utvecklingsfråga
_0503 Marsbarn
  1. Undrar
    #1

    utvecklingsfråga

    Hej
    Jag är nyfiken på vad era barn som också är födda i mars klarar rent utvecklingsmässigt. Sitter dom själv. Kryper dom eller hasar dom sig fram. Är det någon som går redan jag är nyfiken

  2. 1
    utvecklingsfråga Hej
    Jag är nyfiken på vad era barn som också är födda i mars klarar rent utvecklingsmässigt. Sitter dom själv. Kryper dom eller hasar dom sig fram. Är det någon som går redan jag är nyfiken

  3. Katta med Elisa 050323
    #2

    Sitter själv, hasar sig fram...

    men kan inte sätta sig själv från liggande, ej heller ställa sig. Jag är GLAD att hon inte går än, herregud, det skulle bara kännas för tidigt!
  4. 2
    Sitter själv, hasar sig fram... men kan inte sätta sig själv från liggande, ej heller ställa sig. Jag är GLAD att hon inte går än, herregud, det skulle bara kännas för tidigt!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Norah...

    ...lärde sig sätta sig upp, krypa och dra upp sig samma dag när hon var 7 månader...

    Nu går hon om man håller henne i en hand, men inte själv.

    Hon vinkar, klappar händerna, pratar lite mm
  6. 3
    Norah... ...lärde sig sätta sig upp, krypa och dra upp sig samma dag när hon var 7 månader...

    Nu går hon om man håller henne i en hand, men inte själv.

    Hon vinkar, klappar händerna, pratar lite mm
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Rafael...

    ....sitter,kryper,reser sig upp mot ben och möbler, står utan stöd 10-15 sek, går om man håller i handen. Han är med andra ord väldigt fysisk, men däremot tycker jag att han har legat lite lågt med pratet. Men man kan ju inte hinna med allt...
    Och mamma jämför så klart med storebror....
  8. 4
    Rafael... ....sitter,kryper,reser sig upp mot ben och möbler, står utan stöd 10-15 sek, går om man håller i handen. Han är med andra ord väldigt fysisk, men däremot tycker jag att han har legat lite lågt med pratet. Men man kan ju inte hinna med allt...
    Och mamma jämför så klart med storebror....
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Cissi

    du vet väl att det är på vårbarn 05 du borde trilla in va? :-) Här händer det ju inte så mycket...
    Är allt väl med er?
  10. 5
    Cissi du vet väl att det är på vårbarn 05 du borde trilla in va? :-) Här händer det ju inte så mycket...
    Är allt väl med er?
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Vilmer kan:

    -Krypa (FORT går det!).
    -Resa sig och gå (håller med händerna) runt TV-bordet.
    -Rulla runt så klart!
    -Säga \"ma-ma\" (men han vet nog inte att det är jag!).
    -Reta sin storebror genom att göra bil-ljud (spotta) på honom!

    Skoj ålder nu! :)


  12. 6
    Vilmer kan: -Krypa (FORT går det!).
    -Resa sig och gå (håller med händerna) runt TV-bordet.
    -Rulla runt så klart!
    -Säga \"ma-ma\" (men han vet nog inte att det är jag!).
    -Reta sin storebror genom att göra bil-ljud (spotta) på honom!

    Skoj ålder nu! :)


  13. Sofie och Ida
    #7

    Hon är så duktig våran tjej:)

    Sitter gör hon sedan 6mån, ålar sedan ett tag tillbaks. Sätta sig från liggande och ställa sig upp själv (mot ett stöd) är ganska nya färdigheter och hon tycker det är skojigt att klappa händerna. Gungar lite på alla dyra, men ålar hellre för det går fortare.

    Hon tar några steg om man håller henne i händerna men det dröjer nog ett tag till innan hon får kläm på det. Hennes storasyster gick med gå-vagnen när hon var knappt nio månader.

    Hon säger mamma, papppapp och mmaaaamm - när hon är hungrig.
  14. 7
    Hon är så duktig våran tjej:) Sitter gör hon sedan 6mån, ålar sedan ett tag tillbaks. Sätta sig från liggande och ställa sig upp själv (mot ett stöd) är ganska nya färdigheter och hon tycker det är skojigt att klappa händerna. Gungar lite på alla dyra, men ålar hellre för det går fortare.

    Hon tar några steg om man håller henne i händerna men det dröjer nog ett tag till innan hon får kläm på det. Hennes storasyster gick med gå-vagnen när hon var knappt nio månader.

    Hon säger mamma, papppapp och mmaaaamm - när hon är hungrig.
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8

    ja,just det!

    bara bra här! Livet tickar på!
    Jag förflyttar mig till vårbarn...
  16. 8
    ja,just det! bara bra här! Livet tickar på!
    Jag förflyttar mig till vårbarn...
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    Julian kan..

    sitta, krypa (fort dessutom), stå och gå försiktigt utmed saker han håller i som sängen eller bokhyllan. Han kan stå några sekunder utan stöd. Han säger ma-ma ibland (och menar mig!) men för det mesta bubblar det bara en massa ur munnen på honom. Han förstår en hel del dock, verkar det som iaf. Han är väldigt nyfiken och aktiv.
  18. 9
    Julian kan.. sitta, krypa (fort dessutom), stå och gå försiktigt utmed saker han håller i som sängen eller bokhyllan. Han kan stå några sekunder utan stöd. Han säger ma-ma ibland (och menar mig!) men för det mesta bubblar det bara en massa ur munnen på honom. Han förstår en hel del dock, verkar det som iaf. Han är väldigt nyfiken och aktiv.
  19. Lo
    #10

    Hon

    kryper, går längs möbler, håller sig i byxben (och går) Men gå själv gör hon inte än:)
  20. 10
    Hon kryper, går längs möbler, håller sig i byxben (och går) Men gå själv gör hon inte än:)
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Uppdatering

    Nu står hon själv och klappar händerna! Stolta mamman klappar självklart händerna då med:)
  22. 11
    Uppdatering Nu står hon själv och klappar händerna! Stolta mamman klappar självklart händerna då med:)
  23. Clärchen
    #12

    Härligt!

    Och kul att det händer nåt på den här sidan också ;-)
  24. 12
    Härligt! Och kul att det händer nåt på den här sidan också ;-)

Liknande trådar

  1. Utvecklingsfråga?
    By azza in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:36
  2. Utvecklingsfråga
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 22:38
  3. Utvecklingsfråga
    By Undrar in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 11:16
  4. Utvecklingsfråga!
    By Mysaan med boysen in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 20:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar