  32. 16
    Tackar! Ja, det gick lite väl fort. Kroppen bara skakade efteråt. Är glad att hinnan höll!
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Tack!

    Jag njuter för fullt, fast hon sover mest idag. =)
  34. 17
    Tack! Jag njuter för fullt, fast hon sover mest idag. =)
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Ja, tack! *imt*

  36. 18
    Ja, tack! *imt*
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Tackar!

  38. 19
    Tackar!
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20

    Ja

    Det verkar vara en trend här inne att de har bråttom. Tack!
  40. 20
    Ja Det verkar vara en trend här inne att de har bråttom. Tack!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mia med Amanda 03!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 10:36
  2. amanda
    By mulena in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 23:37
  3. Amanda.....??????
    By Sarus in forum Hem & fritid
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 08:53
  4. Amanda m 3
    By björnis in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 10:21
  5. Li m 4= Li med Amanda+3
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar