Skenfri, men jag oroar mig ändå...
Höftluxationer
  1. Hanna
    #1

    Skenfri, men jag oroar mig ändå...

    I snart två veckor har min dotter fått sparka fritt efter sex veckor i von Rosenskena och sex veckor i Frejkabyxa. Hon ska på återbesök när hon är sex månader, alltså om nästan tre månader, men jag tycker att det känns långt dit. Om nu inte skenan har hjälpt mot höftluxationen vill jag ju veta det nu, så att vi kan behandla så snart som möjligt!

    Anledningen till att jag är lite orolig är att hon vägrar stödja på benen. Kanske beror det på att hon legat i skena och inte är van att använda sina ben, men jag kan inte låta bli att jämföra med min äldre dotter som älskade att hoppa och studsa i mitt knä vid samma ålder (3 1/2 mån). Lilltjejens ben hänger bara som två slappa trasor när man håller henne upprätt, men hon sparkar bra när hon ligger ner.
  2. 1
    Skenfri, men jag oroar mig ändå... I snart två veckor har min dotter fått sparka fritt efter sex veckor i von Rosenskena och sex veckor i Frejkabyxa. Hon ska på återbesök när hon är sex månader, alltså om nästan tre månader, men jag tycker att det känns långt dit. Om nu inte skenan har hjälpt mot höftluxationen vill jag ju veta det nu, så att vi kan behandla så snart som möjligt!

    Anledningen till att jag är lite orolig är att hon vägrar stödja på benen. Kanske beror det på att hon legat i skena och inte är van att använda sina ben, men jag kan inte låta bli att jämföra med min äldre dotter som älskade att hoppa och studsa i mitt knä vid samma ålder (3 1/2 mån). Lilltjejens ben hänger bara som två slappa trasor när man håller henne upprätt, men hon sparkar bra när hon ligger ner.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Fick ni

    röntga henne när hon var färdig med behandlingen eller är det det som de skall göra om tre månader? Jag har för mig att vi fick vänta också.

    Hör av dig till dem och berätta hur du känner och hur du tycker hon är så kan de säkert direkt tala om ifall det är något att oroa sig över.
    Myra var inte heller pigg på att stödja på benen så snart efteråt så det kanske bara är en vanesak?
  4. 2
    Fick ni röntga henne när hon var färdig med behandlingen eller är det det som de skall göra om tre månader? Jag har för mig att vi fick vänta också.

    Hör av dig till dem och berätta hur du känner och hur du tycker hon är så kan de säkert direkt tala om ifall det är något att oroa sig över.
    Myra var inte heller pigg på att stödja på benen så snart efteråt så det kanske bara är en vanesak?

Liknande trådar

  1. När jag ändå oroar mig ... MS...
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:32
  2. ush va jag oroar mig
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 19:43
  3. Oroar mig
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 21:20
  4. Nu oroar jag mig...
    By pimilo in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 20:28
  5. Vad oroar ni er för?
    By -Tess- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar