Hur ofta duschar/badar ni era?
_03 Sommarbarn
  1. H
    #1

    Hur ofta duschar/badar ni era?

    Känner att jag har så dålig koll på \"allmän-skötseln\" *suck* känner oro för att jag inte sköter min lilla prinsessa som man ska...
  2. 1
    Hur ofta duschar/badar ni era? Känner att jag har så dålig koll på \"allmän-skötseln\" *suck* känner oro för att jag inte sköter min lilla prinsessa som man ska...
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Valter badar varje dag

    Men jag tvättar inte av honom med tvål/schampo mer än 2 ggr/vecka ungefär (om det inte är något speciellt).

    Men stjärten tvättas ordentligt minst en ggn/dag iom att han ff har blöja.

    /mie
  4. 2
    Valter badar varje dag Men jag tvättar inte av honom med tvål/schampo mer än 2 ggr/vecka ungefär (om det inte är något speciellt).

    Men stjärten tvättas ordentligt minst en ggn/dag iom att han ff har blöja.

    /mie
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    1 gång i veckan...

    Badar min lilla tjej. Elvira har torr hud så hon klarar inte av att bada oftare även om hon gärna skulle vilja det...
    Sedan så tvättas ju händer och ansikte varje dag och även rumpan såklart.
  6. 3
    1 gång i veckan... Badar min lilla tjej. Elvira har torr hud så hon klarar inte av att bada oftare även om hon gärna skulle vilja det...
    Sedan så tvättas ju händer och ansikte varje dag och även rumpan såklart.
  7. Majsan m H&S
    #4

    Varje dag, i princip

    Vi försöker bada Svante varje dag, men precis som Valter ovan så tvålas/schamponeras han inte varje gång. Sen händer det förstås att det kör ihop sig eller så, så att det inte blir något bad. Svante vill helst sova runt kl 19 och ibland kan det vara svårt att hinna med allt som man vill göra på kvällen då.
  8. 4
    Varje dag, i princip Vi försöker bada Svante varje dag, men precis som Valter ovan så tvålas/schamponeras han inte varje gång. Sen händer det förstås att det kör ihop sig eller så, så att det inte blir något bad. Svante vill helst sova runt kl 19 och ibland kan det vara svårt att hinna med allt som man vill göra på kvällen då.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Han badar 1 gång i veckan...

    torrisen får inte bada mer (fast å andra sidan är han nog genomblöt minst en gång om dagen i alla fall, för han brukar stå och leka med vatten så ofta han får chansen...).

  10. 5
    Han badar 1 gång i veckan... torrisen får inte bada mer (fast å andra sidan är han nog genomblöt minst en gång om dagen i alla fall, för han brukar stå och leka med vatten så ofta han får chansen...).

  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Olika...

    Badar gör dom på söndagar (låter gammeldax jag vet, men då har man tiiiiid). Annars duschar dom när det behövs. Dvs om dom lekt i sandlådan och tagit med sej 10% i hårbotten och 50 i fickan så blir det ju dusch, men om de pärlplattat hela dagen hemma såklart dom \"slipper\".

  12. 6
    Olika... Badar gör dom på söndagar (låter gammeldax jag vet, men då har man tiiiiid). Annars duschar dom när det behövs. Dvs om dom lekt i sandlådan och tagit med sej 10% i hårbotten och 50 i fickan så blir det ju dusch, men om de pärlplattat hela dagen hemma såklart dom \"slipper\".

  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Badar

    en gång i veckan gör Lucas, och tvättar då håret, vi tvättar händer och ansikte varje dag, ansikte med vatten bara, händer med tvål. Stjärt och snopp varje gång vi byter blöja, med vatten eller våtservett.
  14. 7
    Badar en gång i veckan gör Lucas, och tvättar då håret, vi tvättar händer och ansikte varje dag, ansikte med vatten bara, händer med tvål. Stjärt och snopp varje gång vi byter blöja, med vatten eller våtservett.
  15. Cissi med Gustav
    #8

    Var tredje dag

    badar el. duschar Gustav. Oftare om han varit på gympa eller badhuset.
  16. 8
    Var tredje dag badar el. duschar Gustav. Oftare om han varit på gympa eller badhuset.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Daniel

    & hans syskon badar/duschar varje dag. Ibland blir det dusch mer än 1ggr/dag för Daniel e-som han kissar på sej ibland..
    Båda mina pojkar smöjes dock pga torr hud/eksem & borde väl inte duscha så ofta, men för mej är det uteslutet med nåt annat. Tvål användes inte på hela kroppen, utan bara på valda delar där det behövs tvål lite oftare än en gång/vecka. Håret tvättas 1 ggr/vecka.
  18. 9
    Daniel & hans syskon badar/duschar varje dag. Ibland blir det dusch mer än 1ggr/dag för Daniel e-som han kissar på sej ibland..
    Båda mina pojkar smöjes dock pga torr hud/eksem & borde väl inte duscha så ofta, men för mej är det uteslutet med nåt annat. Tvål användes inte på hela kroppen, utan bara på valda delar där det behövs tvål lite oftare än en gång/vecka. Håret tvättas 1 ggr/vecka.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Tycker inte du ska känna så...

    Jag tycker det är helt vansinnigt att bada/duscha små barn varje dag ärligt talat! Även om man inte tvålar eller shamponerar så är vattnet i sig självt väldigt uttorkande.
    Sund hygien tycker jag innebär att man tvättar munnen och händerna flera ggr per dag och rumpan vid blöjbyte, sedan dusch/bad 1 eller max 2 ggr i veckan.

    Jag resonerar som så att tids nog så kommer de ändå att stå där och duscha varje morgon....
  20. 10
    Tycker inte du ska känna så... Jag tycker det är helt vansinnigt att bada/duscha små barn varje dag ärligt talat! Även om man inte tvålar eller shamponerar så är vattnet i sig självt väldigt uttorkande.
    Sund hygien tycker jag innebär att man tvättar munnen och händerna flera ggr per dag och rumpan vid blöjbyte, sedan dusch/bad 1 eller max 2 ggr i veckan.

    Jag resonerar som så att tids nog så kommer de ändå att stå där och duscha varje morgon....
  21. Exista
    #11

    Så sällan som möjligt

    Tyvärr har Elias fått riktigt jobbiga eksem, speciellt i knä och armveck som antagligen beror på hans torra hud.
    Vi smörjer och smörjer, men det förvärras ändå märkbart av bad.
    Så 1-2 ggr per vecka får han duscha, bad hör till lyx som bara sker ibland tyvärr, eftersom både han och jag älskar att bada :(

    Tvätta lite kan man ju göra varje dag om man vill och det behövs :)

    Jag tror säkert du har bra hygien på din dotter, tvättning överdrivs ofta här i västvärlden skulle jag tro ;)
  22. 11
    Så sällan som möjligt Tyvärr har Elias fått riktigt jobbiga eksem, speciellt i knä och armveck som antagligen beror på hans torra hud.
    Vi smörjer och smörjer, men det förvärras ändå märkbart av bad.
    Så 1-2 ggr per vecka får han duscha, bad hör till lyx som bara sker ibland tyvärr, eftersom både han och jag älskar att bada :(

    Tvätta lite kan man ju göra varje dag om man vill och det behövs :)

    Jag tror säkert du har bra hygien på din dotter, tvättning överdrivs ofta här i västvärlden skulle jag tro ;)
  23. Carro m fyra barn
    #12

    Bastu på helgen

    Amanda badar bastu med oss ca 1 gång i veckan vintertid, sommartid duschas det lite oftare för att slippa svarta fötter i sängen. Sen brukar hon gärna smita med äldre syskonen in i duschen, för hon älskar att duscha, men det är inget \"organiserat\". Hon har ju inte blöja så hon tvättas inte med automatik varje dag.
  24. 12
    Bastu på helgen Amanda badar bastu med oss ca 1 gång i veckan vintertid, sommartid duschas det lite oftare för att slippa svarta fötter i sängen. Sen brukar hon gärna smita med äldre syskonen in i duschen, för hon älskar att duscha, men det är inget \"organiserat\". Hon har ju inte blöja så hon tvättas inte med automatik varje dag.
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Vi slarvar lite ibland

    Men i stort sett blir det dusch med tvål och hårtvätt med mamma på helgen och bad/lek någon gång mitt i veckan.
  26. 13
    Vi slarvar lite ibland Men i stort sett blir det dusch med tvål och hårtvätt med mamma på helgen och bad/lek någon gång mitt i veckan.
  27. betsy
    #14

    On han får välja själv skulle

    han duscha/bada från morgon till kväll.Men vi har begränsat det till varannan dag.Men det är många tårar varje dag för att han inte får duscha/bada när han vill=hela tiden.
  28. 14
    On han får välja själv skulle han duscha/bada från morgon till kväll.Men vi har begränsat det till varannan dag.Men det är många tårar varje dag för att han inte får duscha/bada när han vill=hela tiden.
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15

    En gång i veckan

    badar och tvättar vi håret. Hon har väldigt torr hud, så mer vill vi inte att hon ska bada. Rumpan tvättas så klart dagligen, likadant med händer och ansikte.
  30. 15
    En gång i veckan badar och tvättar vi håret. Hon har väldigt torr hud, så mer vill vi inte att hon ska bada. Rumpan tvättas så klart dagligen, likadant med händer och ansikte.
  31. jenpet
    #16

    Varannan dag ungefär (IMT

    s
  32. 16
    Varannan dag ungefär (IMT s
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17

    1-2 gånger i veckan....

    han blir jätte torr :0( han har eksem min lilla prins
  34. 17
    1-2 gånger i veckan.... han blir jätte torr :0( han har eksem min lilla prins
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    Håller med dig! *IMT*

    *
  36. 18
    Håller med dig! *IMT* *
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #19

    Nej, men känn inte så!

    Men jag vet..jag funderar likadant ibland. Vi bara William varannan dag ungefär, badar han varje dag så får han supertorr hud hur mycket man än smörjer.
  38. 19
    Nej, men känn inte så! Men jag vet..jag funderar likadant ibland. Vi bara William varannan dag ungefär, badar han varje dag så får han supertorr hud hur mycket man än smörjer.
  39. Linda med Tova-03, Moa&Anton
    #20

    Ca. 2ggr i veckan

    Men på sommaren blir det oftare pga. bad och annat
  40. 20
    Ca. 2ggr i veckan Men på sommaren blir det oftare pga. bad och annat
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur ofta duschar/badar
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 10:03
  2. Hur ofta duschar ni då?
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 18:53
  3. Hur ofta badar / duschar era?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:21
  4. Badar/duschar inte era barn?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 20:15
  5. Hur ofta badar, duschar barnen?
    By cec in forum _99 Alla barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar