Blåmärke på kinden?
_0409 Septemberbarn
  1. Nissa, R-02 och M-04
    #1

    Blåmärke på kinden?

    Kan man ha det? Manfred har ett mörkt streck från mungipan och nästan vågrätt bakåt. Först trodde vi det var blåbärspuré som färgat av sig, men det går inte bort när vi tvättar. Han har haft det i flera dagar och jag kan inte påminna mig att han skulle ha slagit sig så mycket att hanskulle kunna få ett sådant märke. Några tips på vad det annars skulle kunna vara?
  2. 1
    Blåmärke på kinden? Kan man ha det? Manfred har ett mörkt streck från mungipan och nästan vågrätt bakåt. Först trodde vi det var blåbärspuré som färgat av sig, men det går inte bort när vi tvättar. Han har haft det i flera dagar och jag kan inte påminna mig att han skulle ha slagit sig så mycket att hanskulle kunna få ett sådant märke. Några tips på vad det annars skulle kunna vara?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Hmmm

    man kan ju få blåmärke på kinden, men formen låter ju lite konstig...
    Det skulle ju vara om han ramlat på nån kant eller så. Ingen misstänkt tuschpenne eller så? Fast då brukar man ju ha sett det.
  4. 2
    Hmmm man kan ju få blåmärke på kinden, men formen låter ju lite konstig...
    Det skulle ju vara om han ramlat på nån kant eller så. Ingen misstänkt tuschpenne eller så? Fast då brukar man ju ha sett det.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Frances har fått

    på vardera kind i två olika omgångar. Då hade hon ena gpngen gått in i det sidobordet på datorbordet där datormusen är. Hon stod och hängde här bredvid och på nåt vis så slog hon sig:(
    Det andra vet jag inte, det är sån fart hela tiden på denna snuffla... Men de gick över sen på några dagar eller en vecka.
  6. 3
    Frances har fått på vardera kind i två olika omgångar. Då hade hon ena gpngen gått in i det sidobordet på datorbordet där datormusen är. Hon stod och hängde här bredvid och på nåt vis så slog hon sig:(
    Det andra vet jag inte, det är sån fart hela tiden på denna snuffla... Men de gick över sen på några dagar eller en vecka.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Kajsa har ett stort blåmärke

    på sin kind.
    Hon ramlade på dagis o landade lite illa, det resulterade i ett märke stort som en 5-krona.

    Nu är det \"bara\" blått, innan va det blått, rött o lite gult.

    /Nettis
  8. 4
    Kajsa har ett stort blåmärke på sin kind.
    Hon ramlade på dagis o landade lite illa, det resulterade i ett märke stort som en 5-krona.

    Nu är det \"bara\" blått, innan va det blått, rött o lite gult.

    /Nettis
  9. ior72 med gustav
    #5

    jodå

    Gustav ramlade på kanten av en blomkruka i somras och fick då ett blåmärke som ett sträck på kinden mot örat till. Det tog ett par veckr innan det försvann, stackarn. Det gjorde riktigt on att ramla på den kanten =(
  10. 5
    jodå Gustav ramlade på kanten av en blomkruka i somras och fick då ett blåmärke som ett sträck på kinden mot örat till. Det tog ett par veckr innan det försvann, stackarn. Det gjorde riktigt on att ramla på den kanten =(

Liknande trådar

  1. Bet mig i kinden
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 21:04
  2. En liten tår på kinden
    By Sharingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 21:46
  3. Rosig om kinden
    By enskedeanna in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 14:33
  4. Kan ni ploppa med kinden?
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 07:27
  5. Andra kinden!
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 19:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar