Äntligen tillbaka!
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Äntligen tillbaka!

    Vi har inte haft något bredband sedan flytten för flera veckor sedan. Det känns skönt att vara tillbaka, jag har saknat er :o)

    Linn har hunnit fylla ett år, min stora tjej! Dessutom håller vi på för fullt med inskolning på dagis och det går väldigt bra. Hon verkar vara en social krabat precis som storebror. Det är jag väldigt glad över för själv var jag extremt blyg som liten och det kan ju vara lite jobbigt.

    Dessutom har Linn fått en tandexplosion. Från att bara ha haft fyra framtänder hur länge som helst så har det kommit en hörntand och tre kindtänder på en gång. Det ska bli skönt när hon kan tugga lite bättre själv. Storebror hade hunnit få 13 tänder när han var ett år.

    Linn kan även hon räkna sig som medlem i blåtireklubben. Hon ramlade med ögat mot lekbordet i hennes rum för ett tag sen.

    Lite annat som hänt är att vi varit på UL och hälsat på lilla hoppsan :o) som även börjat sparka så kraftigt att jag känner det nästan varje dag. Härligt!

    Hoppas allt är bra med er! Kramar!
  2. 1
    Äntligen tillbaka! Vi har inte haft något bredband sedan flytten för flera veckor sedan. Det känns skönt att vara tillbaka, jag har saknat er :o)

    Linn har hunnit fylla ett år, min stora tjej! Dessutom håller vi på för fullt med inskolning på dagis och det går väldigt bra. Hon verkar vara en social krabat precis som storebror. Det är jag väldigt glad över för själv var jag extremt blyg som liten och det kan ju vara lite jobbigt.

    Dessutom har Linn fått en tandexplosion. Från att bara ha haft fyra framtänder hur länge som helst så har det kommit en hörntand och tre kindtänder på en gång. Det ska bli skönt när hon kan tugga lite bättre själv. Storebror hade hunnit få 13 tänder när han var ett år.

    Linn kan även hon räkna sig som medlem i blåtireklubben. Hon ramlade med ögat mot lekbordet i hennes rum för ett tag sen.

    Lite annat som hänt är att vi varit på UL och hälsat på lilla hoppsan :o) som även börjat sparka så kraftigt att jag känner det nästan varje dag. Härligt!

    Hoppas allt är bra med er! Kramar!
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    Välkommen tillbaka!!!

    Kul att ni är tillbaka!!!

    Roligt att läsa om Linn!
    Men du - 13 tänder vid 1 år, det måste väl ha varit många?! Eller så är det mina barn som får de lite senare. Min mellankille till exempel fick sin första tand vid 11 månader!
    Vide han har åxå haft sina fyra tänder nu ett tag, men de lär nog snart få sällskap av fler. :O)

    Ååå, vad mysigt med sparkar från hoppsan!!!
  4. 2
    Välkommen tillbaka!!! Kul att ni är tillbaka!!!

    Roligt att läsa om Linn!
    Men du - 13 tänder vid 1 år, det måste väl ha varit många?! Eller så är det mina barn som får de lite senare. Min mellankille till exempel fick sin första tand vid 11 månader!
    Vide han har åxå haft sina fyra tänder nu ett tag, men de lär nog snart få sällskap av fler. :O)

    Ååå, vad mysigt med sparkar från hoppsan!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jo,

    tretton tänder är nog ganska många vid ett år. Det är roligt att det kan vara så olika. Det sägs ju att de håller bättre om de får tänder sent men samtidigt är det ju skönt när de kan tugga ordentligt. Linn tar gärna lite för stora tuggor om man inte har delat tillräckligt och det kan vara lite läskigt när det är hårda saker som äpple och sånt. Min stora skräck är att de ska sätta i halsen ordentligt *ryser*
  6. 3
    Jo, tretton tänder är nog ganska många vid ett år. Det är roligt att det kan vara så olika. Det sägs ju att de håller bättre om de får tänder sent men samtidigt är det ju skönt när de kan tugga ordentligt. Linn tar gärna lite för stora tuggor om man inte har delat tillräckligt och det kan vara lite läskigt när det är hårda saker som äpple och sånt. Min stora skräck är att de ska sätta i halsen ordentligt *ryser*
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Välkommen tebax :)

    Trivs ni bra på nya stället?
  8. 4
    Välkommen tebax :) Trivs ni bra på nya stället?
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Vad skönt att ni...

    nu börjar komma i ordning och hoppas ni trivs i nya lägenheten.

    Välkommen hit igen. ;)
  10. 5
    Vad skönt att ni... nu börjar komma i ordning och hoppas ni trivs i nya lägenheten.

    Välkommen hit igen. ;)
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Grattis i efterskott.

    Grattis till Linn som har blivit ett år, visst går det fort. Här har födelsedagarna avlöst varandra, november är en intensiv månad för oss, hela familjen fyller år i november + även Christers pappa och bror. Vi hade gemensamt familj- och släktkalas för Hilda och Selma eftersom de fyller år dagarna efter varandra och nu på söndag ska Hilda ha sitt barnkalas (prinsesskalas har hon bestämt). Oj, vad många tänder som kommit nästan samtidigt, Selma har sex tänder och de har kommit två och två med bara någon dag emellan. Skönt att det går bra med inskolningen på dagis och roligt att bredbandet är tillbaka, och vad härligt det låter med bebisen i magen, vi är också lite sugna på en tredje men kanske inte riktigt än.
  12. 6
    Grattis i efterskott. Grattis till Linn som har blivit ett år, visst går det fort. Här har födelsedagarna avlöst varandra, november är en intensiv månad för oss, hela familjen fyller år i november + även Christers pappa och bror. Vi hade gemensamt familj- och släktkalas för Hilda och Selma eftersom de fyller år dagarna efter varandra och nu på söndag ska Hilda ha sitt barnkalas (prinsesskalas har hon bestämt). Oj, vad många tänder som kommit nästan samtidigt, Selma har sex tänder och de har kommit två och två med bara någon dag emellan. Skönt att det går bra med inskolningen på dagis och roligt att bredbandet är tillbaka, och vad härligt det låter med bebisen i magen, vi är också lite sugna på en tredje men kanske inte riktigt än.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Ja,

    vi trivs väldigt bra. Det är skönt med mer utrymme. Tack för välkomnandet! :o)
  14. 7
    Ja, vi trivs väldigt bra. Det är skönt med mer utrymme. Tack för välkomnandet! :o)
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Tack! :o) *imt*

    .
  16. 8
    Tack! :o) *imt* .
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Tack!

    Ja, även Oliver är ett novemberbarn, han fyller år på tisdag. Dessutom fyller jag och fyra av mina kusiner år i mellandagarna. Det ska faktiskt bli skönt att nästa bebis blir ett vårbarn. Efter att Linn föddes sa jag faktiskt att om jag får några fler barn vill jag ha ett vårbarn.. men inte hade jag tänkt att det skulle bli såå snart :o)
  18. 9
    Tack! Ja, även Oliver är ett novemberbarn, han fyller år på tisdag. Dessutom fyller jag och fyra av mina kusiner år i mellandagarna. Det ska faktiskt bli skönt att nästa bebis blir ett vårbarn. Efter att Linn föddes sa jag faktiskt att om jag får några fler barn vill jag ha ett vårbarn.. men inte hade jag tänkt att det skulle bli såå snart :o)

Liknande trådar

  1. Äntligen tillbaka!!!!!!
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 09:54
  2. Äntligen tillbaka!:)
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 15:51
  3. Äntligen tillbaka!
    By fredrikat in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 08:22
  4. Äntligen tillbaka!
    By Dina m 3 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 08:38
  5. Äntligen tillbaka...
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar