Lucia
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Lucia

    Hej!

    Hur ska era barn fira lucia?

    Hemma gör vi nog inget, men på Js förskola firar de utomhus kl 15 på eftermiddagen. Blir lite fika också (pepperkaka och glögg för 10 kr). Det ska bli så mysigt. Vi fick hem en lapp idag där det stod att de börjat öva, men att det går sådär (äldsta barnet är 2,5 och de är inte så många som pratar så mycket än mindre sjunger kan jag tro). Jag har inte hört J sjunga något så jag testade lite med en sockerbagare. Och jo då den kände hon igen och fyllde i med lite ord plus gjorde rörelser till (aldrig sett förr).

    Eftersom det är utomhus så blir det ju ett jättestort lucianattlinne hon måste ha. Jag köpte ett på tradera, hoppas att det går över overallen. Kanske måste lägga upp det lite (jisses, jag som inte syr...).
  2. 1
    Lucia Hej!

    Hur ska era barn fira lucia?

    Hemma gör vi nog inget, men på Js förskola firar de utomhus kl 15 på eftermiddagen. Blir lite fika också (pepperkaka och glögg för 10 kr). Det ska bli så mysigt. Vi fick hem en lapp idag där det stod att de börjat öva, men att det går sådär (äldsta barnet är 2,5 och de är inte så många som pratar så mycket än mindre sjunger kan jag tro). Jag har inte hört J sjunga något så jag testade lite med en sockerbagare. Och jo då den kände hon igen och fyllde i med lite ord plus gjorde rörelser till (aldrig sett förr).

    Eftersom det är utomhus så blir det ju ett jättestort lucianattlinne hon måste ha. Jag köpte ett på tradera, hoppas att det går över overallen. Kanske måste lägga upp det lite (jisses, jag som inte syr...).
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    *L*

    ja nu måsta man bli vuxen på riktigt när man måste planera inför lucia *s* jag är inte heller någon hejare på att sy. Moa sjunger och gör rörelser o så o har gjort länge men jag vet att hon är tidig. vi firar lucia på dagis fast inne.är mysigt att se sina små sjunga o gå i tåget fast förra året vågade inte thea utan hon vile sitta hos oss o titta *L* få se om de är modigare i år när de är två.
  4. 2
    *L* ja nu måsta man bli vuxen på riktigt när man måste planera inför lucia *s* jag är inte heller någon hejare på att sy. Moa sjunger och gör rörelser o så o har gjort länge men jag vet att hon är tidig. vi firar lucia på dagis fast inne.är mysigt att se sina små sjunga o gå i tåget fast förra året vågade inte thea utan hon vile sitta hos oss o titta *L* få se om de är modigare i år när de är två.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    på vårat dagis är det kl 7,30 så

    vi går inte dit jag väcker inte en två åring kl 6.30 på morgonen bara för att få fira Lucia. Hon får fira nästa år. Lite glitter i håret kanske
  6. 3
    på vårat dagis är det kl 7,30 så vi går inte dit jag väcker inte en två åring kl 6.30 på morgonen bara för att få fira Lucia. Hon får fira nästa år. Lite glitter i håret kanske
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4

    På vårat dagis

    är det lucia kl 7.00
    Alexandra vägrar ha på sig luciakronan så hon får väl vara tärna istället. Storasyster ska vara pepparkaksgubbe.
  8. 4
    På vårat dagis är det lucia kl 7.00
    Alexandra vägrar ha på sig luciakronan så hon får väl vara tärna istället. Storasyster ska vara pepparkaksgubbe.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Visst ska det blir mysigt!

    Går de på samma avdelning eller slås all ihop som vårat. Det måste vara en jättetrygghet att sitt syskon med.

    Apropå rörelser. Det verkar som det är rörelser till nästan alla sånger nuförtiden! Det är nog ett ganska bra grepp, när inte alla barn sjunger än.
  10. 5
    Visst ska det blir mysigt! Går de på samma avdelning eller slås all ihop som vårat. Det måste vara en jättetrygghet att sitt syskon med.

    Apropå rörelser. Det verkar som det är rörelser till nästan alla sånger nuförtiden! Det är nog ett ganska bra grepp, när inte alla barn sjunger än.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Lite tidigt.

    Ja, det var ju lite tidigt förstås. J är ofta uppe före sju så det hade nog gått ändå här, även om hon i vanliga fall inte börjar förrän nio. Har du pratat med personalen? Det är kanske fler som har samma upfattning och så kan de ju ändra till nästa i år. Nu är det väl lite sent förstås.
  12. 6
    Lite tidigt. Ja, det var ju lite tidigt förstås. J är ofta uppe före sju så det hade nog gått ändå här, även om hon i vanliga fall inte börjar förrän nio. Har du pratat med personalen? Det är kanske fler som har samma upfattning och så kan de ju ändra till nästa i år. Nu är det väl lite sent förstås.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Ännu tidigare;-)

    På något vis hör det ju till att det är tidigt.

    Ja det får bli tärna här också. Ska fixa ett tärnljus! Här finns liksom ingenting sedan tidigare.
  14. 7
    Ännu tidigare;-) På något vis hör det ju till att det är tidigt.

    Ja det får bli tärna här också. Ska fixa ett tärnljus! Här finns liksom ingenting sedan tidigare.
  15. Zandra
    #8

    Någonting på dagis

    Misstänker att vi ska prata om det på vårt månadsmöte imorgon. Inte alltför tidigt firande hoppas jag, hu!

    Tror att Aniara får bli kombo av tomte och tärna kanske, tomtetröja & glitter (& eventuellt vit klänning). :-)
  16. 8
    Någonting på dagis Misstänker att vi ska prata om det på vårt månadsmöte imorgon. Inte alltför tidigt firande hoppas jag, hu!

    Tror att Aniara får bli kombo av tomte och tärna kanske, tomtetröja & glitter (& eventuellt vit klänning). :-)
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Månadsmöte

    Åh, har ni möte en gång i månaden? Det skulle jag också vilja ha. Nu ska vi snart ha våra uppföljningssamtal från inskolningen... Har ej fått datum ännu men hoppas på att det blir i år. *ironi*
  18. 9
    Månadsmöte Åh, har ni möte en gång i månaden? Det skulle jag också vilja ha. Nu ska vi snart ha våra uppföljningssamtal från inskolningen... Har ej fått datum ännu men hoppas på att det blir i år. *ironi*
  19. Zandra
    #10

    Det är jättebra

    Vi har ju föräldrakooperativ och det är verkligen ett där alla (typ) föräldrar är väldigt engagerade så månadsmötena är viktiga. Och det är jäkligt bra att träffas så ofta tycker jag.

    Just nu har vi ju problem med att hyresvärden renoverar ett garage under dagis & borrar så att det dånar så det har varit/är mycket att diskutera.

    Just det, vi ska ju också ha utvecklings(?)samtal i december. Roligt! Jag tycker fortfarande att det är så spejsat att A kommer hem & kan saker som man själv inte varit med när hon lärt sig. De senaste veckorna har hon sjungit en rätt lång Batman-låt t.ex. ;-)

    Hoppas att ni hinner ha era i år....
    Trivs J & ni nu annars, nu när ni hunnit bo in er lite på dagis?
  20. 10
    Det är jättebra Vi har ju föräldrakooperativ och det är verkligen ett där alla (typ) föräldrar är väldigt engagerade så månadsmötena är viktiga. Och det är jäkligt bra att träffas så ofta tycker jag.

    Just nu har vi ju problem med att hyresvärden renoverar ett garage under dagis & borrar så att det dånar så det har varit/är mycket att diskutera.

    Just det, vi ska ju också ha utvecklings(?)samtal i december. Roligt! Jag tycker fortfarande att det är så spejsat att A kommer hem & kan saker som man själv inte varit med när hon lärt sig. De senaste veckorna har hon sjungit en rätt lång Batman-låt t.ex. ;-)

    Hoppas att ni hinner ha era i år....
    Trivs J & ni nu annars, nu när ni hunnit bo in er lite på dagis?
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    syskonavdelning...

    de gå på ett litet dagis med bara en enda avdelning så de går ihop. När man frågar vem de leker med på dagis tittar de på mig o säjer Jag leker med min Moa eller tvärtom jag leker med min Thea *s* så nog trivs de bra tillsammans. Även om de gärna släpper in andra barn i leken.
  22. 11
    syskonavdelning... de gå på ett litet dagis med bara en enda avdelning så de går ihop. När man frågar vem de leker med på dagis tittar de på mig o säjer Jag leker med min Moa eller tvärtom jag leker med min Thea *s* så nog trivs de bra tillsammans. Även om de gärna släpper in andra barn i leken.
  23. Zandra
    #12

    Eftermiddags-Lucia

    Hurra! Vårt dagis lussefirande blir 14.30 med fika efter. Personalen flinade när jag sa att jag oroat mig för att gå upp i ottan & sa att de insett att det nog skulle bli extrem frånvaro om man la det på morgonen i den här föräldragruppen.
  24. 12
    Eftermiddags-Lucia Hurra! Vårt dagis lussefirande blir 14.30 med fika efter. Personalen flinade när jag sa att jag oroat mig för att gå upp i ottan & sa att de insett att det nog skulle bli extrem frånvaro om man la det på morgonen i den här föräldragruppen.

Liknande trådar

  1. Vem blir Lucia? Hur ser en Lucia ut?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 14:33
  2. Lucia eller inte Lucia
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:25
  3. Lucia
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 07:57
  4. Lucia
    By kayak in forum _0405 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 23:16
  5. Lucia
    By Västeråsmamman in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 07:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar