Psykad
Utvecklingshämning
  1. Erika med Loke 0305
    #1

    Psykad

    Vi har blivit inbjudna på barnkalas hos vänner som vi numera sällan träffar och som har två barn, ett jämnårigt med Loke och en ettåring. Saken är den att jag vill inte gå, för jag blir så vansinnigt psykad när jag ser hur annorlunda Loke är. Loker verkar inte uppskatta kalasen något vidare. Det är för många barn och för mycket spring. Blir ni också \"psykade\" tillsammans med andra barn? Jag antar att jag borde säga till dem som det är, i stället för att överdriva den lätta förkylning vi har?
  2. 1
    Psykad Vi har blivit inbjudna på barnkalas hos vänner som vi numera sällan träffar och som har två barn, ett jämnårigt med Loke och en ettåring. Saken är den att jag vill inte gå, för jag blir så vansinnigt psykad när jag ser hur annorlunda Loke är. Loker verkar inte uppskatta kalasen något vidare. Det är för många barn och för mycket spring. Blir ni också \"psykade\" tillsammans med andra barn? Jag antar att jag borde säga till dem som det är, i stället för att överdriva den lätta förkylning vi har?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    ja

    Jag tycker att det alltid är mer eller mindre jobbigt att umgås med andra jämnåriga barn till Alexander. Det skiljer sig lite beroende på föräldrarna och vad för slags umgänge det handlar om hur jobbigt det är. Jag försöker dock glömma av det och fokusera på vuxenkontakten för min del men ja det är alltid lite jobbigt tycker jag när man ser skillnaden.

    Bara du kan bestämma hur ni ska göra med \"förkylningen\".
    Kram
  4. 2
    ja Jag tycker att det alltid är mer eller mindre jobbigt att umgås med andra jämnåriga barn till Alexander. Det skiljer sig lite beroende på föräldrarna och vad för slags umgänge det handlar om hur jobbigt det är. Jag försöker dock glömma av det och fokusera på vuxenkontakten för min del men ja det är alltid lite jobbigt tycker jag när man ser skillnaden.

    Bara du kan bestämma hur ni ska göra med \"förkylningen\".
    Kram
  5. Cecilia med Amanda-02
    #3

    Tycker som du!

    Det är svårt ibland att träffa andra jämnåriga barn. Amanda uppskattar det oftast inte heller utan tycker att det är jobbigt med kalas. Hon hänger ju inte alls med de andra, det blir stimmigt och stojigt. Vi brukar undvika kalas och vi har ju Amandas immunbrist att skylla på. Vi väljer nog att skylla på just den eller säger att hon har feber. Ifall storebror är bjuden också stannar en av oss hemma med henne och den andra går med storebror på kalaset.

    Gör du som du känner för. Tycker inte att det är fel att skylla på en förkylning, det är ju en vit lögn som inte gör någon skada.
  6. 3
    Tycker som du! Det är svårt ibland att träffa andra jämnåriga barn. Amanda uppskattar det oftast inte heller utan tycker att det är jobbigt med kalas. Hon hänger ju inte alls med de andra, det blir stimmigt och stojigt. Vi brukar undvika kalas och vi har ju Amandas immunbrist att skylla på. Vi väljer nog att skylla på just den eller säger att hon har feber. Ifall storebror är bjuden också stannar en av oss hemma med henne och den andra går med storebror på kalaset.

    Gör du som du känner för. Tycker inte att det är fel att skylla på en förkylning, det är ju en vit lögn som inte gör någon skada.
  7. Sara med N-01 & V-04 & bf 26/5
    #4

    Jobbigt ibland

    Jag tycker att det är jobbigt ibland.
    Till exempel när grannen är ute med sina barn i samma ålder som mina. De springer omkring medan jag fortfarande släpar runt på liggvagnen.
    Då blir jag avundsjuk. Varför skulle just vår unge bli sån här?

    Andra gånger bryr jag mig inte alls, som i min mammagrupp där de tre andra barnen såklart är som vanliga 1,5-åringar.
    Men de mammorna är helt införstådda med Viggos skada och är intresserade och tycker han är duktig som just lärt sig sitta.
  8. 4
    Jobbigt ibland Jag tycker att det är jobbigt ibland.
    Till exempel när grannen är ute med sina barn i samma ålder som mina. De springer omkring medan jag fortfarande släpar runt på liggvagnen.
    Då blir jag avundsjuk. Varför skulle just vår unge bli sån här?

    Andra gånger bryr jag mig inte alls, som i min mammagrupp där de tre andra barnen såklart är som vanliga 1,5-åringar.
    Men de mammorna är helt införstådda med Viggos skada och är intresserade och tycker han är duktig som just lärt sig sitta.

Liknande trådar

  1. psykad in i det sista
    By fågelfri in forum Separation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 23:49
  2. Psykad till tystnad *långt*
    By in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar