hur tidigt kan man se kön på UL?
_0606 Junibarn
  1. yanka m 3:an
    #1

    hur tidigt kan man se kön på UL?

    jag var och gjord NUPP i måndags 11+4 enl SM och 12+3 enligt mätning av bäbisens längd. Jag frågade om hon kunde se om det var en P el F och då sa hon att det med största sannolikhet är en P. Men kan man verkligen se det så tidigt - ngn som vet?? Det skulle vara väldigt roligt med en liten p (har två f sedan innan - fast viktigast är ju att det är en frisk liten krabat) och tänker mkt på det hon sa - kan det stämma?
  2. 1
    hur tidigt kan man se kön på UL? jag var och gjord NUPP i måndags 11+4 enl SM och 12+3 enligt mätning av bäbisens längd. Jag frågade om hon kunde se om det var en P el F och då sa hon att det med största sannolikhet är en P. Men kan man verkligen se det så tidigt - ngn som vet?? Det skulle vara väldigt roligt med en liten p (har två f sedan innan - fast viktigast är ju att det är en frisk liten krabat) och tänker mkt på det hon sa - kan det stämma?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    enligt...


    ...Lennart Nilssons bok \"Ett barn blir till\" kan man redan i vecka 11-12 urskilja könen. Jag har ingen aning om det är tillförlitlig information men min magkänsla säger nog att man ska ta informationen med en liten nypa salt = )

    Kram!
  4. 2
    enligt...
    ...Lennart Nilssons bok \"Ett barn blir till\" kan man redan i vecka 11-12 urskilja könen. Jag har ingen aning om det är tillförlitlig information men min magkänsla säger nog att man ska ta informationen med en liten nypa salt = )

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Då jag fick mitt missfall i maj

    Då var jag i v.14+2 och då kund man iaf se vad det var för kön.....

    Så man kan se det ganska tidigt...
  6. 3
    Då jag fick mitt missfall i maj Då var jag i v.14+2 och då kund man iaf se vad det var för kön.....

    Så man kan se det ganska tidigt...
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Jag vet inte...

    Kanske att man kan se det, men det är nog svårt. Jag vet tom att det kan vara svårt att se på bebisar som är födda i v 18-20 vilket kön det är.

    Dessutom kan det bli som för oss. Vi kikade i vecka 31 sist, och då \"ska\" det ju inte gå att se fel. Vi fick veta att vi skull få en flicka. ;-)
  8. 4
    Jag vet inte... Kanske att man kan se det, men det är nog svårt. Jag vet tom att det kan vara svårt att se på bebisar som är födda i v 18-20 vilket kön det är.

    Dessutom kan det bli som för oss. Vi kikade i vecka 31 sist, och då \"ska\" det ju inte gå att se fel. Vi fick veta att vi skull få en flicka. ;-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    Grattis !!

    för det är väl idag med den infon :-)
    Hipp hipp hurra!!!!

    :-)
  10. 5
    Grattis !! för det är väl idag med den infon :-)
    Hipp hipp hurra!!!!

    :-)
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Tack! :-)

    Japp, det är idag. Håller just nu på att försöka röja upp i vår orkandrabbade lägenhet (ser ut så iaf). Köket är klart och nu håller jag på med badrummet. Sen är det bara allt annat kvar... *pustar* Måste ju se fint ut iaf om någon skulle råka titta förbi ikväll. ;-)

    Tack för gratulationen!
  12. 6
    Tack! :-) Japp, det är idag. Håller just nu på att försöka röja upp i vår orkandrabbade lägenhet (ser ut så iaf). Köket är klart och nu håller jag på med badrummet. Sen är det bara allt annat kvar... *pustar* Måste ju se fint ut iaf om någon skulle råka titta förbi ikväll. ;-)

    Tack för gratulationen!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    i Mammapraktikan står det

    att man kan se könet i vecka 14. Där har de iaf en bild på en pojke :)
  14. 7
    i Mammapraktikan står det att man kan se könet i vecka 14. Där har de iaf en bild på en pojke :)
  15. Pui med lilla ui bf 3/6
    #8

    Grattis

    Hoppas att du får en trevlig födelsedag.

    Viggo måste ha blivit en stor överraskning för er! Det är en som idag undrade inne på fosterdiagnostik ifall något fått veta fel kön vid sena ultraljud.

    Jag måste bara fråga dig hur du upplever att lerigan verkar? Jag fick i förra graviditeten en medicin som numera inte säljs i Sverige, de ville inte betala licensen. Den var relativt effektiv för mig och jag hade fått aptiten tillbaks för inte så länge sedan. Nu är de slut och jag har fått lerigan comp. Postafen hjälper inte ett dugg, lerigan hjälper något men illamåendet finns där hela tiden och aptitlöshet har slagit mig. Utan lerigan kräks jag hela tiden, med blir det bättre bara några gånger om dagen. Funderar på att höra med en barndomskompis som är läkare i Danmark om min gamla medicin finns där, med den kräktes jag men mådde inte illa. Känns ganska desperat men samtidigt tar jag hellre dem än testar mig igenom de sorter som finns på marknaden. De jag hade är a-klassat och rekomenderas i många länder under graviditeten och läkaren från kvinnokliniken tyckte de var bra att jag tagit dem då de är så bra och hon verkligen beklagade att läkemedelsbolaget inte ansåg det lönt att ha kvar licensen för Sverige.

    Har du testat andra preparat än lerigan och postafen och i så fall vad har de gjort för dig?
  16. 8
    Grattis Hoppas att du får en trevlig födelsedag.

    Viggo måste ha blivit en stor överraskning för er! Det är en som idag undrade inne på fosterdiagnostik ifall något fått veta fel kön vid sena ultraljud.

    Jag måste bara fråga dig hur du upplever att lerigan verkar? Jag fick i förra graviditeten en medicin som numera inte säljs i Sverige, de ville inte betala licensen. Den var relativt effektiv för mig och jag hade fått aptiten tillbaks för inte så länge sedan. Nu är de slut och jag har fått lerigan comp. Postafen hjälper inte ett dugg, lerigan hjälper något men illamåendet finns där hela tiden och aptitlöshet har slagit mig. Utan lerigan kräks jag hela tiden, med blir det bättre bara några gånger om dagen. Funderar på att höra med en barndomskompis som är läkare i Danmark om min gamla medicin finns där, med den kräktes jag men mådde inte illa. Känns ganska desperat men samtidigt tar jag hellre dem än testar mig igenom de sorter som finns på marknaden. De jag hade är a-klassat och rekomenderas i många länder under graviditeten och läkaren från kvinnokliniken tyckte de var bra att jag tagit dem då de är så bra och hon verkligen beklagade att läkemedelsbolaget inte ansåg det lönt att ha kvar licensen för Sverige.

    Har du testat andra preparat än lerigan och postafen och i så fall vad har de gjort för dig?
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    Tack till dig med! :-)

    Alltså, det blev faktiskt inte en så stor överraskning för oss. Vi tänkte knappt på det. Omgivningen, däremot, hade jättekul åt det. ;-)

    Nu äter jag faktiskt Postafen, för jag blir så yr i skallen av Lergigan. Jag kör bil så mycket varje dag (typ 16 mil) så jag måste vara hyfsat klar. Annars är Lergigan bättre mot illamåendet i sig. Något annat har jag inte provat. Trist att du inte kan få tag i det som hjälper dig bäst. :-(
  18. 9
    Tack till dig med! :-) Alltså, det blev faktiskt inte en så stor överraskning för oss. Vi tänkte knappt på det. Omgivningen, däremot, hade jättekul åt det. ;-)

    Nu äter jag faktiskt Postafen, för jag blir så yr i skallen av Lergigan. Jag kör bil så mycket varje dag (typ 16 mil) så jag måste vara hyfsat klar. Annars är Lergigan bättre mot illamåendet i sig. Något annat har jag inte provat. Trist att du inte kan få tag i det som hjälper dig bäst. :-(
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10

    Grattis från mig med!

    Hoppas du fått något fint idag.

    Snyggt namn din son har förresten. Viggo är en stark kandidat för oss om vi nu får en pojke.

    Kram
  20. 10
    Grattis från mig med! Hoppas du fått något fint idag.

    Snyggt namn din son har förresten. Viggo är en stark kandidat för oss om vi nu får en pojke.

    Kram
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Tack än en gång! :-)

    Ja, Viggo är fint. Vi är så nöjda med det, han ÄR verkligen en Viggo. :-) Eftersom vi fick veta \"fel\" så hade vi ju inga pojknamn alls på lager när han föddes, men Viggo satt som en smäck direkt. :-)
  22. 11
    Tack än en gång! :-) Ja, Viggo är fint. Vi är så nöjda med det, han ÄR verkligen en Viggo. :-) Eftersom vi fick veta \"fel\" så hade vi ju inga pojknamn alls på lager när han föddes, men Viggo satt som en smäck direkt. :-)
  23. Pui med lilla ui bf 3/6
    #12

    Kanske löser sig

    Efter mycket letande har jag äntligen hittat danska läkemdelssidor, det preparatet jag vill ha är receptfritt i Danmark och får säljas även i vanliga butiker som har tillstånd för mediciner. Om mannen inte kommer hem försent imorgon så tror jag att det blir en utflykt till Köpenhamn imorgon. Har kollat på många preparat i olika länders medicinsidor. Känns konstigt att ett preparat som har få biverkningar såsom marzine har och tillhör kategori b inte skrevs ut i Sverige i tillräklig utsträkning. Lerigan kommer jag inte ta mer, det äri fass b men i de amerikanska är de ett c-preparat och rekomenderas inte under graviditet om inte särskilt behov finnes.
  24. 12
    Kanske löser sig Efter mycket letande har jag äntligen hittat danska läkemdelssidor, det preparatet jag vill ha är receptfritt i Danmark och får säljas även i vanliga butiker som har tillstånd för mediciner. Om mannen inte kommer hem försent imorgon så tror jag att det blir en utflykt till Köpenhamn imorgon. Har kollat på många preparat i olika länders medicinsidor. Känns konstigt att ett preparat som har få biverkningar såsom marzine har och tillhör kategori b inte skrevs ut i Sverige i tillräklig utsträkning. Lerigan kommer jag inte ta mer, det äri fass b men i de amerikanska är de ett c-preparat och rekomenderas inte under graviditet om inte särskilt behov finnes.
  25. stina & pyret bf 16/6 (nr 3)
    #13

    När jag väntade pyrets storebror

    så sa de på UL i v 17 att det är osäkert även då, p g a att könsorganen kan vara svullna så att det kan puta ut något även på flickor. Men jag vet inte hur vanligt det är...
  26. 13
    När jag väntade pyrets storebror så sa de på UL i v 17 att det är osäkert även då, p g a att könsorganen kan vara svullna så att det kan puta ut något även på flickor. Men jag vet inte hur vanligt det är...
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    Hoppas att du fått

    en riktigt bra dag :)

    De som gjorde ULet sa de helt 100 att det var en tjej? När vi kollade så sa de att de inte kunde lämna några garantier men att det såg ut som en tjej och det blev ju en Thilde också ;)

    Kändes det snopet? Hade ni köpt mycket rosa?
  28. 14
    Hoppas att du fått en riktigt bra dag :)

    De som gjorde ULet sa de helt 100 att det var en tjej? När vi kollade så sa de att de inte kunde lämna några garantier men att det såg ut som en tjej och det blev ju en Thilde också ;)

    Kändes det snopet? Hade ni köpt mycket rosa?

Liknande trådar

  1. Är det tidigt?
    By Sanna in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 19:42
  2. Är det tidigt?
    By Sanna in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 20:22
  3. Är det för tidigt
    By GiMTL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 18:09
  4. Hemma tidigt, tidigt!
    By pinse in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 13:43
  5. Imorgon bitti tidigt tidigt..
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 13:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar