Ang. hörseltest...
_0510 Oktoberbarn
  1. Milla m Matilda 04 & Ida 051027
    #1

    Ang. hörseltest...

    Har era barn fått göra hörseltest? Gjorde ni det på BB eller fick ni boka tid senare?

    Vi fick inte göra det på BB så jag ringde någon vecka efter vi kommit hem och fick en tid den 28 nov, dvs på måndag.
  2. 1
    Ang. hörseltest... Har era barn fått göra hörseltest? Gjorde ni det på BB eller fick ni boka tid senare?

    Vi fick inte göra det på BB så jag ringde någon vecka efter vi kommit hem och fick en tid den 28 nov, dvs på måndag.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Nej

    det har vi inte gjort. Har helt glömt att de pratade om det. Ska fråga när vi kommer dit 7 december (kanske då man ska göra det?)
  4. 2
    Nej det har vi inte gjort. Har helt glömt att de pratade om det. Ska fråga när vi kommer dit 7 december (kanske då man ska göra det?)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Nej,

    här görs inte så tidigt hörseltest vi får snällt vänta på BOEL-testet som är vid vad är det 8månader?!

    Men jag märker ju att hon hör så jag är inte så orolig :)
  6. 3
    Nej, här görs inte så tidigt hörseltest vi får snällt vänta på BOEL-testet som är vid vad är det 8månader?!

    Men jag märker ju att hon hör så jag är inte så orolig :)
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Det gjordes på BB

    Hade vi inte fått göra det då, så skulle de gjort det när vi var på återbesöket några dagar senare.

    Väldigt odramatisk tillställning, helst ska bebisen sova, så den är tyst ;o)
  8. 4
    Det gjordes på BB Hade vi inte fått göra det då, så skulle de gjort det när vi var på återbesöket några dagar senare.

    Väldigt odramatisk tillställning, helst ska bebisen sova, så den är tyst ;o)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Det gjordes i KS hörselvården

    BB i Damderyds sjukhuset frågade oss om vi ville göra ett hörseltest och det tackade vi ja och dom skickade remiss till KS hörselvården och det gick fort och bra. Man får besked på samma gång så det känns jätteskönt.
  10. 5
    Det gjordes i KS hörselvården BB i Damderyds sjukhuset frågade oss om vi ville göra ett hörseltest och det tackade vi ja och dom skickade remiss till KS hörselvården och det gick fort och bra. Man får besked på samma gång så det känns jätteskönt.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Nej

    Det gjordes inget hörseltest på Ture, vilket vår bvc-sköterska var förvånad över. Hon sa att de brukar göra det på \"alla\" barn (vid 5-dagarskontrollen?).

    Jag tror jag ska fråga henne om man kan få en tid nu i efterhand. Ska till BVC på tisdag.
  12. 6
    Nej Det gjordes inget hörseltest på Ture, vilket vår bvc-sköterska var förvånad över. Hon sa att de brukar göra det på \"alla\" barn (vid 5-dagarskontrollen?).

    Jag tror jag ska fråga henne om man kan få en tid nu i efterhand. Ska till BVC på tisdag.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Nu är jag som ett UFO igen :)

    Vad är det för hörseltest ni pratar om? Här testar dom hörseln bara genom att tuta med en högljudd tuta.
  14. 7
    Nu är jag som ett UFO igen :) Vad är det för hörseltest ni pratar om? Här testar dom hörseln bara genom att tuta med en högljudd tuta.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Elektroder i örat

    som mäter flimmerhårens rörelser när de nås av ljud. Överförs till data och så kan de läsa av om barnet har normal hörsel eller ej.

    Väldigt, väldigt nytt test, tror det bara görs i Stockholm än så länge?
  16. 8
    Elektroder i örat som mäter flimmerhårens rörelser när de nås av ljud. Överförs till data och så kan de läsa av om barnet har normal hörsel eller ej.

    Väldigt, väldigt nytt test, tror det bara görs i Stockholm än så länge?
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Det där funderar jag på...

    Jag trodde att det var nåt alla barn gjorde på läkarbesöket på femte dagen.
    Men när vi var där så nämndes det inte med ett ord, och vad jag märkte så gjorde de inget på något av de andra barnen som var där samtidigt, trots att de hade två läkarkandidater som gjorde nåt sluttest på våra bebbar....?

    Jag har åxå tänkt fråga på BVC med glömt, så om du kommer ihåg så rapportera till mig*snälla*
    :0)
  18. 9
    Det där funderar jag på... Jag trodde att det var nåt alla barn gjorde på läkarbesöket på femte dagen.
    Men när vi var där så nämndes det inte med ett ord, och vad jag märkte så gjorde de inget på något av de andra barnen som var där samtidigt, trots att de hade två läkarkandidater som gjorde nåt sluttest på våra bebbar....?

    Jag har åxå tänkt fråga på BVC med glömt, så om du kommer ihåg så rapportera till mig*snälla*
    :0)
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Fungerar inte

    Elektroder i örat fungerar inte alltid. Min dotter fick göra annat test eftersom det fungerade inte. Man sätter på elektrod klister på pannan och bakom öron och får sitta i en ljudisolerat rum, rätt mysigt var det :) Och så kan man mäta om nerver har regerat på ljud som kommer in. Det är ganska nytt tror jag.
  20. 10
    Fungerar inte Elektroder i örat fungerar inte alltid. Min dotter fick göra annat test eftersom det fungerade inte. Man sätter på elektrod klister på pannan och bakom öron och får sitta i en ljudisolerat rum, rätt mysigt var det :) Och så kan man mäta om nerver har regerat på ljud som kommer in. Det är ganska nytt tror jag.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Det görs här i Umeå också*imt*

    ---
  22. 11
    Det görs här i Umeå också*imt* ---
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Ahaaa

    Där ser man. Har aldrig hört talas om nåt sånt ens...
  24. 12
    Ahaaa Där ser man. Har aldrig hört talas om nåt sånt ens...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    det gjordes på bb när han var 2 dagar

    De gjorde hörseltestet samma dag vi skulle åka hem. Han var 2 dagar och det gick bra.
  26. 13
    det gjordes på bb när han var 2 dagar De gjorde hörseltestet samma dag vi skulle åka hem. Han var 2 dagar och det gick bra.
  27. Karenina m. Saga 051018
    #14

    Härt testas det...

    ...först vid 8 månader.
  28. 14
    Härt testas det... ...först vid 8 månader.
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Elisabeth...

    ...sa till och med till oss (vid hembesöket) att hon kunde hjälpa oss att boka en tid för hörselkontroll nu i efterhand, eftersom det inte hade gjorts på BB på väg. Vi sa varken ja eller nej just då, började prata om något annat. Sen har jag glömt bort det. Men jag ska som sagt var försöka komma ihåg det när jag ska till BVC på tisdag. Vi får väl se om jag lyckas...
  30. 15
    Elisabeth... ...sa till och med till oss (vid hembesöket) att hon kunde hjälpa oss att boka en tid för hörselkontroll nu i efterhand, eftersom det inte hade gjorts på BB på väg. Vi sa varken ja eller nej just då, började prata om något annat. Sen har jag glömt bort det. Men jag ska som sagt var försöka komma ihåg det när jag ska till BVC på tisdag. Vi får väl se om jag lyckas...
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16

    Patienthotellet

    gjordes det på innan vi fick åka hem.
  32. 16
    Patienthotellet gjordes det på innan vi fick åka hem.
  33. Medlem sedan
    Oct 1999
    #17

    Jag ska..

    ..ju till bvc imorgon bitti!!
    Det hade jag totalt glömt bort......tur att jag kastade ett getöga på almanackan nu ikväll!

    Ska försöka komma ihåg att fråga då, så kan jag ju påminna dig;0)
  34. 17
    Jag ska.. ..ju till bvc imorgon bitti!!
    Det hade jag totalt glömt bort......tur att jag kastade ett getöga på almanackan nu ikväll!

    Ska försöka komma ihåg att fråga då, så kan jag ju påminna dig;0)
  35. Sanna+Sander03Leah05
    #18

    nej

    dom har inte testat Leahs hörsel och vad jag kan komma ihåg har dom aldrig ens testat sonens hörsel, och han fyller snart två...fast hör gör han ju, det har vi ju märkt, även om det verkar vara selektivt :-)
  36. 18
    nej dom har inte testat Leahs hörsel och vad jag kan komma ihåg har dom aldrig ens testat sonens hörsel, och han fyller snart två...fast hör gör han ju, det har vi ju märkt, även om det verkar vara selektivt :-)

Liknande trådar

  1. hörseltest
    By vita bergen in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:07
  2. Hörseltest my ass!!!
    By shehulk in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:44
  3. Hörseltest
    By Kakafoni in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 15:27
  4. Hörseltest ok.
    By Humla med tre in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 21:26
  5. Hörseltest
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar