Vårda kärleken
_03 Vårbarn
  1. Sanna med Paula + lill*n v.34
    #1

    Vårda kärleken

    i vårt förhållande med make/sambo. Jag måste säga att älska Paula är lätt som en plätt även under värsta troset. Vi ( vårbarns mammor ) har ju hängt ihop länge härinne nu och många av oss ( jag en av dom ) har haft svackor i vårt förhållande till vår respektive. Såg Dr Phil och när han pratade om att vårda kärleken till varandra för de var en av dom finaste gåvorna man kunde ge sina barn. Men de är inte alltid så lätt med ett jobb man inte trivs på, trotsigt barn, ekonomiska bekymmer och andra motgångar.

    Vet själv inte senast jag och maken gjorde något bara han och jag. Åt middag ute, gick på bio eller bara njöt av varandras sällskap. Alltid någon som är trött eller annat som kommer emellan. För visst är de ett tvåmans jobb att få ett förhållande att fungera och hålla de igång. Men de behöver ju inte vara dom där stora sakerna heller utan små lappar, ett sms, en blick eller någonting om kärleken mellan oss.

    Är de någon som har tips & råd att ge för att ang vårda kärleken?
  2. 1
    Vårda kärleken i vårt förhållande med make/sambo. Jag måste säga att älska Paula är lätt som en plätt även under värsta troset. Vi ( vårbarns mammor ) har ju hängt ihop länge härinne nu och många av oss ( jag en av dom ) har haft svackor i vårt förhållande till vår respektive. Såg Dr Phil och när han pratade om att vårda kärleken till varandra för de var en av dom finaste gåvorna man kunde ge sina barn. Men de är inte alltid så lätt med ett jobb man inte trivs på, trotsigt barn, ekonomiska bekymmer och andra motgångar.

    Vet själv inte senast jag och maken gjorde något bara han och jag. Åt middag ute, gick på bio eller bara njöt av varandras sällskap. Alltid någon som är trött eller annat som kommer emellan. För visst är de ett tvåmans jobb att få ett förhållande att fungera och hålla de igång. Men de behöver ju inte vara dom där stora sakerna heller utan små lappar, ett sms, en blick eller någonting om kärleken mellan oss.

    Är de någon som har tips & råd att ge för att ang vårda kärleken?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Vi har tagit som vana...

    ...att efter barnen somnat så sitter vi tillsammans i soffan och myser över en smörgås (ibland nåt lyxigare) och en kopp te. Eftersom maken försvinner iväg på morgonen innan vi andra vaknat så behöver vi två verkligen den här stunden tillsammans.
    Vi pratar lite om hur dagen varit, sånt som bekymrar oss/gör oss glada, och så kikar vi på film eller nåt på TV. Det är vår lilla lugna stund så att säga. Ett tillfälle att varva ner efter en lång dag.
  4. 2
    Vi har tagit som vana... ...att efter barnen somnat så sitter vi tillsammans i soffan och myser över en smörgås (ibland nåt lyxigare) och en kopp te. Eftersom maken försvinner iväg på morgonen innan vi andra vaknat så behöver vi två verkligen den här stunden tillsammans.
    Vi pratar lite om hur dagen varit, sånt som bekymrar oss/gör oss glada, och så kikar vi på film eller nåt på TV. Det är vår lilla lugna stund så att säga. Ett tillfälle att varva ner efter en lång dag.
  5. Sanna med Paula + lill*n v.34
    #3

    Låter mysigt

    med tanke på att man sällan får en syl i vädret vid middagsbordet så vill man ju gärna prata när barnen sover. Speciellt jag som har ett stort behov av att prata men har en make som är precis tvärtom.
  6. 3
    Låter mysigt med tanke på att man sällan får en syl i vädret vid middagsbordet så vill man ju gärna prata när barnen sover. Speciellt jag som har ett stort behov av att prata men har en make som är precis tvärtom.

Liknande trådar

  1. Vårda en mördare eller inte?
    By ajökenfröken in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 19:42
  2. Vårda storasyskon efteråt?
    By orolig för storebror in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 16:08
  3. Vårda kärleken..
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 15:41
  4. Att vårda relationen/passionen
    By Salander in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 10:40
  5. Tur att man måste ha ett vårda
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar