Förbaskade FK!
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Förbaskade FK!

    Jag har inte fått min föräldrarpeng i dag :-( Och i slutet av oktober fick jag bara för en halv månad. De är alltså skyldiga mig 1.5 månads betalning nu. Gissa hur många ören jag har på mitt konto??? De skyller på datorstrul (tydligen samma i hela Skåne?!).
    Men HERREGUD, tänk om företag inte kunde garantera löneutbetalningar, då skulle ju ekonomin braka ihop, liksom... Finns det inte nån lag som ska reglera sånt här?

    Som tur är så har min sambo fast inkomst. Men det börjar ändå bli lite kris i kassan. Hur gör de som är ensamstående? Undra om FK kan kontakta CSN och SBAB och tala om att tyvärr får de inga pengar av Cecilia den här månaden. Men det kommer \"snart\".
    Jag blir så förbannad. Morrrrrr......

    Nån annan som har drabbats? Vad gör man?
  2. 1
    Förbaskade FK! Jag har inte fått min föräldrarpeng i dag :-( Och i slutet av oktober fick jag bara för en halv månad. De är alltså skyldiga mig 1.5 månads betalning nu. Gissa hur många ören jag har på mitt konto??? De skyller på datorstrul (tydligen samma i hela Skåne?!).
    Men HERREGUD, tänk om företag inte kunde garantera löneutbetalningar, då skulle ju ekonomin braka ihop, liksom... Finns det inte nån lag som ska reglera sånt här?

    Som tur är så har min sambo fast inkomst. Men det börjar ändå bli lite kris i kassan. Hur gör de som är ensamstående? Undra om FK kan kontakta CSN och SBAB och tala om att tyvärr får de inga pengar av Cecilia den här månaden. Men det kommer \"snart\".
    Jag blir så förbannad. Morrrrrr......

    Nån annan som har drabbats? Vad gör man?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Säger bara Bank-ID

    Om du inte har Bank-ID (e-legitimation) så rekommenderar jag att du skaffar ett. Det gör du på din internetbanks hemsida (om du nu har så du kan betala räkningar via internet).

    Jag beställde utbetalning den 21 november och den 22 november satt mina pengar på kontot!!!

    Det går alltid så fort när man anmäler via e-legitimationen. Dessutom kan man deklarera online oxå med denna legitimation.

    Trist att dina pengar inte kom idag, hoppas du snart får dem iaf!!
  4. 2
    Säger bara Bank-ID Om du inte har Bank-ID (e-legitimation) så rekommenderar jag att du skaffar ett. Det gör du på din internetbanks hemsida (om du nu har så du kan betala räkningar via internet).

    Jag beställde utbetalning den 21 november och den 22 november satt mina pengar på kontot!!!

    Det går alltid så fort när man anmäler via e-legitimationen. Dessutom kan man deklarera online oxå med denna legitimation.

    Trist att dina pengar inte kom idag, hoppas du snart får dem iaf!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Nä denna månaden verkar det fungera...

    För mig i alla fall, såg nyss att min FP hade kommit in.
    Men jag skulle ringa Fk och säga att det verkligen är KRIS I KASSAN!!!
    Dom får göra vad som helst bara pengarna kommer in!
    Har du otur så kan du ju åka på betalningsanmärkningar..... Å det kan inga försenade pengar lösa!

    Nä, ring och läs lusen av dom!!
  6. 3
    Nä denna månaden verkar det fungera... För mig i alla fall, såg nyss att min FP hade kommit in.
    Men jag skulle ringa Fk och säga att det verkligen är KRIS I KASSAN!!!
    Dom får göra vad som helst bara pengarna kommer in!
    Har du otur så kan du ju åka på betalningsanmärkningar..... Å det kan inga försenade pengar lösa!

    Nä, ring och läs lusen av dom!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    tror jag tar och ringer dem jag med..

    stressar dem lite.......för inga pengar på mitt konto heller......(26 : en lördag utbetalas på fredagen, pytsan heller)
  8. 4
    tror jag tar och ringer dem jag med.. stressar dem lite.......för inga pengar på mitt konto heller......(26 : en lördag utbetalas på fredagen, pytsan heller)
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    FEL FEL FEL

    Jag har e-leg och jag får inte mina pengar endå!!!!
  10. 5
    FEL FEL FEL Jag har e-leg och jag får inte mina pengar endå!!!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Jag har det

    Jo, jag gör alla mina bankärenden via webben, inkl. anmäler FP. Men det är hos skånska FK det strular, de kan inte hantera sina ärenden i tid. Jag anmälde min FP (för okt-jan) i slutet av september!!! Jag fick som sagt utbetalning för halva oktober i slutet av förra månaden, men sen tog det stopp :-(
    Dags att sälja lite babyprylar tror jag... Nån som vill ha en kladdig babysitter och hoppgunga *haha*
  12. 6
    Jag har det Jo, jag gör alla mina bankärenden via webben, inkl. anmäler FP. Men det är hos skånska FK det strular, de kan inte hantera sina ärenden i tid. Jag anmälde min FP (för okt-jan) i slutet av september!!! Jag fick som sagt utbetalning för halva oktober i slutet av förra månaden, men sen tog det stopp :-(
    Dags att sälja lite babyprylar tror jag... Nån som vill ha en kladdig babysitter och hoppgunga *haha*
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Man ringer!

    Jag fick faktiskt mina pengar idag, men det blev fel förra gången plus att det var försenat och då ringde jag! Jag menar, räkningarna väntar ju inte... Jag begär för en månad i taget och då kan jag väl mer förstå att det kan bli fel - men du har ju begärt för flera månader på en gång och då bara SKA det funka! Jag brukar ringa dagen efter pengarna skulle kommit, eller om jag kan se att det blir fel dagen innan på hemsidan (det syns dagen innan utbetalning)
    Men man är helt klart beroende av FK *morr*
  14. 7
    Man ringer! Jag fick faktiskt mina pengar idag, men det blev fel förra gången plus att det var försenat och då ringde jag! Jag menar, räkningarna väntar ju inte... Jag begär för en månad i taget och då kan jag väl mer förstå att det kan bli fel - men du har ju begärt för flera månader på en gång och då bara SKA det funka! Jag brukar ringa dagen efter pengarna skulle kommit, eller om jag kan se att det blir fel dagen innan på hemsidan (det syns dagen innan utbetalning)
    Men man är helt klart beroende av FK *morr*
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    kollade just..

    och jag hade fått mina pengar! Fast håkans har dom strulat jätte mkt med. slarvade bort hans ansökan bla...
    Undrar om det finns någon föräldrarledig som aldrig under sin lediga tid haft nåt strul med FK????? Jag har varit förskonad m Tage, men oj vad struligt det var m Tindra. Nu \"beställer\" jag föräldrarpengen ett halvår i stöten,, inte månadsvis. verkar gå lite lättare..
  16. 8
    kollade just.. och jag hade fått mina pengar! Fast håkans har dom strulat jätte mkt med. slarvade bort hans ansökan bla...
    Undrar om det finns någon föräldrarledig som aldrig under sin lediga tid haft nåt strul med FK????? Jag har varit förskonad m Tage, men oj vad struligt det var m Tindra. Nu \"beställer\" jag föräldrarpengen ett halvår i stöten,, inte månadsvis. verkar gå lite lättare..
  17. Tess m Ella
    #9

    Jag fick lov att kolla också ...

    mina pengar var där. Annars hade det varit panik ... Sambon har ju fast inkomst också ... men den täcker inte allt som ska betalas. Jag hade ringt och varit en riktig \"hormon-kärring\", det gjorde jag massor med gånger när jag var gravid :) Oj va jag röt och skällde. Det brukar ta skruv. Om inte, så be mannen ringa (kan ju vara en sån som lyssnar bättre på män än kvinnor även om vi avskyr dem ...).

    Hoppas att det löser sig.
  18. 9
    Jag fick lov att kolla också ... mina pengar var där. Annars hade det varit panik ... Sambon har ju fast inkomst också ... men den täcker inte allt som ska betalas. Jag hade ringt och varit en riktig \"hormon-kärring\", det gjorde jag massor med gånger när jag var gravid :) Oj va jag röt och skällde. Det brukar ta skruv. Om inte, så be mannen ringa (kan ju vara en sån som lyssnar bättre på män än kvinnor även om vi avskyr dem ...).

    Hoppas att det löser sig.
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    Det var märkligt!

    För mig har det funkat helt smärtfritt hela tiden. Vart bor ni någonstans? Här i Sörmland funkar det som sagt.
  20. 10
    Det var märkligt! För mig har det funkat helt smärtfritt hela tiden. Vart bor ni någonstans? Här i Sörmland funkar det som sagt.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Fy så trist att

    de ska strula! Man tycker ju att när man anmäler för så lång tid och man fått utbetalning att det ska rulla på utan strul. Hoppas det ordnar sig för dig!

    Ang. sälja babyprylar så stod jag på loppis i helgen och sålde av alla stora prylar typ hoppgunga, babysitter, badbaljan etc samt lite babykläder i stl upp till 74. Jag kom hem ca 1800 kr rikare. ;-)

    Ett tips på att göra rent babysittern t ex är att använda sån där skumtvätt som man använder till bilklädseln. Det brukar jag spraya på ibland och det blir rent!
  22. 11
    Fy så trist att de ska strula! Man tycker ju att när man anmäler för så lång tid och man fått utbetalning att det ska rulla på utan strul. Hoppas det ordnar sig för dig!

    Ang. sälja babyprylar så stod jag på loppis i helgen och sålde av alla stora prylar typ hoppgunga, babysitter, badbaljan etc samt lite babykläder i stl upp till 74. Jag kom hem ca 1800 kr rikare. ;-)

    Ett tips på att göra rent babysittern t ex är att använda sån där skumtvätt som man använder till bilklädseln. Det brukar jag spraya på ibland och det blir rent!
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12

    NU kom jag fram på telefon!

    Efter 4 timmar (!!) kom jag äntligen fram till en handläggare. Hon sa bara \"Ja, här är ditt ärende från 24 september, jag lägger det överst i högen för utbetalning.\". När jag frågade varför jag inte har fått pengarna tidigare så skrattade hon uppgivet och sa \"För att vi helt enkelt inte hinner. Tyvärr.\" Det var liksom inte ens nån idé att bli arg på henne, hon hade nog redan fått en del avhyvlingar idag...

    Men nu bör jag iaf få 1.5 månads betalning nån gång nästa vecka - hoppas bara det kommer innan autogirona dras.

    Nu ska jag ägna mig åt något annat!
  24. 12
    NU kom jag fram på telefon! Efter 4 timmar (!!) kom jag äntligen fram till en handläggare. Hon sa bara \"Ja, här är ditt ärende från 24 september, jag lägger det överst i högen för utbetalning.\". När jag frågade varför jag inte har fått pengarna tidigare så skrattade hon uppgivet och sa \"För att vi helt enkelt inte hinner. Tyvärr.\" Det var liksom inte ens nån idé att bli arg på henne, hon hade nog redan fått en del avhyvlingar idag...

    Men nu bör jag iaf få 1.5 månads betalning nån gång nästa vecka - hoppas bara det kommer innan autogirona dras.

    Nu ska jag ägna mig åt något annat!
  25. Tess m Ella
    #13

    För att vi inte hinner ?

    Säg till om jag ska ringa och skälla på dom! Det är ju helt otroligt, hinner och hinner? Hur ska man klara sig utan pengar då har dom tänkt sig??

    SUCK, blir så arg!!!

    Skönt ändå att dina pengar kommer.
  26. 13
    För att vi inte hinner ? Säg till om jag ska ringa och skälla på dom! Det är ju helt otroligt, hinner och hinner? Hur ska man klara sig utan pengar då har dom tänkt sig??

    SUCK, blir så arg!!!

    Skönt ändå att dina pengar kommer.
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Blä

    Ring och klaga. Och om det inte hjälper så ring och klaga. Igen!

    Jag har varit ganska förskonad genom åren faktiskt, och jag tar ju inte ut fp nu, men problemen kommer säkert när jag väl börjar :-(

    Kram och hoppas du får dina slantar snart.
  28. 14
    Blä Ring och klaga. Och om det inte hjälper så ring och klaga. Igen!

    Jag har varit ganska förskonad genom åren faktiskt, och jag tar ju inte ut fp nu, men problemen kommer säkert när jag väl börjar :-(

    Kram och hoppas du får dina slantar snart.
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    \"vi har så mycket att göra\"

    ja, och hade de bara gjort rätt direkt, så tänk vad mycket merarbete de hade sluppit! Åtminstone på mina ärenden :-)
  30. 15
    \"vi har så mycket att göra\" ja, och hade de bara gjort rätt direkt, så tänk vad mycket merarbete de hade sluppit! Åtminstone på mina ärenden :-)
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Läste i Metro

    att det skulle bli kris för många föräldrar inför julen. Många skulle inte hinna få sina pengar för tid då de har vårdat sina sjuka barn. Anledningen? De hinner inte... De har visst anställt extrapersonal för att komma ifatt tror jag det stod..

    Våra kom i alla fall, tack och lov!

    Kram
  32. 16
    Läste i Metro att det skulle bli kris för många föräldrar inför julen. Många skulle inte hinna få sina pengar för tid då de har vårdat sina sjuka barn. Anledningen? De hinner inte... De har visst anställt extrapersonal för att komma ifatt tror jag det stod..

    Våra kom i alla fall, tack och lov!

    Kram

Liknande trådar

  1. Förbaskade FK!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 11:46
  2. Förbaskade snö!
    By ango in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 21:08
  3. Förbaskade försäkringskassan!!!!
    By Dina_KL in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 10:37
  4. Dom förbaskade
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:39
  5. Förbaskade j-vla HP
    By knäppgöken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar