Vart vänder man sig för o göra abort?:(
Abort
  1. Uppgiven
    #1

    Vart vänder man sig för o göra abort?:(

    Misstänker starkt att jag är gravid.
    Ont i livmodern o trött så jag kan däcka redan vid 17 om dagarna,precis d tecken jag haft tidigare då jag väntat mina andra 2 barn.

    Första barnen var planerat,efter att vi bara varit tillsammans i 4månader!
    När jag blev gravid med andra barnet så var den äldste knappt 1,5år o sambon tyckte att det var alldeles för tidigt så han ville att jag skulle göra abort,jag klarade ej av det för jag hade ju redan lyckan i mitt första barn,att då välja bort ett barn kändes fel så jag behöll barnet.
    Sen dess har det varit mycket stormigt och bråkigt här hemma,vi har verkligen fått kämpa för att hålla ihop vårt förhållande och först nu har det kännts som det vänt ordentligt.
    Jag har precis börjat ett nytt jobb också,ett mammavikariat...

    Och nu är jag nästan helt säker på att jag är gravid igen...
    Ska gå o köpa ett gravtest imorrn och hålla tummarna...
    Det hade varit dödsstöten för vårt förhållande med ett barn till,just nu!
    Usch,att det ska behöva va så.

    Men OM det visar positivt...vart vänder man sig då?
    Känns så svårt att ringa till den barnmorska som följt en igenom dom andra graviditeterna!!
    Kan man ringa ngn annan stans?
    Hur går det till om man är i ex v 8?

    tacksamma kramar
    /uppgiven
  2. 1
    Vart vänder man sig för o göra abort?:( Misstänker starkt att jag är gravid.
    Ont i livmodern o trött så jag kan däcka redan vid 17 om dagarna,precis d tecken jag haft tidigare då jag väntat mina andra 2 barn.

    Första barnen var planerat,efter att vi bara varit tillsammans i 4månader!
    När jag blev gravid med andra barnet så var den äldste knappt 1,5år o sambon tyckte att det var alldeles för tidigt så han ville att jag skulle göra abort,jag klarade ej av det för jag hade ju redan lyckan i mitt första barn,att då välja bort ett barn kändes fel så jag behöll barnet.
    Sen dess har det varit mycket stormigt och bråkigt här hemma,vi har verkligen fått kämpa för att hålla ihop vårt förhållande och först nu har det kännts som det vänt ordentligt.
    Jag har precis börjat ett nytt jobb också,ett mammavikariat...

    Och nu är jag nästan helt säker på att jag är gravid igen...
    Ska gå o köpa ett gravtest imorrn och hålla tummarna...
    Det hade varit dödsstöten för vårt förhållande med ett barn till,just nu!
    Usch,att det ska behöva va så.

    Men OM det visar positivt...vart vänder man sig då?
    Känns så svårt att ringa till den barnmorska som följt en igenom dom andra graviditeterna!!
    Kan man ringa ngn annan stans?
    Hur går det till om man är i ex v 8?

    tacksamma kramar
    /uppgiven
  3. Junia
    #2

    Du...

    Så här gjorde jag...

    Jag ringde upp till sjukhuset till kvinnokliniken och sa som det var. Att jag var gravid och att jag ville göra en abort. Fick tid snabbt inpå. Jag fick höra att gränsen för medicinsk abort går vid v 9. Jag gjorde en skrapning och det gick bra.

    Var i samma situation som du eller likande i alla fall. Vår son var 7 mån när jag blev gravid och det var så långt från planerat som man kan komma. Jag fick panik. Vår sons födelse och första levnadshalvår var en jobbig tid och jag var då helt övertygad om att jag inte ville ha fler barn. Sambo och jag var överrens och det kändes bra.

    Har inte en sekund ångrat besultet.

    Idag sitter jag här några år senare och är lycklig 2 barnsmor. Planerat*s*

    Hoppas att det visade sig vara negativt. Men skulle det nu vara så att du var / är gravid så hoppas jag att det löser sig. Ring till kvinnokliniken. Det är ingen idé att ringa din bm för hon kommer i alla fall få lov att hänvisa till sjukhuset.

    Lycka till.
  4. 2
    Du... Så här gjorde jag...

    Jag ringde upp till sjukhuset till kvinnokliniken och sa som det var. Att jag var gravid och att jag ville göra en abort. Fick tid snabbt inpå. Jag fick höra att gränsen för medicinsk abort går vid v 9. Jag gjorde en skrapning och det gick bra.

    Var i samma situation som du eller likande i alla fall. Vår son var 7 mån när jag blev gravid och det var så långt från planerat som man kan komma. Jag fick panik. Vår sons födelse och första levnadshalvår var en jobbig tid och jag var då helt övertygad om att jag inte ville ha fler barn. Sambo och jag var överrens och det kändes bra.

    Har inte en sekund ångrat besultet.

    Idag sitter jag här några år senare och är lycklig 2 barnsmor. Planerat*s*

    Hoppas att det visade sig vara negativt. Men skulle det nu vara så att du var / är gravid så hoppas jag att det löser sig. Ring till kvinnokliniken. Det är ingen idé att ringa din bm för hon kommer i alla fall få lov att hänvisa till sjukhuset.

    Lycka till.

Liknande trådar

  1. vart vänder man sig?
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 20:41
  2. Vart vänder jag mig ?
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 13:22
  3. Vart vänder jag mig nu da????
    By tingla_bu in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:27
  4. Vart vänder jag mig???
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 20:26
  5. Vart vänder man sig för att
    By fialotta in forum Ensamförälder
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar