Var o vägde o mätte...
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Var o vägde o mätte...

    ...Alfred igår isamband med Teddy-studien som Alfred är med i. Nu väger han 10,22kg o är 72 cm lång. Han har gått upp 400g o växt 1 cm på en månad. Jag misstänkte att han passerat 10kg för han är SÅ tung o bära på.
  2. 1
    Var o vägde o mätte... ...Alfred igår isamband med Teddy-studien som Alfred är med i. Nu väger han 10,22kg o är 72 cm lång. Han har gått upp 400g o växt 1 cm på en månad. Jag misstänkte att han passerat 10kg för han är SÅ tung o bära på.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Glömde ju...

    att skriva att vi fått vår åkpåse. Var o hämtade den i måndags. SÅ nöjd jag är. Den är i svart jeanstyg utanpå o svart luddigt invändigt. O sen ritade jag av en nalle som vi satte på påsen vid fötterna. JAg ska ta ett foto snart så ni kan se hur snygga vi är när vi är på promenad.
  4. 2
    Glömde ju... att skriva att vi fått vår åkpåse. Var o hämtade den i måndags. SÅ nöjd jag är. Den är i svart jeanstyg utanpå o svart luddigt invändigt. O sen ritade jag av en nalle som vi satte på påsen vid fötterna. JAg ska ta ett foto snart så ni kan se hur snygga vi är när vi är på promenad.
  5. Tus
    #3

    Låter snyggt!

    En sån åkpåse skulle jag också vilja ha!

    Vad är en teddy-studie?
  6. 3
    Låter snyggt! En sån åkpåse skulle jag också vilja ha!

    Vad är en teddy-studie?
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Det är en studie om

    diabetas hos barn. Dom tog prov från Alfred navelsträng o ett rör blod från mig o utifrån det har dom kommit på att A har en gen som kan ge diabetes innan han blir 15. Så nu är vi o tar blodprov var 3:e månad o skickar in avföring varje månad. Skriver matdagbok innan varje blodprov. O så ska vi hålla på tills han är 4 år. Sen blir det längre mellan gångerna om han inte har utvecklat diabetes. Det är ingen i nån av släkterna som har typ 1 så vi tror inte att Alfred kommer få det men för att vara säkra så är vi med. Alfreds ena kusin är oxå med så vi brukat samköra. här finns mer info om ni inte förstår mitt svammel. www.teddystudien.se
  8. 4
    Det är en studie om diabetas hos barn. Dom tog prov från Alfred navelsträng o ett rör blod från mig o utifrån det har dom kommit på att A har en gen som kan ge diabetes innan han blir 15. Så nu är vi o tar blodprov var 3:e månad o skickar in avföring varje månad. Skriver matdagbok innan varje blodprov. O så ska vi hålla på tills han är 4 år. Sen blir det längre mellan gångerna om han inte har utvecklat diabetes. Det är ingen i nån av släkterna som har typ 1 så vi tror inte att Alfred kommer få det men för att vara säkra så är vi med. Alfreds ena kusin är oxå med så vi brukat samköra. här finns mer info om ni inte förstår mitt svammel. www.teddystudien.se
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5

    Vet hur det är:)

    Axel väger ju över 11 kg så det är inte så kul att bära längre stunder. Förra helgen var vi på Skansen och då var jag ju tvungen att bära en del för att han skulle få se alla djuren och dan efter hade jag träningsvärk *s*. Men då var det ju med overall och hela kittet och då är det ju svårt att få ett bra grepp också....
  10. 5
    Vet hur det är:) Axel väger ju över 11 kg så det är inte så kul att bära längre stunder. Förra helgen var vi på Skansen och då var jag ju tvungen att bära en del för att han skulle få se alla djuren och dan efter hade jag träningsvärk *s*. Men då var det ju med overall och hela kittet och då är det ju svårt att få ett bra grepp också....

Liknande trådar

  1. Vad vägde och mätte
    By Lindsey77 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 10:41
  2. vägde, mätte Esther
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 10:31
  3. Nån mer som mätte BMI
    By J m E +1 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:59
  4. Var och vägde & mätte igår
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 18:24
  5. mätte o vägde mig idag
    By -AT- in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 15:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar