*Hjälp*börja jobba..*skriver av mig*
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    *Hjälp*börja jobba..*skriver av mig*

    Hade ju tänkt att vara hemma till våren,
    men nu har jag lämnat in chema för jan-mars.
    Både jag och maken jobbar skift, så jag ska jobba \"mina\" skift då tex maken är ledig eller jobbar annan tid på dygnet.
    Det betyder ju att Simon inte behöver börja dagis förrän till April eller Maj. Och Elin kan vara hemma lite till.
    det tråkiga är ju att jag och gubben \"jobbar om\" varandra så vi kanske inte får så mycket tid ihop i veckorna - men det kanske bara är bra för då måste han hjälpa till/ta sin del av ansvaret här hemma!
    Han har nämligen gått och blivit lite bortskämd märkte jag idag..... var först på dagis samtal på Elins dagis och sen var hon och jag till tandläkaren. Mannen fick bestämma ,och han valde att vara hemma med Simon sålänge (han är ledig från jobbet idag).
    Eftersom jag skulle vara borta hela förmiddagen med Elin sa jag till gubben att laga lunchen tills vi kom hem och plocka in all tvätt (säger man inte till honom. händer det inte så mycket ibland..)
    Oj vad han muttrade och grymtade, var sur hela dagen för det. Slöfocken !

    Nåja nu ska jag börja jobba halvtid i januari och det ska bli kul, och nyttigt för resten av familjen med!
    Elin har verkligen blivit mammig denna tid jag varit hemma nu.. gråter när jag åker och handlar utan henne osv. Det har aldrig varit ett problem förut.

    Tack för att jag fick skriva av mig lite!!
  2. 1
    *Hjälp*börja jobba..*skriver av mig* Hade ju tänkt att vara hemma till våren,
    men nu har jag lämnat in chema för jan-mars.
    Både jag och maken jobbar skift, så jag ska jobba \"mina\" skift då tex maken är ledig eller jobbar annan tid på dygnet.
    Det betyder ju att Simon inte behöver börja dagis förrän till April eller Maj. Och Elin kan vara hemma lite till.
    det tråkiga är ju att jag och gubben \"jobbar om\" varandra så vi kanske inte får så mycket tid ihop i veckorna - men det kanske bara är bra för då måste han hjälpa till/ta sin del av ansvaret här hemma!
    Han har nämligen gått och blivit lite bortskämd märkte jag idag..... var först på dagis samtal på Elins dagis och sen var hon och jag till tandläkaren. Mannen fick bestämma ,och han valde att vara hemma med Simon sålänge (han är ledig från jobbet idag).
    Eftersom jag skulle vara borta hela förmiddagen med Elin sa jag till gubben att laga lunchen tills vi kom hem och plocka in all tvätt (säger man inte till honom. händer det inte så mycket ibland..)
    Oj vad han muttrade och grymtade, var sur hela dagen för det. Slöfocken !

    Nåja nu ska jag börja jobba halvtid i januari och det ska bli kul, och nyttigt för resten av familjen med!
    Elin har verkligen blivit mammig denna tid jag varit hemma nu.. gråter när jag åker och handlar utan henne osv. Det har aldrig varit ett problem förut.

    Tack för att jag fick skriva av mig lite!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Men vad skönt

    ändå, att kunna ha hemma barnen lite längre! Jag och min make hade samma lösning när våran -01 föddes, och vi jobbade om varandra från det att han var 2 månader, jag gick hem och ammade på rasterna, och där emellan så pumpade jag. Funkade alldeles utmärkt för oss! Och så har vi över 150 fd kvar att ta ut för honom *s*
    Men jag kan förstå att det känns som ett stort steg att ta, men som du också skriver så är det nog nyttigt för resten av familjen också...

    Och risken är som sagt inte så stor att ni tröttnar på varandra!

    Men oj, kan din man plocka in tvätten? Det kan INTE min! Han får_inte_röra tvätten längre *s* Däremot så är han suverän på att laga mat *slurp*
  4. 2
    Men vad skönt ändå, att kunna ha hemma barnen lite längre! Jag och min make hade samma lösning när våran -01 föddes, och vi jobbade om varandra från det att han var 2 månader, jag gick hem och ammade på rasterna, och där emellan så pumpade jag. Funkade alldeles utmärkt för oss! Och så har vi över 150 fd kvar att ta ut för honom *s*
    Men jag kan förstå att det känns som ett stort steg att ta, men som du också skriver så är det nog nyttigt för resten av familjen också...

    Och risken är som sagt inte så stor att ni tröttnar på varandra!

    Men oj, kan din man plocka in tvätten? Det kan INTE min! Han får_inte_röra tvätten längre *s* Däremot så är han suverän på att laga mat *slurp*

Liknande trådar

  1. Börja jobba
    By HochM in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 14:12
  2. Börja jobba på torsdag...HJÄLP
    By majess in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:49
  3. Ska börja jobba
    By Minama in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 13:46
  4. Hjälp ska börja jobba !!!
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 16:49
  5. Hjälp börja jobba snart..
    By tindra83 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar