Absenor/orfiril kontra lamictal.
Epilepsi
  1. Mamicka
    #1

    Absenor/orfiril kontra lamictal.

    Axel behandlas med Lamictal mot sina frånvaroattacker. Attackerna har minskat mycket. Det är väldigt sällan han får någon faktiskt. Däremot har han ständig epileptisk verksamhet. Vad är skillnaden mellan lamictat och absenor/orfiril? Någon med erfarenhet?
  2. 1
    Absenor/orfiril kontra lamictal. Axel behandlas med Lamictal mot sina frånvaroattacker. Attackerna har minskat mycket. Det är väldigt sällan han får någon faktiskt. Däremot har han ständig epileptisk verksamhet. Vad är skillnaden mellan lamictat och absenor/orfiril? Någon med erfarenhet?
  3. Rufstrollets mamma
    #2

    Vi har haft bägge

    Sonen var helt krampfri med absenor i en månad, det är den längsta tiden han varit symptomfri på 2 år. Efter en infektion fick han tillbaka anfallen. Vi har sedan kombinerat orfiril med lamictal (och iktorivil) men utan att uppnå krampfrihet. Nu prövar vi nya mediciner (men alltid i kombination med orfiril som är en av de få mediciner som haft någon verkan på sonen). Jag har för mig att man bukar börja med valproat (absenor/orfiril) men det beror väl på anfallstyp.

    Olika preparat fungerar ju olika på olika individer, så det är svårt att säga något generellt. Min son är terapiresistent och svarar dåligt på all medicinering. Han har också ständig epileptisk aktivitet.
  4. 2
    Vi har haft bägge Sonen var helt krampfri med absenor i en månad, det är den längsta tiden han varit symptomfri på 2 år. Efter en infektion fick han tillbaka anfallen. Vi har sedan kombinerat orfiril med lamictal (och iktorivil) men utan att uppnå krampfrihet. Nu prövar vi nya mediciner (men alltid i kombination med orfiril som är en av de få mediciner som haft någon verkan på sonen). Jag har för mig att man bukar börja med valproat (absenor/orfiril) men det beror väl på anfallstyp.

    Olika preparat fungerar ju olika på olika individer, så det är svårt att säga något generellt. Min son är terapiresistent och svarar dåligt på all medicinering. Han har också ständig epileptisk aktivitet.

Liknande trådar

  1. orfiril long
    By nomismamman in forum Epilepsi
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 14:48
  2. Lamictal
    By Gadd in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 18:54
  3. Orfiril long, depotkapslar 300
    By goa_marie in forum Epilepsi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 14:10
  4. Orfiril long
    By Viveca in forum Epilepsi
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 15:12
  5. Orfiril
    By feb in forum Epilepsi
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 17:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar