Min bebis vill bara stå! :-) Inte bra?
_0507 Julibarn
  1. Violan
    #1

    Min bebis vill bara stå! :-) Inte bra?

    Dvs. när vi försöker dra upp honom (drygt fyra månader gammal) för att öva honom på att sitta så drar han sig upp till stående hela tiden - alltså genom att hålla sina händer i våra. Han verkar tycka att det är jättekul. Nu har jag något dunkelt minne av att någon skrivit att det inte är bra för skelettet att stödja på benen så tidigt, att de kan bli hjulbenta eller så. Stämmer det? Var kan man läsa om sådant?
  2. 1
    Min bebis vill bara stå! :-) Inte bra? Dvs. när vi försöker dra upp honom (drygt fyra månader gammal) för att öva honom på att sitta så drar han sig upp till stående hela tiden - alltså genom att hålla sina händer i våra. Han verkar tycka att det är jättekul. Nu har jag något dunkelt minne av att någon skrivit att det inte är bra för skelettet att stödja på benen så tidigt, att de kan bli hjulbenta eller så. Stämmer det? Var kan man läsa om sådant?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    så gör

    min lillkille också - och skrattar så det står härliga till. Det där med hjulbenthet vet jag inte om jag tror på. Däremot så håller jag honom under rumpan så fort han börjar stödja på benen och \"står\". Jag har inte något litteraturtips att ge dig, tyvärr, men tror du inte att det dyker upp något om du söker på Google? Tex på \"spädbarnsutveckling\"?
  4. 2
    så gör min lillkille också - och skrattar så det står härliga till. Det där med hjulbenthet vet jag inte om jag tror på. Däremot så håller jag honom under rumpan så fort han börjar stödja på benen och \"står\". Jag har inte något litteraturtips att ge dig, tyvärr, men tror du inte att det dyker upp något om du söker på Google? Tex på \"spädbarnsutveckling\"?
  5. Lilla Lisa
    #3

    Myt!

    Flertalet barn gör så och ytterst få är hjulbenta. =)Har starkt för mig att det som gett hjulbenta barn är frånvaro av AD-droppar eller liknande. Jag får namnet Rachites(?) i huvudet men är osäker om det stämmer.
  6. 3
    Myt! Flertalet barn gör så och ytterst få är hjulbenta. =)Har starkt för mig att det som gett hjulbenta barn är frånvaro av AD-droppar eller liknande. Jag får namnet Rachites(?) i huvudet men är osäker om det stämmer.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Oscar

    Vill också gärna stå upp. Han gillar det jättemycket. Visste inte att det kunde vara farligt.
  8. 4
    Oscar Vill också gärna stå upp. Han gillar det jättemycket. Visste inte att det kunde vara farligt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Elliot blir som en pinne

    Så fort man tar i Elliot så blir han som en pinne och vill bara stå. Det är nästan omöjligt att sätta honom i bilstolen, man måste liksom bända av honom på mitten och så blir han jättesur.
  10. 5
    Elliot blir som en pinne Så fort man tar i Elliot så blir han som en pinne och vill bara stå. Det är nästan omöjligt att sätta honom i bilstolen, man måste liksom bända av honom på mitten och så blir han jättesur.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Don\'t worry

    Jag tror inte på det där. Min första tjej född 03 var precis sådan. Stod upp så fort hon hade chansen och hon är helt okej i sina ben nu och springer och går utan några problem.Eller för att citera dagmamman: \"Hon GÅR ju inte. Hon svävar ju fram\"
    :o)
  12. 6
    Don\'t worry Jag tror inte på det där. Min första tjej född 03 var precis sådan. Stod upp så fort hon hade chansen och hon är helt okej i sina ben nu och springer och går utan några problem.Eller för att citera dagmamman: \"Hon GÅR ju inte. Hon svävar ju fram\"
    :o)

Liknande trådar

  1. Bebis som bara vill sova i overallen
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 20:50
  2. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  3. Bara min bebis som inte sover på natten?
    By LenaA in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 19:25
  4. Hjälp! Bebis vill bara amma i sömnen
    By vallie in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:50
  5. Jag vill inte ha bebis...
    By nicolina in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 15:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar