vad har era barn
Epilepsi
  1. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #1

    vad har era barn

    för typ av epilepsi och vilken medicin har dom???
  2. 1
    vad har era barn för typ av epilepsi och vilken medicin har dom???
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Partiella komplexa anfall

    och för närvarande orfiril, topimax, sabrilex och frisium.
  4. 2
    Partiella komplexa anfall och för närvarande orfiril, topimax, sabrilex och frisium.
  5. Mamicka
    #3

    Frånvaroattacker

    Medicineras med Lamictal.
  6. 3
    Frånvaroattacker Medicineras med Lamictal.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Frånvaroattacker

    Absenor för tillfället men håller på att byta till Orfiril long.
  8. 4
    Frånvaroattacker Absenor för tillfället men håller på att byta till Orfiril long.
  9. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #5

    hej camilla

    blev förvånad över dit svar.....enligt våran läkare så finns det bara absenor och lamictal i medicinväg när man har frånvaroattacker.
    vad säger eran läkare?
    såg att ni byter till orfiril long.
  10. 5
    hej camilla blev förvånad över dit svar.....enligt våran läkare så finns det bara absenor och lamictal i medicinväg när man har frånvaroattacker.
    vad säger eran läkare?
    såg att ni byter till orfiril long.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Konstigt

    Oj vad konstigt. Först hade anton absenor men det fungerar inte på honom särskilt bra. Han blir överaktiv av dem direkt efter intag och går då snabbt upp i varv. Halten av medicin i blodet var även väldigt låg. Därför skall han nu byta till orfiril long för att den skall ge en längre effekt. Kanske borde vi båda fråga läkaren vad som stämmer.
  12. 6
    Konstigt Oj vad konstigt. Först hade anton absenor men det fungerar inte på honom särskilt bra. Han blir överaktiv av dem direkt efter intag och går då snabbt upp i varv. Halten av medicin i blodet var även väldigt låg. Därför skall han nu byta till orfiril long för att den skall ge en längre effekt. Kanske borde vi båda fråga läkaren vad som stämmer.
  13. Rufstrollets mamma
    #7

    Lägger mig i lite

    Absenor och orfiril har samma verksamma substans (valproat). I bland prövar man att byta beredning för att se om det får bättre effekt. Så båda era läkare har nog helt rätt...
  14. 7
    Lägger mig i lite Absenor och orfiril har samma verksamma substans (valproat). I bland prövar man att byta beredning för att se om det får bättre effekt. Så båda era läkare har nog helt rätt...
  15. nilla med 2flickor o 2pojkar
    #8

    tusen tack

    för ditt svar.
    nu fattar jag!!!

    det är skönt med er som kan så mycket

    kram
  16. 8
    tusen tack för ditt svar.
    nu fattar jag!!!

    det är skönt med er som kan så mycket

    kram
  17. lillans mamma
    #9

    Generella tonisk kloniska anfall

    (grand mal anfall) och medicineras för tillfället med Keppra, Absenor och Lamictal. (Har melatonin för sömnen.)
  18. 9
    Generella tonisk kloniska anfall (grand mal anfall) och medicineras för tillfället med Keppra, Absenor och Lamictal. (Har melatonin för sömnen.)
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    Han har..

    Frånvaroanfall,Toniska- kloniska attacker och drop attacker.
    Han äter Orfiril long, Iktorivil och Lamictal.
  20. 10
    Han har.. Frånvaroanfall,Toniska- kloniska attacker och drop attacker.
    Han äter Orfiril long, Iktorivil och Lamictal.
  21. Anna med E
    #11

    Frånvaroattacker och småkramper

    Jag har inte de medicinska termerna riktigt... Han tappar medvetandet kort och ramlar handlöst. Om han sitter kan han tappa huvudet i bordet. E tar Lamictal och det har funkat bra i perioder. vi har också provat Orifiril ett tag men det mådde han inte bra av. Har nu fått lite mer och annorlunda attacker. Han ligger kvar en stund på golvet och har ryckningar i några sekunder. Så det får väl bli ny läkarkontakt igen idag.
  22. 11
    Frånvaroattacker och småkramper Jag har inte de medicinska termerna riktigt... Han tappar medvetandet kort och ramlar handlöst. Om han sitter kan han tappa huvudet i bordet. E tar Lamictal och det har funkat bra i perioder. vi har också provat Orifiril ett tag men det mådde han inte bra av. Har nu fått lite mer och annorlunda attacker. Han ligger kvar en stund på golvet och har ryckningar i några sekunder. Så det får väl bli ny läkarkontakt igen idag.
  23. Aase
    #12

    Sonen har...

    Partiella,komplexa anfall med sekundär generalisering. Vilketbetyder att anfallen startar i en del av hjärnan och sedan sprider sig till hela hjärnan.

    I dagsläget äter han Orifiril long och Osbolot.
  24. 12
    Sonen har... Partiella,komplexa anfall med sekundär generalisering. Vilketbetyder att anfallen startar i en del av hjärnan och sedan sprider sig till hela hjärnan.

    I dagsläget äter han Orifiril long och Osbolot.
  25. Annasmamma
    #13

    \"flimmer\"

    eller småstörningar av något slag. Men dottern (5år) har haft dropattacker, frånvaro, tonisk-kloniska ja, hela skalan. Nu har hon bara tonisk-kloniska i sömnen (ca 3-4ggr i veckan) och \"småflimmer\" ca var7:e dag, då får hon stesolidtablett, annars har hon bara Lamictal just nu. Men hon klassas som terapiresistent och har svarat ganska dåligt på tidigare mediciner (Ergeny, Orifitil-long och Iktorivil) Hon har haft Ep från 3års ålder.
  26. 13
    \"flimmer\" eller småstörningar av något slag. Men dottern (5år) har haft dropattacker, frånvaro, tonisk-kloniska ja, hela skalan. Nu har hon bara tonisk-kloniska i sömnen (ca 3-4ggr i veckan) och \"småflimmer\" ca var7:e dag, då får hon stesolidtablett, annars har hon bara Lamictal just nu. Men hon klassas som terapiresistent och har svarat ganska dåligt på tidigare mediciner (Ergeny, Orifitil-long och Iktorivil) Hon har haft Ep från 3års ålder.
  27. lene
    #14

    Mitt tonåring

    har generaliserrat tonisk kloniska anfall.absenser o aura känningar som inte alltid leder till anfalll kramp
    Lamictal som enda just nu under nedtrapp för nyisättning
    stesolid vid behov,
    Hon har haft aktivitet sedan tidigare men ep startade vid åttaårsåldern
  28. 14
    Mitt tonåring har generaliserrat tonisk kloniska anfall.absenser o aura känningar som inte alltid leder till anfalll kramp
    Lamictal som enda just nu under nedtrapp för nyisättning
    stesolid vid behov,
    Hon har haft aktivitet sedan tidigare men ep startade vid åttaårsåldern
  29. Eirene
    #15

    Partiella komplexa anfall


    Äter Lamictal men har innan prövat både Tegretol & Absenor. Inget har funkat så bra som lamictal.
  30. 15
    Partiella komplexa anfall
    Äter Lamictal men har innan prövat både Tegretol & Absenor. Inget har funkat så bra som lamictal.
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16

    till lillans mamma

    Min dotter har också samma slags anfall och medicineras med Keppra och Frisium men är inte anfallsfri. Är Lillan det?Såg att hon hade Keppra och två andra. Lamictal har vi redan testat dock ej ihop med Keppra,men Absenor har vi inte testat.Ska prata med dotterns läkare i januari och se om vi kan byta medicin eller höja eftersom inte detta heller funkar ...blir sååå trött på denna sjukdomen så jag spyr.Känner inte du likadant?
  32. 16
    till lillans mamma Min dotter har också samma slags anfall och medicineras med Keppra och Frisium men är inte anfallsfri. Är Lillan det?Såg att hon hade Keppra och två andra. Lamictal har vi redan testat dock ej ihop med Keppra,men Absenor har vi inte testat.Ska prata med dotterns läkare i januari och se om vi kan byta medicin eller höja eftersom inte detta heller funkar ...blir sååå trött på denna sjukdomen så jag spyr.Känner inte du likadant?

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  3. Korta barn är smartare än långa barn
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 09:32
  4. Äldre barn eller yngre barn?
    By Millis1 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:57
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar