Hur länge kan man ha eftervärkar?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hur länge kan man ha eftervärkar?

    Trots att det är fyra veckor sedan förlossningen kan jag fortfarande få lite som mensvärk. Det är ifs inget som sitter kvar länge, kanske bara någon minut eller t o m bara sekunderar. Men kan/ska det vara så?
  2. 1
    Hur länge kan man ha eftervärkar? Trots att det är fyra veckor sedan förlossningen kan jag fortfarande få lite som mensvärk. Det är ifs inget som sitter kvar länge, kanske bara någon minut eller t o m bara sekunderar. Men kan/ska det vara så?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    tror...

    att jag läste någonstans att det var upp till en månad som man kunde känna av eftervärkar, men jag är inte helt säker. Ring mvc och fråga. Minns itne ens hur länge jag hade ont...kan man skylla på amningshjärna eller har bara mitt minne kommit bort?!? ;)
  4. 2
    tror... att jag läste någonstans att det var upp till en månad som man kunde känna av eftervärkar, men jag är inte helt säker. Ring mvc och fråga. Minns itne ens hur länge jag hade ont...kan man skylla på amningshjärna eller har bara mitt minne kommit bort?!? ;)
  5. Kajsa med Elsa 4 veckor
    #3

    Jag har oxå

    haft mensvärksliknande smärtor häromdagen. Jag trodde att nu har mensen kommit tillbaka...redan. Men man kan alltså ha eftervärkar än? Skönt att veta att det finns fler. Jag vill inte ha tillbaka mensen redan.
  6. 3
    Jag har oxå haft mensvärksliknande smärtor häromdagen. Jag trodde att nu har mensen kommit tillbaka...redan. Men man kan alltså ha eftervärkar än? Skönt att veta att det finns fler. Jag vill inte ha tillbaka mensen redan.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Oki va skönt att höra

    Då får vi hoppas att det snart att över. :o)
  8. 4
    Oki va skönt att höra Då får vi hoppas att det snart att över. :o)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Samma här!

    Mensen säger jag nej tack till ett bra tag till! :o)
  10. 5
    Samma här! Mensen säger jag nej tack till ett bra tag till! :o)
  11. Kajsa med Elsa
    #6

    Jo den får gärna dröja

    helst lika länge som förra gången. Dröjde nästan ett år innan den kom tillbaka. :)
  12. 6
    Jo den får gärna dröja helst lika länge som förra gången. Dröjde nästan ett år innan den kom tillbaka. :)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Oj va skönt

    det skulle vara att slippa den så länge. Sist kom min tillbaka efter bara två-tre månader...
  14. 7
    Oj va skönt det skulle vara att slippa den så länge. Sist kom min tillbaka efter bara två-tre månader...
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    Jag hade...

    ...sådana känningar i nästan en och en halv månad. Speciellt medan jag ammade. Eftersom livmodern fortfarande drar ihop sig vid det laget, för att återgå till sin normala storlek först 6-8 veckor efter förlossningen, är det nog helt normalt!
    Världens bästa bok att läsa för att kunna kolla upp just sådana här grejor är Maria Borelius \"Sedan du fött\". Den hjälpte mig, (som förstföderska i och för sig), jättemycket när det gällde kroppens och psykets återhämtning, amning etc.
    Kram
  16. 8
    Jag hade... ...sådana känningar i nästan en och en halv månad. Speciellt medan jag ammade. Eftersom livmodern fortfarande drar ihop sig vid det laget, för att återgå till sin normala storlek först 6-8 veckor efter förlossningen, är det nog helt normalt!
    Världens bästa bok att läsa för att kunna kolla upp just sådana här grejor är Maria Borelius \"Sedan du fött\". Den hjälpte mig, (som förstföderska i och för sig), jättemycket när det gällde kroppens och psykets återhämtning, amning etc.
    Kram

Liknande trådar

  1. Eftervärkar..
    By asalin83 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 10:37
  2. Eftervärkar?!
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 18:28
  3. Eftervärkar?
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:42
  4. Eftervärkar?
    By Mran in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 18:32
  5. Eftervärkar?
    By Tjorven24 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar