När man slutar en praktik...
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    När man slutar en praktik...

    ...vad ger man?
    Räcker det att jag köper något till min handledare eller måste jag bjuda avd på fika också?
    Hur brukar ni andra göra?
  2. 1
    När man slutar en praktik... ...vad ger man?
    Räcker det att jag köper något till min handledare eller måste jag bjuda avd på fika också?
    Hur brukar ni andra göra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Jag gjorde praktik

    på ett ungdomshem o valde att bjuda ungdomarna på fika o den personal som var där då.. En annan praktikant valde att bjuda bara personalen men det var på ett så fjäskigt sätt (för att få jobb) så jag ville inte göra det..
  4. 2
    Jag gjorde praktik på ett ungdomshem o valde att bjuda ungdomarna på fika o den personal som var där då.. En annan praktikant valde att bjuda bara personalen men det var på ett så fjäskigt sätt (för att få jobb) så jag ville inte göra det..
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    beror ju på..

    ..vilka du har jobbar med och haft kontakt med. Samt hur din avd. ser ut. Det går ju inte att bjuda 100 pers. på fika. *s*

    När jag har slutat på sommarjobb har jag bjudit dom är där den dagen jag slutar på fika samt skickat ut ett allmänt mail om \"tack för denna tid, det har varit trevligt att få lära känna er\" om det finns att tillgå.

    Gör det som känns rätt för just dig.
  6. 3
    beror ju på.. ..vilka du har jobbar med och haft kontakt med. Samt hur din avd. ser ut. Det går ju inte att bjuda 100 pers. på fika. *s*

    När jag har slutat på sommarjobb har jag bjudit dom är där den dagen jag slutar på fika samt skickat ut ett allmänt mail om \"tack för denna tid, det har varit trevligt att få lära känna er\" om det finns att tillgå.

    Gör det som känns rätt för just dig.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Lämnade...

    ...en stor fruktkorg med div. godsaker efter mig på min praktikplats. Lite taktik eftersom jag var ute efter jobb där. Hade det inte varit för det hade nog ett tackkort fått räcka.
  8. 4
    Lämnade... ...en stor fruktkorg med div. godsaker efter mig på min praktikplats. Lite taktik eftersom jag var ute efter jobb där. Hade det inte varit för det hade nog ett tackkort fått räcka.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    funkade det? :)

    undrar nyfiken som börjar söka jobb nu
  10. 5
    funkade det? :) undrar nyfiken som börjar söka jobb nu
  11. mandelblomman
    #6

    i bland o i bland inte...

    har jag gjort det, bjudit på någon enkel fika bara.
    Tycker själv inte att man \"måste\" det alls, har haft jättemånga ssk studenter själv som jag handledit o en del har haft fika/en godisskål/frukt eller vad det nu kan vara, andra inte.
  12. 6
    i bland o i bland inte... har jag gjort det, bjudit på någon enkel fika bara.
    Tycker själv inte att man \"måste\" det alls, har haft jättemånga ssk studenter själv som jag handledit o en del har haft fika/en godisskål/frukt eller vad det nu kan vara, andra inte.
  13. Moonbeam
    #7

    Har inte gett något

    tidigare, men nu på sista praktiken gav jag dem en chokladask i fikarummet. Jag skrev på asken \"Tack för den här tiden\"/sskstudent Christine.

    Man \"ska\" inte, man ska göra det om man känner att man vill.
  14. 7
    Har inte gett något tidigare, men nu på sista praktiken gav jag dem en chokladask i fikarummet. Jag skrev på asken \"Tack för den här tiden\"/sskstudent Christine.

    Man \"ska\" inte, man ska göra det om man känner att man vill.
  15. M.
    #8

    Present till handledaren

    När jag läste till syrra och var nöjd med min praktikplats brukade jag köpa en flaska vin/blomma till min handledare plus ställa emn jättestor skål med smågodis i personalrummet.
    Detta gjorde jag för att jag kände för det. Sen var det ställen som var hemska med urdåliga handledare och dom fick inte ett skit!!!
  16. 8
    Present till handledaren När jag läste till syrra och var nöjd med min praktikplats brukade jag köpa en flaska vin/blomma till min handledare plus ställa emn jättestor skål med smågodis i personalrummet.
    Detta gjorde jag för att jag kände för det. Sen var det ställen som var hemska med urdåliga handledare och dom fick inte ett skit!!!
  17. Ulrikah
    #9

    Till

    handledaren brukar jag ge något. En blomma eller en flska vin. Och oftast har det blivit någon slags bullkrans eller liknande till fikat sista dagen.

  18. 9
    Till handledaren brukar jag ge något. En blomma eller en flska vin. Och oftast har det blivit någon slags bullkrans eller liknande till fikat sista dagen.

  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10

    Jag brukar göra såhär

    oftast så är vi mer än en student på varje avd, och vi brukar gå ihop och köpa massor med godis till avd + ett kort, sen har jag köpt till mina handledare, första praktiken hade vi samma handledare och hon hade talat sig varm om ett fint vin som hon fått prova på en vinprovarkurs, så det vinet köpte vi till henne, andra handledaren var 2 st och dom fick den ena fick 2 trisslotter och blomstercheckar på 50 kr 3:dje praktiken, blev det samma fast då var jag ensam på stället men gjorde likadant i a f godis till stället och blomstercheck och trisslotter till handledarn, nu sist var vi 2 igen och körde godistemat till avd till min handledare köpte jag ett litet kassaskåp, för hon hade berättat att hon blivit av med ett kuvert med pengar hemma. + en trisslott. Jag tycker det är skoj när jag kan komma på lite personliga grejer till handledaren, + att jag vet hur mkt man som personal på avd uppskattar den där godisskålen! Fast det är såklart inget måste det där med godiset till avd!
  20. 10
    Jag brukar göra såhär oftast så är vi mer än en student på varje avd, och vi brukar gå ihop och köpa massor med godis till avd + ett kort, sen har jag köpt till mina handledare, första praktiken hade vi samma handledare och hon hade talat sig varm om ett fint vin som hon fått prova på en vinprovarkurs, så det vinet köpte vi till henne, andra handledaren var 2 st och dom fick den ena fick 2 trisslotter och blomstercheckar på 50 kr 3:dje praktiken, blev det samma fast då var jag ensam på stället men gjorde likadant i a f godis till stället och blomstercheck och trisslotter till handledarn, nu sist var vi 2 igen och körde godistemat till avd till min handledare köpte jag ett litet kassaskåp, för hon hade berättat att hon blivit av med ett kuvert med pengar hemma. + en trisslott. Jag tycker det är skoj när jag kan komma på lite personliga grejer till handledaren, + att jag vet hur mkt man som personal på avd uppskattar den där godisskålen! Fast det är såklart inget måste det där med godiset till avd!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Ska man ge nåt?

    Jag har inte gjort det hittills...kanske en kram isf, eller några väl varda ord om det känns rätt.
  22. 11
    Ska man ge nåt? Jag har inte gjort det hittills...kanske en kram isf, eller några väl varda ord om det känns rätt.
  23. Moonbeam
    #12

    Hade känts konstigt

    på sista placeringen att ge något specifikt till handledaren, även om det var en väldigt bra handledare. Det var nämligen en inte helt ful kille *ler* Så då fick det bli en chokladask. Hade sett ut om jag gav honom en flaska vin *harkel*
  24. 12
    Hade känts konstigt på sista placeringen att ge något specifikt till handledaren, även om det var en väldigt bra handledare. Det var nämligen en inte helt ful kille *ler* Så då fick det bli en chokladask. Hade sett ut om jag gav honom en flaska vin *harkel*
  25. Ulrikah
    #13

    Ähhh

    jag gav min handledare (kille) en flaska vin och en stor kram. Vem bryr sig? :0)

    Han hade sagt någon gång att han gillade vin så vin fick det bli, och glad blev han. :0)

    Denna gång vet jag inte hur jag skall göra för det verkar bli flera handledare så det blir väl nåt avslutningsfika bara till alla.
  26. 13
    Ähhh jag gav min handledare (kille) en flaska vin och en stor kram. Vem bryr sig? :0)

    Han hade sagt någon gång att han gillade vin så vin fick det bli, och glad blev han. :0)

    Denna gång vet jag inte hur jag skall göra för det verkar bli flera handledare så det blir väl nåt avslutningsfika bara till alla.
  27. Maja m 3
    #14

    Beror på

    vad jag tyckte om handledaren och avdelningen. Ibland fruktkorg, ibland dajmtårta, ibland ingenting.

    Har jobbat som konsult och då är det ju känsligt med presenter så att det inte kan ses som mutor. Har haft det i bakhuvudet om jag köpt present till bara handledaren och bara köpt något litet, symboliskt.
  28. 14
    Beror på vad jag tyckte om handledaren och avdelningen. Ibland fruktkorg, ibland dajmtårta, ibland ingenting.

    Har jobbat som konsult och då är det ju känsligt med presenter så att det inte kan ses som mutor. Har haft det i bakhuvudet om jag köpt present till bara handledaren och bara köpt något litet, symboliskt.
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15

    Tja...

    ...lite svårt att veta om det berodde på fruktkorgen eller inte men jag fick i alla fall extreajobb där under terminen och jobba som ställföreträdande platschef i sommras. Dessvärre krävs det nog några nya korgar för att få jobb där nu när jag går ut i Januari....
  30. 15
    Tja... ...lite svårt att veta om det berodde på fruktkorgen eller inte men jag fick i alla fall extreajobb där under terminen och jobba som ställföreträdande platschef i sommras. Dessvärre krävs det nog några nya korgar för att få jobb där nu när jag går ut i Januari....
  31. gryning T5
    #16

    Tycker

    Jag slutar min 7-veckors praktik på vårdcentral på fredag. Tänkte ta med ost och kex så det räcker till personalens eftermiddagsfika. Jag tycker det beror på hur länge man har varit på praktiken och hur det har varit. Någon gång har jag bakat något själv.
  32. 16
    Tycker Jag slutar min 7-veckors praktik på vårdcentral på fredag. Tänkte ta med ost och kex så det räcker till personalens eftermiddagsfika. Jag tycker det beror på hur länge man har varit på praktiken och hur det har varit. Någon gång har jag bakat något själv.

Liknande trådar

  1. Praktik
    By _moa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 15:42
  2. Imorgon slutar jag min praktik
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 13:18
  3. Praktik
    By wildhearts in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 20:55
  4. Praktik
    By Anneli m Uno in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:24
  5. praktik
    By tess in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 10:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar