Ang. jäst
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Ang. jäst

    jag köper eller 42 gr paket pà varuhuset eller i lösvikt hos bagaren. Häromdan satt jag i bilen utanför bagariet och väntade pà storebror som skickats pà jästärende. Han kom ut efter en halminut och sa att bagarfrun meddelade att 250 gr jäst räckte till 5 kilo mjöl. Ville jag verkligen har 250 gr jäst?
    Det blev 100 gr till slut.
  2. 1
    Ang. jäst jag köper eller 42 gr paket pà varuhuset eller i lösvikt hos bagaren. Häromdan satt jag i bilen utanför bagariet och väntade pà storebror som skickats pà jästärende. Han kom ut efter en halminut och sa att bagarfrun meddelade att 250 gr jäst räckte till 5 kilo mjöl. Ville jag verkligen har 250 gr jäst?
    Det blev 100 gr till slut.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Ja och..

    ..riktig bagerijäst den gâr inte av för hackor heller!

    Du *viskar* fâr jag säga en grej om en skillnad i FR och SV? Jag gör det även om jag inte fâr! Men det är i all välmening!

    Ou... ou... pâ franska.

    Antingen... eller... pâ svenska.

    Jag är verkligen glad över att ditt lussebakande blev lyckat, själv har det inte ens blivit ordentlig mat i helgen, bara enkel pasta och sânt tjafs vid helt sjuka tidpunkter :( Jag är helt ur gängorna och kan inte âstadkomma nâgonting annat än receptskriverier pâ Aff...
  4. 2
    Ja och.. ..riktig bagerijäst den gâr inte av för hackor heller!

    Du *viskar* fâr jag säga en grej om en skillnad i FR och SV? Jag gör det även om jag inte fâr! Men det är i all välmening!

    Ou... ou... pâ franska.

    Antingen... eller... pâ svenska.

    Jag är verkligen glad över att ditt lussebakande blev lyckat, själv har det inte ens blivit ordentlig mat i helgen, bara enkel pasta och sânt tjafs vid helt sjuka tidpunkter :( Jag är helt ur gängorna och kan inte âstadkomma nâgonting annat än receptskriverier pâ Aff...
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    250 gram

    lâter väldans mycket. Ska du storbaka inför julen eller?
  6. 3
    250 gram lâter väldans mycket. Ska du storbaka inför julen eller?
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Förstod inte

    vad du menade i välmening men nu har jag läst om mitt inlägg och sett hur franskt jag skrev.
    *s* Tack!
  8. 4
    Förstod inte vad du menade i välmening men nu har jag läst om mitt inlägg och sett hur franskt jag skrev.
    *s* Tack!

Liknande trådar

  1. Jäst
    By mia* in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 14:48
  2. blä. ingen jäst
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 20:16
  3. Jäst bf 30/9 ?
    By singoalla in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:48
  4. 3 msk jäst?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 14:43
  5. Jäst.
    By H med Simon in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 09:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar