Vägra bröstet
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Vägra bröstet

    Nejdå, jag uppmanar er inte. I morse totalvägrade Ludvig bröstet, han var hungrig så problemet låg inte där. Han tog den urpumpade mjölken så problemet låg inte heller där. Okej, jag var inte nyduschad men så illa kan det väl ändå inte ha smakat. Jag vet att några av er har varit med om samma - hur har det gått för er? Är det bara att ge upp eller...? Vi har ju en jättebra pump så mjölken kan han få ändå men med lite extra bök. Vad kunde/kan det bero på?
  2. 1
    Vägra bröstet Nejdå, jag uppmanar er inte. I morse totalvägrade Ludvig bröstet, han var hungrig så problemet låg inte där. Han tog den urpumpade mjölken så problemet låg inte heller där. Okej, jag var inte nyduschad men så illa kan det väl ändå inte ha smakat. Jag vet att några av er har varit med om samma - hur har det gått för er? Är det bara att ge upp eller...? Vi har ju en jättebra pump så mjölken kan han få ändå men med lite extra bök. Vad kunde/kan det bero på?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Vägrar ibland

    Speciellt när Jesper är jättehungrig så vill han ha lite på flaska först för att stilla värsta hungern, sen tycker han det är mysigt att amma. Tyvärr så tvärvägrar han ena bröstet i perioder vilket medför att jag fått ett par mjölkstockningar, men än ammar vi mer än vi ger ersättning.
    Tror nog ändå att det är dax att sluta nu för nu känns det som om det är för min skull som vi jobbar med amningen. Jesper tar hellre flaska nu.
  4. 2
    Vägrar ibland Speciellt när Jesper är jättehungrig så vill han ha lite på flaska först för att stilla värsta hungern, sen tycker han det är mysigt att amma. Tyvärr så tvärvägrar han ena bröstet i perioder vilket medför att jag fått ett par mjölkstockningar, men än ammar vi mer än vi ger ersättning.
    Tror nog ändå att det är dax att sluta nu för nu känns det som om det är för min skull som vi jobbar med amningen. Jesper tar hellre flaska nu.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    aha

    För mig krånglar det fortfarande. Inte alltid men fler gånger än det går smidigt med matningen.

    ska prata med bvc på onsdag.
  6. 3
    aha För mig krånglar det fortfarande. Inte alltid men fler gånger än det går smidigt med matningen.

    ska prata med bvc på onsdag.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Jag avvaktar

    Jag ger inte flaska eller napp för att undvika att Elliot blir lat och/eller sugförvirrad. När han bröstvägrar gör jag ingen större affär av det utan försöker förebygga att han blir för hungrig om det är därför han stirrar. Oftast går det bra en liten stund senare eller så tar han igen ätandet på natten när han sover. Att amma när han är sovande, halvvaken elelr nyvaken går nästan alltid bra, då ligger instinkten att suga som närkmast ytan. Ibland funkar det att täcka för hans synfält med en sjal eller filt och ibland funkar det om jag buffar honom i rumpan samtidigt.

    Att barnen strular vid bröstet i olika perioder är helt normalt, alla mina tre har gjort det, och om man inte blandar in nappar och flaskor går det ganska fort över av sig självt i allmänhet. Ibland är det något fysiologiskt problem som stör dem och då får man hitta och rätta till det först innan amningen funkar igen.
  8. 4
    Jag avvaktar Jag ger inte flaska eller napp för att undvika att Elliot blir lat och/eller sugförvirrad. När han bröstvägrar gör jag ingen större affär av det utan försöker förebygga att han blir för hungrig om det är därför han stirrar. Oftast går det bra en liten stund senare eller så tar han igen ätandet på natten när han sover. Att amma när han är sovande, halvvaken elelr nyvaken går nästan alltid bra, då ligger instinkten att suga som närkmast ytan. Ibland funkar det att täcka för hans synfält med en sjal eller filt och ibland funkar det om jag buffar honom i rumpan samtidigt.

    Att barnen strular vid bröstet i olika perioder är helt normalt, alla mina tre har gjort det, och om man inte blandar in nappar och flaskor går det ganska fort över av sig självt i allmänhet. Ibland är det något fysiologiskt problem som stör dem och då får man hitta och rätta till det först innan amningen funkar igen.
  9. Mizen_m_två
    #5

    Hej Tina!

    Kanske en nyfiken son? (EN period kunde Isac endast matas i tyst rum med en filt över huvudet, annars blev han \"störd\" av omgivningen.) Vägrade han båda brösten eller ett (om det var en sida, så kan man ju luras lite och vända på samma håll som den sida han accepterar)? Tror på att en orsak kan vara att ni använder flaska ibland. Thea vet ju inget annat än att bli ammad, så än så länge krånglar hon inte. Napp får hon inte ha så ofta, men självklart när hon ska sova, åka långt i bil, åka vagn eller i nödfall om \"maten\" inte kan komma fram på en gång.
  10. 5
    Hej Tina! Kanske en nyfiken son? (EN period kunde Isac endast matas i tyst rum med en filt över huvudet, annars blev han \"störd\" av omgivningen.) Vägrade han båda brösten eller ett (om det var en sida, så kan man ju luras lite och vända på samma håll som den sida han accepterar)? Tror på att en orsak kan vara att ni använder flaska ibland. Thea vet ju inget annat än att bli ammad, så än så länge krånglar hon inte. Napp får hon inte ha så ofta, men självklart när hon ska sova, åka långt i bil, åka vagn eller i nödfall om \"maten\" inte kan komma fram på en gång.

Liknande trådar

  1. Kan en hantverkare vägra
    By sprengja in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 11:13
  2. vägra vaccinationer
    By Cosmic Bliss in forum Kropp & hälsa
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 14:57
  3. Vägra äta mat
    By angylp in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 07:08
  4. vägra välling
    By fyrabarnsmor in forum Bebissnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 18:54
  5. Vägra äta o klä på sig?
    By anonymt namn in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 02:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar