Hemma efter op
Kroppsideal
  1. F.d bröstlös
    #1

    Hemma efter op

    Ser förjävlig ut! Brösten är i mina ögon extremt stora och det gör ont som sjutton men jag antar att det är så det ska vara. Hoppas iallafalll att dom blir mindre när värsta svullnaden lagt sig. Ville ju ha B-kupa men detta ser med ut som D-kupa :-/
    Just nu vill jag knappt se eländet.
    Känns lite som om jag har dubbelsidig mjölkstockning...
    Det är bara 20 timmar sedan jag opades så mycket kan ju ännu hända.
  2. 1
    Hemma efter op Ser förjävlig ut! Brösten är i mina ögon extremt stora och det gör ont som sjutton men jag antar att det är så det ska vara. Hoppas iallafalll att dom blir mindre när värsta svullnaden lagt sig. Ville ju ha B-kupa men detta ser med ut som D-kupa :-/
    Just nu vill jag knappt se eländet.
    Känns lite som om jag har dubbelsidig mjölkstockning...
    Det är bara 20 timmar sedan jag opades så mycket kan ju ännu hända.
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    Oj!

    Hur mycket la du in då?

    Hoppas du blir nöjd iaf. Det blir säkert bättre när svullnaden lagt sig och du vant dig lite. :-)
  4. 2
    Oj! Hur mycket la du in då?

    Hoppas du blir nöjd iaf. Det blir säkert bättre när svullnaden lagt sig och du vant dig lite. :-)
  5. F.d bröstlös
    #3

    275 cc

    Inte mycket alls men nu ser det mer ut som 750 *s*
    Skillnaden är nog att jag tidigare bara haft bröstfett under bröstvårtan (knappt A-kupa) så att säga men att det nu även byggt upp på ovansidan och där är jag inte van att se något bulla upp!
    Fast det är skönt att inte behöva/kunna göra något hemma just nu, ligger mest still i sängen på barnens saccosäck och surfar/sover.
    Hoppas iaf att det i slutänden kommer att se ut som en B-kupa!
  6. 3
    275 cc Inte mycket alls men nu ser det mer ut som 750 *s*
    Skillnaden är nog att jag tidigare bara haft bröstfett under bröstvårtan (knappt A-kupa) så att säga men att det nu även byggt upp på ovansidan och där är jag inte van att se något bulla upp!
    Fast det är skönt att inte behöva/kunna göra något hemma just nu, ligger mest still i sängen på barnens saccosäck och surfar/sover.
    Hoppas iaf att det i slutänden kommer att se ut som en B-kupa!
  7. Neaten
    #4

    Ta det lugnt.

    Jag minns hur jag själv tänkte
    (jag var från början helt platt, lade in 325 ml)
    Jag tyckte det såg gräsligt ut i början. Och enormt stort.
    Men jag tänkte att jag hade i alla fall försökt att få det lite finare. Sämre än det var innan op kunde det ju knappt bli...
    Det tog ett par dagar, sen började det se bättre ut.
    Efter en vecka var jag helt nöjd.
    Efter en månad tyckte jag att det såg riktigt snyggt ut.
    Och fortfarande, det börjar närma sig ett år efter min op, tyckre jag att mina bröst blir finare.
    Jag håller tummarna för att du ska bli lika nöjd som jag är!
  8. 4
    Ta det lugnt. Jag minns hur jag själv tänkte
    (jag var från början helt platt, lade in 325 ml)
    Jag tyckte det såg gräsligt ut i början. Och enormt stort.
    Men jag tänkte att jag hade i alla fall försökt att få det lite finare. Sämre än det var innan op kunde det ju knappt bli...
    Det tog ett par dagar, sen började det se bättre ut.
    Efter en vecka var jag helt nöjd.
    Efter en månad tyckte jag att det såg riktigt snyggt ut.
    Och fortfarande, det börjar närma sig ett år efter min op, tyckre jag att mina bröst blir finare.
    Jag håller tummarna för att du ska bli lika nöjd som jag är!
  9. F.d bröstlös
    #5

    Tack!

    Drog ner sportbh:n nyss och kollade med fasa på dom groteska sakerna, det är inga bröst - det är juver :-/
    Jag hoppas att jag kommer att känna det som dig om ett tag, känns lite skönt att veta att man inte är ensam om tankarna. Ibland när man läser här så får jag intrycket att alla velat ha större direkt efter op, hade jag fått större än så här hade jag gråtit!
    Tack!
  10. 5
    Tack! Drog ner sportbh:n nyss och kollade med fasa på dom groteska sakerna, det är inga bröst - det är juver :-/
    Jag hoppas att jag kommer att känna det som dig om ett tag, känns lite skönt att veta att man inte är ensam om tankarna. Ibland när man läser här så får jag intrycket att alla velat ha större direkt efter op, hade jag fått större än så här hade jag gråtit!
    Tack!
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Ojoj..

    ..som jag känner igen mig..men oroa dig inte (ännu iaf!) Jag kände samma sak som du när jag först kom hem och kollade ner på jättetuttarna som stod rätt ut, nu skulle jag mycket väl kunna tänka mig att stoppa in lite, lite mer *s*
    Tänk också på att dom når toppen av sin svullnad 3 dagar efter OP ungefär, så bli inte förtvivlad om de blir ännu större imorgon, ta det lugnt bara, ligg på soffan och käka praliner och vila!
    Ta tabletterna/smärtstillande som du fått och se till att någon kommer och hjälper dig, bara att öppna kylskåpsdörren själv kan vara jobbigt i början.
    Kram & lycka till!
  12. 6
    Ojoj.. ..som jag känner igen mig..men oroa dig inte (ännu iaf!) Jag kände samma sak som du när jag först kom hem och kollade ner på jättetuttarna som stod rätt ut, nu skulle jag mycket väl kunna tänka mig att stoppa in lite, lite mer *s*
    Tänk också på att dom når toppen av sin svullnad 3 dagar efter OP ungefär, så bli inte förtvivlad om de blir ännu större imorgon, ta det lugnt bara, ligg på soffan och käka praliner och vila!
    Ta tabletterna/smärtstillande som du fått och se till att någon kommer och hjälper dig, bara att öppna kylskåpsdörren själv kan vara jobbigt i början.
    Kram & lycka till!
  13. F.d bröstlös
    #7

    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Menar du att det kommer att bli än värre????
    *pust*
    Jodå, det har gått ner en del praliner, snart är magen lika stor som boobsen *s*
    Det som gjorde mest ont var att kränga sig ur sportbh:n idag för att kunna duscha, kan lätt tänka mig att strunta i min hygien närmsta halvåret...
    Skönt att höra att allt verkar \"normalt\" iaf! tack!
  14. 7
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiii Menar du att det kommer att bli än värre????
    *pust*
    Jodå, det har gått ner en del praliner, snart är magen lika stor som boobsen *s*
    Det som gjorde mest ont var att kränga sig ur sportbh:n idag för att kunna duscha, kan lätt tänka mig att strunta i min hygien närmsta halvåret...
    Skönt att höra att allt verkar \"normalt\" iaf! tack!
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    Vet du...

    ...jag gjorde mina hos en utav landets bästa kirurger och han sa att det absolut inte behövdes några sportbehåar för att forma och det är hundra gånger skönare utan!
    Nu vet jag iofs inte vad du har för implantat, men jag som stoppade in hallongele 450 i varje fick dom rekommendationerna så om du har samma borde du också kunna gå efter det- hör med din kirurg annars om det blir för jobbigt med det tajta.
    Och de första dagarna- kärringskvätt lite under armarna och på underkroppen, håll inte på för mkt med armarna uppåt och schamponera in håret osv osv..någon kanske kan hjälpa dig då det är dags nästa gång? :)

    Och ja..liite större blir dom säkert..just 3:e dagen var mina som störst- precis som kirurgen sagt, men det gick ner! :)
  16. 8
    Vet du... ...jag gjorde mina hos en utav landets bästa kirurger och han sa att det absolut inte behövdes några sportbehåar för att forma och det är hundra gånger skönare utan!
    Nu vet jag iofs inte vad du har för implantat, men jag som stoppade in hallongele 450 i varje fick dom rekommendationerna så om du har samma borde du också kunna gå efter det- hör med din kirurg annars om det blir för jobbigt med det tajta.
    Och de första dagarna- kärringskvätt lite under armarna och på underkroppen, håll inte på för mkt med armarna uppåt och schamponera in håret osv osv..någon kanske kan hjälpa dig då det är dags nästa gång? :)

    Och ja..liite större blir dom säkert..just 3:e dagen var mina som störst- precis som kirurgen sagt, men det gick ner! :)
  17. F.d bröstlös
    #9

    ska fråga

    Jag ska tillbaka och visa brösten för kirurgen på fredag, ska fråga om sportbehån då. Jag har ju också hallongelé och kan inte tänka mig att det kan formas så mycket under muskeln, sitter hårt gör den iallafall!
    Funkade bra att tvätta håret, det är nästan värre med rörelser i sidled än uppåt.
    Jag har dygnetrunt hjälp hemma, kommer att bli bortskämd med att kunna ropa på hjälp hela tiden *s*
    Tack återigen!
  18. 9
    ska fråga Jag ska tillbaka och visa brösten för kirurgen på fredag, ska fråga om sportbehån då. Jag har ju också hallongelé och kan inte tänka mig att det kan formas så mycket under muskeln, sitter hårt gör den iallafall!
    Funkade bra att tvätta håret, det är nästan värre med rörelser i sidled än uppåt.
    Jag har dygnetrunt hjälp hemma, kommer att bli bortskämd med att kunna ropa på hjälp hela tiden *s*
    Tack återigen!
  19. Neaten
    #10

    Hur känns det nu??

    Hoppas att det känns bättre!!!
    Man läser att ALLA önskat sig sig större men det har inte jag gjort. Aldrg. Jag frågar fortfarande min man om de inte är lite för stora?!!!???
    Jag har tittat på foton av mig, Både med och utan kläder, och nej, de är bara jättefina. Men efter att levt utan bröst är man ganska inskränkt. Och man är rädd för att sticka ut *s*
  20. 10
    Hur känns det nu?? Hoppas att det känns bättre!!!
    Man läser att ALLA önskat sig sig större men det har inte jag gjort. Aldrg. Jag frågar fortfarande min man om de inte är lite för stora?!!!???
    Jag har tittat på foton av mig, Både med och utan kläder, och nej, de är bara jättefina. Men efter att levt utan bröst är man ganska inskränkt. Och man är rädd för att sticka ut *s*
  21. F.d bröstlös
    #11

    5:e dagen

    Jag känner fortfarande inte igen min kropp!
    Brösten har mjuknat något, det högra känns bättre än det vänstra som fortfarande saknar känsel kring bröstvårtan. Det gör ont som helsike att stiga upp ur sängen om mornarna men dagarna börjar kännas något lättare. Sover otroligt mycket!
    Väntar ju bara på att dom ska bli mindre svullna så att jag kan få en vettig bild av hur dom kommer att se ut!
    Läkaren tyckte att det såg fint ut när jag var där igår så jag antar att allt är normalt även om jag i mina ögon ser helt onormal ut, ser ut som om jag opererat in byglar under skinnet *s*
  22. 11
    5:e dagen Jag känner fortfarande inte igen min kropp!
    Brösten har mjuknat något, det högra känns bättre än det vänstra som fortfarande saknar känsel kring bröstvårtan. Det gör ont som helsike att stiga upp ur sängen om mornarna men dagarna börjar kännas något lättare. Sover otroligt mycket!
    Väntar ju bara på att dom ska bli mindre svullna så att jag kan få en vettig bild av hur dom kommer att se ut!
    Läkaren tyckte att det såg fint ut när jag var där igår så jag antar att allt är normalt även om jag i mina ögon ser helt onormal ut, ser ut som om jag opererat in byglar under skinnet *s*
  23. Boetta
    #12

    Min kompis

    opade sig för exakt 1 vecka idag.Igår ringde hon och var halvt hysterisk,Hon hade tagit bort bandaget och var så missnöjd med resultatet,Brösten satt långt upp och dom var knöliga och ingen känsel på ganska många ställen.
    Men så var det för mig också,Dom ser helt vanskapta ut den första tiden.
    Jag ångrade mig såå mycket dom första 3 veckorna för jag tyckte det såg förjäv... ut.Men dom mjuknar och sjunker ner ju mer tiden går.Efter ca 6 mån började dom se ut som jag ville att dom skulle se ut.Känseln var helt tillbaka efter ca 6 mån.
    Jag lyckades övertala henne om att dom ser helt scary ut i början och att det var helt normalt.
    Klart man ser scary ut i början.Tänk bara hur man ser ut efter en förlossning där nere.Ingen vacker syn dom första veckorna ellre hur!
    Stå ut och se tiden an.
  24. 12
    Min kompis opade sig för exakt 1 vecka idag.Igår ringde hon och var halvt hysterisk,Hon hade tagit bort bandaget och var så missnöjd med resultatet,Brösten satt långt upp och dom var knöliga och ingen känsel på ganska många ställen.
    Men så var det för mig också,Dom ser helt vanskapta ut den första tiden.
    Jag ångrade mig såå mycket dom första 3 veckorna för jag tyckte det såg förjäv... ut.Men dom mjuknar och sjunker ner ju mer tiden går.Efter ca 6 mån började dom se ut som jag ville att dom skulle se ut.Känseln var helt tillbaka efter ca 6 mån.
    Jag lyckades övertala henne om att dom ser helt scary ut i början och att det var helt normalt.
    Klart man ser scary ut i början.Tänk bara hur man ser ut efter en förlossning där nere.Ingen vacker syn dom första veckorna ellre hur!
    Stå ut och se tiden an.
  25. F.d bröstlös
    #13

    Långt upp är förnamnet!

    Långt uppe på bröstet är bara förnamnet men där räknar jag helt kallt med att gravitationen ska hjälpa till!
    Nu finns där bröst men det ser inte ut som bröst *s*
    Känns skönt att höra såpass många säga att det är helt \"normalt\".
    Då kanske har jag tur som bara har ett fläckvis känselfritt bröst, känns lite konstigt som om jag stryker på en vadderad bh fast jag bara har linne på mig!
  26. 13
    Långt upp är förnamnet! Långt uppe på bröstet är bara förnamnet men där räknar jag helt kallt med att gravitationen ska hjälpa till!
    Nu finns där bröst men det ser inte ut som bröst *s*
    Känns skönt att höra såpass många säga att det är helt \"normalt\".
    Då kanske har jag tur som bara har ett fläckvis känselfritt bröst, känns lite konstigt som om jag stryker på en vadderad bh fast jag bara har linne på mig!
  27. Tess
    #14

    Några små frågor...

    Har oxå funderingar om att operera mina bröst... hrrm om man nu kan kalla det för de :) Efter en graviditet samt 1 års amning, försvann de nästan helt... från C-kupa till A-kupa :( Min kille tycker att jag skall vänta med operation tills vi fått de barn vi vill ha, men jag mår så fruktansvärt dåligt av att vara \"bröstlös\"! Skulle gärna vilja ta del av Era erfarenheter av detta... silikon och amning, pris, läkare i Gbg mm. Tacksam för alllla tips jag kan få :)

    Kram kram
  28. 14
    Några små frågor... Har oxå funderingar om att operera mina bröst... hrrm om man nu kan kalla det för de :) Efter en graviditet samt 1 års amning, försvann de nästan helt... från C-kupa till A-kupa :( Min kille tycker att jag skall vänta med operation tills vi fått de barn vi vill ha, men jag mår så fruktansvärt dåligt av att vara \"bröstlös\"! Skulle gärna vilja ta del av Era erfarenheter av detta... silikon och amning, pris, läkare i Gbg mm. Tacksam för alllla tips jag kan få :)

    Kram kram
  29. F.d bröstlös
    #15

    Bara ett svar

    Min kirurg tyckte att det var klokt att vänta tills man fått de barn man vill ha innan man gör en op såvida man inte har för avsikt att fixa till brösten igen efter man är klar med barnafödandet!
    Så ont som jag har haft i en vecka så lovar jag att ingen någonsin opererar i mina bröst igen såvida inte implantaten måste tas bort för gott pga någon komplikation.
  30. 15
    Bara ett svar Min kirurg tyckte att det var klokt att vänta tills man fått de barn man vill ha innan man gör en op såvida man inte har för avsikt att fixa till brösten igen efter man är klar med barnafödandet!
    Så ont som jag har haft i en vecka så lovar jag att ingen någonsin opererar i mina bröst igen såvida inte implantaten måste tas bort för gott pga någon komplikation.
  31. T
    #16

    Tack...

    ...så mycket för ett bra svar :)

    hoppas dina tuttisar läker sig så du slipper ha oooont :(

    kramis
  32. 16
    Tack... ...så mycket för ett bra svar :)

    hoppas dina tuttisar läker sig så du slipper ha oooont :(

    kramis

Liknande trådar

  1. Hemma efter...
    By Cheyenne78 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 13:31
  2. hemma efter vul
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 18:38
  3. hemma efter
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:32
  4. Hemma efter
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 21:34
  5. Bra att ha hemma efter BB....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar