det kommer fram "kött" under knappen.
Sond- & knappmatning
  1. Persan
    #1

    det kommer fram \"kött\" under knappen.

    Hej på er! Jag jobbar som personlig assisten till en liten pojke. Han har haft knapp i 1,5 år och det har fungerat bra. Men nu är det som om köttet under knappen tränger fram. Kan inte riktigt förklara detta. Men det ser rött och köttigt ut under knappen. Vi rengör ju varje dag och byter kompresser efter måltiderna. Distriktssköterska föreslog att vi skulle stryka under knappen med en Lapispenna. Har detta hänt något av era barn och vad fick ni för tips? Distriktssköterskan verkade inte ha så mkt koll på vad det kunde vara.
  2. 1
    det kommer fram \"kött\" under knappen. Hej på er! Jag jobbar som personlig assisten till en liten pojke. Han har haft knapp i 1,5 år och det har fungerat bra. Men nu är det som om köttet under knappen tränger fram. Kan inte riktigt förklara detta. Men det ser rött och köttigt ut under knappen. Vi rengör ju varje dag och byter kompresser efter måltiderna. Distriktssköterska föreslog att vi skulle stryka under knappen med en Lapispenna. Har detta hänt något av era barn och vad fick ni för tips? Distriktssköterskan verkade inte ha så mkt koll på vad det kunde vara.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Ja det har hänt

    min son. Har också haft knapp i 1,5 år. Pensla med lapis, men tänk på att skydda den \"friska\" huden. Jag tycker personligen att det går bäst om man tar på cavilon på huden. Be eran sköterska om detta, då cavilonet blir som en extra hud.
    Lycka till och hoppas att det snart blir bra igen.
  4. 2
    Ja det har hänt min son. Har också haft knapp i 1,5 år. Pensla med lapis, men tänk på att skydda den \"friska\" huden. Jag tycker personligen att det går bäst om man tar på cavilon på huden. Be eran sköterska om detta, då cavilonet blir som en extra hud.
    Lycka till och hoppas att det snart blir bra igen.
  5. Elenor med Sol
    #3

    Granulom