hälsning från mig
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    hälsning från mig

    Jag är alldeles utmattad av trötthet och av sjukdomar.
    Lille Lukas är förkyld än och Linus med.
    Jag har ont i halsen, det svider mest om nätterna och är ok dagtid. Men jag känner i kroppen att sömnbristen gör att jag är mer mottaglig för att bli sjuk.

    Jag har pratat med läkaren om min vänsterhand, och jag ska dit igen på torsdag.
    Jag kan inte böja höger tumme sedan i torsdags förra veckan.
    Jag sjukskrev mig själv i fredags. Sambon är hemma för vård av barn sedan igår. Jag klarar inte allt själv och är rädd att tappa Lukas när händerna är så här på mig.

    Jag känner att jag är utbränd, jag hittar knappt de rätta orden när jag pratar, jag kallar Linus för Linnea och tvärtom. Jag minns knappt vad jag gjorde förra veckan.

    Jag har försökt sova ikapp, men har otroligt svårt för att somna, och så är Lukas förkyld då ligger jag och lyssnar på honom när han andas. Jag känner att jag är spänd och orolig.

    Ta hand om er och ta hand om varann.
    Sambon ordnade fotbad och fotvård åt mig framför tvn igår kväll, det var mysigt.
  2. 1
    hälsning från mig Jag är alldeles utmattad av trötthet och av sjukdomar.
    Lille Lukas är förkyld än och Linus med.
    Jag har ont i halsen, det svider mest om nätterna och är ok dagtid. Men jag känner i kroppen att sömnbristen gör att jag är mer mottaglig för att bli sjuk.

    Jag har pratat med läkaren om min vänsterhand, och jag ska dit igen på torsdag.
    Jag kan inte böja höger tumme sedan i torsdags förra veckan.
    Jag sjukskrev mig själv i fredags. Sambon är hemma för vård av barn sedan igår. Jag klarar inte allt själv och är rädd att tappa Lukas när händerna är så här på mig.

    Jag känner att jag är utbränd, jag hittar knappt de rätta orden när jag pratar, jag kallar Linus för Linnea och tvärtom. Jag minns knappt vad jag gjorde förra veckan.

    Jag har försökt sova ikapp, men har otroligt svårt för att somna, och så är Lukas förkyld då ligger jag och lyssnar på honom när han andas. Jag känner att jag är spänd och orolig.

    Ta hand om er och ta hand om varann.
    Sambon ordnade fotbad och fotvård åt mig framför tvn igår kväll, det var mysigt.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Stackare

    låter som ni har det jobbigt nu! Hoppas verkligen ni blir friska snart!
    Sömnbrist kan verkligen göra en galen och deprimerad. Vaknar Lukas ofta på nätterna alltid eller är det pga förkylningen?
    Hoppas det går att gör ngt åt din hand snart!

    /Anna
  4. 2
    Stackare låter som ni har det jobbigt nu! Hoppas verkligen ni blir friska snart!
    Sömnbrist kan verkligen göra en galen och deprimerad. Vaknar Lukas ofta på nätterna alltid eller är det pga förkylningen?
    Hoppas det går att gör ngt åt din hand snart!

    /Anna
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Å, vad jobbigt du har det!

    Har haft så där med handen, när jag jobbade som lantarbetare, så jag känner precis igen det du beskriver med tummen och att tappa saker. Hoppas läkaren har något bra att komma med. Jag slutade med jobbet, tyckte inte det var värt det, men det kan man ju inte med ett litet barn. Hoppas barnen blir friskare, så du kan så slappna av lite också. Verkar som om du har en gullig man i alla fall. Låt honom skämma bort dig mer, det är du värd!!
  6. 3
    Å, vad jobbigt du har det! Har haft så där med handen, när jag jobbade som lantarbetare, så jag känner precis igen det du beskriver med tummen och att tappa saker. Hoppas läkaren har något bra att komma med. Jag slutade med jobbet, tyckte inte det var värt det, men det kan man ju inte med ett litet barn. Hoppas barnen blir friskare, så du kan så slappna av lite också. Verkar som om du har en gullig man i alla fall. Låt honom skämma bort dig mer, det är du värd!!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Lukas

    brukar vakna minst varannan timme eller var 3 timme.
    Det mest jobbiga är att jag inte kan somna om då jag ammar honom, för handen värker eller bara inte kan slappna av och sova.
    Det är enormt tufft nu, tur sambon är hemma. Utan honom skulle jag aldrig klara allt.
    tack
  8. 4
    Lukas brukar vakna minst varannan timme eller var 3 timme.
    Det mest jobbiga är att jag inte kan somna om då jag ammar honom, för handen värker eller bara inte kan slappna av och sova.
    Det är enormt tufft nu, tur sambon är hemma. Utan honom skulle jag aldrig klara allt.
    tack
  9. Sanna+Sander03Leah05
    #5

    nej men usch då

    din stackare! Det där låter inte alls kul :-(
    Hoppas verkligen det blir bättre snart med allting och att du får vila upp dej lite. Kramar från mig!
  10. 5
    nej men usch då din stackare! Det där låter inte alls kul :-(
    Hoppas verkligen det blir bättre snart med allting och att du får vila upp dej lite. Kramar från mig!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Så bra...

    ...att du inser allvaret och sjukskriver dig. Kom ihåg att det tar lång tid att återhämta sig också och att det ofta kräver någon form av förändring. Går du i samma hjulspår så \"kör du snart i diket\" igen. Jag vet - har dryga årets sjukskrivning bakom mig för utbrändhet. Sov och vila all den tid du kan nu när mannen är hemma. Det är mitt råd.
    Kramar om...
  12. 6
    Så bra... ...att du inser allvaret och sjukskriver dig. Kom ihåg att det tar lång tid att återhämta sig också och att det ofta kräver någon form av förändring. Går du i samma hjulspår så \"kör du snart i diket\" igen. Jag vet - har dryga årets sjukskrivning bakom mig för utbrändhet. Sov och vila all den tid du kan nu när mannen är hemma. Det är mitt råd.
    Kramar om...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    tack

    för du delar med dig av din erfarenhet.
    Oj 1 år sjukskrivning låter oerhört tufft och svårt.

    Det svåra tycker jag är att få min sambo att förstå. Han är inte alls van vid \"osynliga\" sjukdomar och motgångar. I hans släkt jobbar man i ur och skur. Jag har själv sett utbrändhet och depression på nära håll. Min mamma var deprimerad och utbränd förra vintern. Jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde.

    Vad är ditt råd angående att få sambon att förstå?
    Hur hade du det när du var utbränd, förstod din sambo och omgivning?

    tack igen och kram
  14. 7
    tack för du delar med dig av din erfarenhet.
    Oj 1 år sjukskrivning låter oerhört tufft och svårt.

    Det svåra tycker jag är att få min sambo att förstå. Han är inte alls van vid \"osynliga\" sjukdomar och motgångar. I hans släkt jobbar man i ur och skur. Jag har själv sett utbrändhet och depression på nära håll. Min mamma var deprimerad och utbränd förra vintern. Jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde.

    Vad är ditt råd angående att få sambon att förstå?
    Hur hade du det när du var utbränd, förstod din sambo och omgivning?

    tack igen och kram
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    ja

    det gör mycket att han är hemma och hjälper till med barnen, ananrs vet jag inte hur det skulle gå.
    Jag är så trött på förkylningar, jag har svidig hals sedan igår, blä.
    Men imorgon ska jag till vc, får se vad läkaren säger.

    Vad gjorde du med din hand? Gick det över självt?
  16. 8
    ja det gör mycket att han är hemma och hjälper till med barnen, ananrs vet jag inte hur det skulle gå.
    Jag är så trött på förkylningar, jag har svidig hals sedan igår, blä.
    Men imorgon ska jag till vc, får se vad läkaren säger.

    Vad gjorde du med din hand? Gick det över självt?
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    tack

    Natten blev ok, Lukas sov från ca 00 till nästan 6. Tyvärr är jag svidig i halsen och lite småförkyld, men det står jag ut med.
    Jag vilar och försöker ta igen mig så gott jag kan.
    tack igen
  18. 9
    tack Natten blev ok, Lukas sov från ca 00 till nästan 6. Tyvärr är jag svidig i halsen och lite småförkyld, men det står jag ut med.
    Jag vilar och försöker ta igen mig så gott jag kan.
    tack igen
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10

    Ja

    det gick över av sig själv, men det tog säkert ett år innan det var riktigt bra. Har det gått över en viss gräns kan man tydligen operera det.
  20. 10
    Ja det gick över av sig själv, men det tog säkert ett år innan det var riktigt bra. Har det gått över en viss gräns kan man tydligen operera det.

Liknande trådar

  1. Hälsning från HiB:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 22:55
  2. En hälsning från mig!
    By Annika m M&V in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 09:00
  3. Hälsning från mig
    By Viktoria m F&E in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 11:29
  4. En hälsning från oss
    By Åsa med Erik & Tyra in forum _0307 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 10:00
  5. Hälsning från TT
    By daisy in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar