Är det bara jag...
Mat & dryck
  1. geo75
    #1

    Är det bara jag...

    .... som avskyr koriander?

    Vilken krydda klarar ni Inte av?

    Eller gillar ni alla?
  2. 1
    Är det bara jag... .... som avskyr koriander?

    Vilken krydda klarar ni Inte av?

    Eller gillar ni alla?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Hmm...

    jag har svårt för både citronpeppar och vitlökspulver...

    Inte min bag helt enkelt...

    Koriander har jag med mig sedan jag var riktigt riktigt liten...
  4. 2
    Hmm... jag har svårt för både citronpeppar och vitlökspulver...

    Inte min bag helt enkelt...

    Koriander har jag med mig sedan jag var riktigt riktigt liten...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Åh..

    ..kom inte på någon först men måste få hålla med Desperado om vitlökspulver. Det är verkligen ingen höjdare enligt mig.
    Använder inte vare sig lök eller vitlökspulver i maten, både billigt och hundra gånger godare med riktig vara..
  6. 3
    Åh.. ..kom inte på någon först men måste få hålla med Desperado om vitlökspulver. Det är verkligen ingen höjdare enligt mig.
    Använder inte vare sig lök eller vitlökspulver i maten, både billigt och hundra gånger godare med riktig vara..
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vänta du tills prinsen TOKvägrar

    ökbitai
  8. 4
    Vänta du tills prinsen TOKvägrar ökbitai
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5

    Gurkmeja

    Annars tycker jag alla kryddor är goda i rätt sammanhang. Eller, räknas kapris som en krydda? Det gillar jag iaf inte.
  10. 5
    Gurkmeja Annars tycker jag alla kryddor är goda i rätt sammanhang. Eller, räknas kapris som en krydda? Det gillar jag iaf inte.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Det går inte att redigera texten här

    och sen råka klafsa på enter med för långa naglar. HUR har jag fått såhär långa naglar efter en veckas ihärdigt skorpbakande och godiskokande? Vet inte. Men i vägen är de iaf.

    Jag skulle säga att vänta du tills prinsen TOKvägrar lökbitar i köttfärssås och köttbullar och annat som KRÄVER lök - då kommer du gilla lökgranulat. :)
  12. 6
    Det går inte att redigera texten här och sen råka klafsa på enter med för långa naglar. HUR har jag fått såhär långa naglar efter en veckas ihärdigt skorpbakande och godiskokande? Vet inte. Men i vägen är de iaf.

    Jag skulle säga att vänta du tills prinsen TOKvägrar lökbitar i köttfärssås och köttbullar och annat som KRÄVER lök - då kommer du gilla lökgranulat. :)
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Gurkmeja....

    är fånigt men det är väl eg inte en krydda utan mer att betrakta som ett färgämne... ?
  14. 7
    Gurkmeja.... är fånigt men det är väl eg inte en krydda utan mer att betrakta som ett färgämne... ?
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    *nickar ivrigt*

    Gurkmeja är en styggelse!! Fast kapris är gott! ;)
  16. 8
    *nickar ivrigt* Gurkmeja är en styggelse!! Fast kapris är gott! ;)
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Hehe..

    ..men får man inte lura barn och finriva ner det utan att dom ser? :P
  18. 9
    Hehe.. ..men får man inte lura barn och finriva ner det utan att dom ser? :P
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Jag börjar lära mig koriander,

    men den är inte självklar på nåt sätt. Gurkmeja tycker jag är larvigt och jag gillar inte smaken, så den undviker jag. Muskotnöt går FETBORT härifrån.
  20. 10
    Jag börjar lära mig koriander, men den är inte självklar på nåt sätt. Gurkmeja tycker jag är larvigt och jag gillar inte smaken, så den undviker jag. Muskotnöt går FETBORT härifrån.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Jooodå,

    men när du har 2-3 stycken som hänger dig i kjolarna och illvrålar \"äääääääääte baaaaaaaaaaaat!!!\" så har du inte TID och dessutom ser de det. Då hystar man lite lökgranulat i och får goda köttbullar ändå. ;) Santa Marias på stor burk är HELT ok och mer än så.
  22. 11
    Jooodå, men när du har 2-3 stycken som hänger dig i kjolarna och illvrålar \"äääääääääte baaaaaaaaaaaat!!!\" så har du inte TID och dessutom ser de det. Då hystar man lite lökgranulat i och får goda köttbullar ändå. ;) Santa Marias på stor burk är HELT ok och mer än så.
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12

    Men är du säker?

    Jag som är helt övertygad om att mina barn alltid kommer att sitta som ljus och vänta vid matbordet, slicka sina tallrikar rena och be om \"Mer mat, underbara vackra mamma för det här var så gott\"..

    Ja, som i en Ajaxreklam! Säg att det blir så nu!

    (skriver upp lökpulver på inköpslistan..lika bra att börja vänja smaklökarna nu..)
  24. 12
    Men är du säker? Jag som är helt övertygad om att mina barn alltid kommer att sitta som ljus och vänta vid matbordet, slicka sina tallrikar rena och be om \"Mer mat, underbara vackra mamma för det här var så gott\"..

    Ja, som i en Ajaxreklam! Säg att det blir så nu!

    (skriver upp lökpulver på inköpslistan..lika bra att börja vänja smaklökarna nu..)
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Skriver under på vitlökspulver

    Det smakar verkligen jätteskumt och kan förstöra vad som helst.

    Annars har jag testat en vitlöksolja (som jag inte hittar längre) som var perfekt som ersättning för pulvret.

    Korander överlever jag smaken på men använder aldrig själv.
  26. 13
    Skriver under på vitlökspulver Det smakar verkligen jätteskumt och kan förstöra vad som helst.

    Annars har jag testat en vitlöksolja (som jag inte hittar längre) som var perfekt som ersättning för pulvret.

    Korander överlever jag smaken på men använder aldrig själv.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    eller vänta...

    tills du får hem mig som inte tål lök då får du allt göra den typen av mat utan lök och vet du vad det fungerar finfint :)
  28. 14
    eller vänta... tills du får hem mig som inte tål lök då får du allt göra den typen av mat utan lök och vet du vad det fungerar finfint :)
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Lökolja??

    den lät onekligen spännande.... Berätta mer..
  30. 15
    Lökolja?? den lät onekligen spännande.... Berätta mer..
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16

    Har också lökolja..

    ..ja hemma i skafferiet, det går superbra att göra själv, lägg in det du vill ha i oljan bara :)
  32. 16
    Har också lökolja.. ..ja hemma i skafferiet, det går superbra att göra själv, lägg in det du vill ha i oljan bara :)
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    Här äts det rå lök

    Min ena dotter äter rå lök t ex i hamburgare, eller fritterad lök på korv m bröd, men petar bort tillagad lök i maten.

    Ska det rivas och gömmas lök här, så är det nog för egen del... *fniss*
  34. 17
    Här äts det rå lök Min ena dotter äter rå lök t ex i hamburgare, eller fritterad lök på korv m bröd, men petar bort tillagad lök i maten.

    Ska det rivas och gömmas lök här, så är det nog för egen del... *fniss*
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18

    Dragon....urk! (imt)

    q
  36. 18
    Dragon....urk! (imt) q
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    En liten flaska

    ungefär i storlek som ljus soya. En glasflaska med vitlöksolja. Bara några droppar i köttfärssåsen gjorde underverk och det var verkligen koncentrerat.

    Men jag hittar den inte igen och flaskan är slängd!!!

    Det var inte smaksatt utan mer som koncentrat. Har inte sett något som liknar den ens. Jag får nog ta en sökarrunda igen, för jag saknar den verkligen. Just i köttfärssåsen att droppa i var ju strålande!
  38. 19
    En liten flaska ungefär i storlek som ljus soya. En glasflaska med vitlöksolja. Bara några droppar i köttfärssåsen gjorde underverk och det var verkligen koncentrerat.

    Men jag hittar den inte igen och flaskan är slängd!!!

    Det var inte smaksatt utan mer som koncentrat. Har inte sett något som liknar den ens. Jag får nog ta en sökarrunda igen, för jag saknar den verkligen. Just i köttfärssåsen att droppa i var ju strålande!
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    Men det var inte inlagd

    Den var superkoncentrerad och inte smaksatt. Har inte hittat flaskan igen. Saknar den faktiskt. För jag hade kanske bara några droppar i en stor kastrull med köttfärsås och det var som hur många vitlöksklyftor som helst.

    Kanske är det något som är förbjudet... >:(
  40. 20
    Men det var inte inlagd Den var superkoncentrerad och inte smaksatt. Har inte hittat flaskan igen. Saknar den faktiskt. För jag hade kanske bara några droppar i en stor kastrull med köttfärsås och det var som hur många vitlöksklyftor som helst.

    Kanske är det något som är förbjudet... >:(
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. bara bara problem..........
    By Saskia in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 10:38
  2. skulle bara vilja..skulle bara...
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 20:01
  3. Är det bara för att det
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:48
  4. Är det bara jag som bara älskar JOEY?
    By Charlotta m L o F in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 10:08
  5. Bara, bara underbart
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar