Julen närmar sig med stormsteg & likaså.
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Julen närmar sig med stormsteg & likaså.

    ..Olivers födelsedag...Usch jag bävar inför hans kommande fördelsedagar, och alla gliringar \"fattar ni hur mycket han kommer hata er?\" (en ung dagisfröken) åh stackarn som fyller år då! typiskt att han just skulle födas den dagen! Jag har ända sedan han föddes mått dåligt över att det var just den 25 och visst ganska glad är jag över att det inte är den 24..men jag kommer iaf att göra hans födelsedagar extra minnesvärda, och hoppas bara resten av släkten fattar jag menar när jag säger att De vi INTE firar med på julafton vill jag heller inte kommer på Olivers kalas och ger honom julklappar & födelsedags presenter..en del har väl börjat förstå men....Det har inte varit en natt/kväll som jag inte grubblat på hans födelsedagar och det tär verkligen på mig :(
    Kram tjejer
  2. 1
    Julen närmar sig med stormsteg & likaså. ..Olivers födelsedag...Usch jag bävar inför hans kommande fördelsedagar, och alla gliringar \"fattar ni hur mycket han kommer hata er?\" (en ung dagisfröken) åh stackarn som fyller år då! typiskt att han just skulle födas den dagen! Jag har ända sedan han föddes mått dåligt över att det var just den 25 och visst ganska glad är jag över att det inte är den 24..men jag kommer iaf att göra hans födelsedagar extra minnesvärda, och hoppas bara resten av släkten fattar jag menar när jag säger att De vi INTE firar med på julafton vill jag heller inte kommer på Olivers kalas och ger honom julklappar & födelsedags presenter..en del har väl börjat förstå men....Det har inte varit en natt/kväll som jag inte grubblat på hans födelsedagar och det tär verkligen på mig :(
    Kram tjejer
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    En till

    Här har du en till som har en som är född på juldagen och som fått massor med komentarer om det. Speciellt så hon var beräknad 10 januari, de tycker att jag kunde ha knipit igen....
    Vi kommer att göra Majas födelsedagar speciella så att hon kännar att hon faktikst fyller år.

    Men du, vi får se det som att vi fick den absolut bästa julkappen man kan få förra året :D
  4. 2
    En till Här har du en till som har en som är född på juldagen och som fått massor med komentarer om det. Speciellt så hon var beräknad 10 januari, de tycker att jag kunde ha knipit igen....
    Vi kommer att göra Majas födelsedagar speciella så att hon kännar att hon faktikst fyller år.

    Men du, vi får se det som att vi fick den absolut bästa julkappen man kan få förra året :D
  5. tjejen
    #3

    nyårsafton = födelsedag

    Hej,
    åh så skönt att höra att det är fler som är trötta på alla kommentarer om att man \"borde ha knipit igen\" så att barnet fötts på andra sidan årsskiftet!
    Vår dotter skulle ha kommit en bit in i januari men valde att komma sent på kvällen på nyårsafton. Vi är lyckliga över att allt gick bra, men visst - jag kan erkänna att jag så gott som dagligen är \"irriterad\" över att det inte blev i januari istället som beräknat.
    Jag blir inte bara irriterad över kommentarer från folk utan också väldigt ledsen. Min graviditet var en skräckis med mängder av komplikationer och jag var även livrädd för förlossningen så det känns som att den seger det innebar att faktiskt ta sig igenom allt detta smulas sönder av folk som ständigt kommenterar att det är synd om henne för att hon är född på nyårsafton.
    Vi får peppa varann!
  6. 3
    nyårsafton = födelsedag Hej,
    åh så skönt att höra att det är fler som är trötta på alla kommentarer om att man \"borde ha knipit igen\" så att barnet fötts på andra sidan årsskiftet!
    Vår dotter skulle ha kommit en bit in i januari men valde att komma sent på kvällen på nyårsafton. Vi är lyckliga över att allt gick bra, men visst - jag kan erkänna att jag så gott som dagligen är \"irriterad\" över att det inte blev i januari istället som beräknat.
    Jag blir inte bara irriterad över kommentarer från folk utan också väldigt ledsen. Min graviditet var en skräckis med mängder av komplikationer och jag var även livrädd för förlossningen så det känns som att den seger det innebar att faktiskt ta sig igenom allt detta smulas sönder av folk som ständigt kommenterar att det är synd om henne för att hon är född på nyårsafton.
    Vi får peppa varann!
  7. tjejen
    #4

    idiotiskt kommentar av dagisfröken

    Så trött man blir på kommentarer ang födelsedag!
    Kämpa på!
  8. 4
    idiotiskt kommentar av dagisfröken Så trött man blir på kommentarer ang födelsedag!
    Kämpa på!
  9. tjejen
    #5

    skulle vara under inlägget från Karro --

    -
  10. 5
    skulle vara under inlägget från Karro -- -
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Har en kompis

    som är född 29 dec, och hennes pappa är född den 25 december. De älskar det! Det är bara supermycket mys hela julen. Jag tror att man måste försöka hålla en positiv attityd och inte gräma sig över det som förälder, för då är det klart barnen kommer göra det också. Men jag ska väl inte uttala mig, Elvira är född långt ifrån julafton (9/12) Vi får kommentarer ändå- folk är knäppa!
  12. 6
    Har en kompis som är född 29 dec, och hennes pappa är född den 25 december. De älskar det! Det är bara supermycket mys hela julen. Jag tror att man måste försöka hålla en positiv attityd och inte gräma sig över det som förälder, för då är det klart barnen kommer göra det också. Men jag ska väl inte uttala mig, Elvira är född långt ifrån julafton (9/12) Vi får kommentarer ändå- folk är knäppa!
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    30:e dec

    är min skrutta född. Och jag är såå less på allas kommentarer att \"du kunde väl ha knipit lite till?\" Jag blir så arg så jag kan inte låta bli att fräsa att hon hade gärna fått komma på julafton bara jag hade sluppit gå över tiden. Linnéa var ju beräknad till den 22:a men ville som sagt inte komma förrän natten till den 30:e - då hade jag haft pinvärkar sen julafton. Tror ni man vill slå en stekpanna på dem som säger att man skulle ha knipit då?

    Nu är ju den 30:e en vanlig dag, men med släkt och många vänner i annan stad så blir det krångligt iallafall. Jag vill inte att min dotter ska få sin födelsedag firad på andra dagar varje år bara för att det passar alla andra bäst.
    JAg har sagt åt de närmaste att jag accepterar inte att den slås ihop med julafton och att helst inte att det är julpapper på paketen.

    En kompis till mig väntar sitt andra barn nu i mitten på januari och hon är så säker på att hon inte får förtidigt, och hon är en av dem som gett flest gliringar om tidpunkten för Linnéas födelse. Måste nog erkänna att jag skulle bli lite skadeglad om hon skulle få två veckor förtidigt (som hon nästan fick med första) och få i slutet på december... Men bara nästan...
  14. 7
    30:e dec är min skrutta född. Och jag är såå less på allas kommentarer att \"du kunde väl ha knipit lite till?\" Jag blir så arg så jag kan inte låta bli att fräsa att hon hade gärna fått komma på julafton bara jag hade sluppit gå över tiden. Linnéa var ju beräknad till den 22:a men ville som sagt inte komma förrän natten till den 30:e - då hade jag haft pinvärkar sen julafton. Tror ni man vill slå en stekpanna på dem som säger att man skulle ha knipit då?

    Nu är ju den 30:e en vanlig dag, men med släkt och många vänner i annan stad så blir det krångligt iallafall. Jag vill inte att min dotter ska få sin födelsedag firad på andra dagar varje år bara för att det passar alla andra bäst.
    JAg har sagt åt de närmaste att jag accepterar inte att den slås ihop med julafton och att helst inte att det är julpapper på paketen.

    En kompis till mig väntar sitt andra barn nu i mitten på januari och hon är så säker på att hon inte får förtidigt, och hon är en av dem som gett flest gliringar om tidpunkten för Linnéas födelse. Måste nog erkänna att jag skulle bli lite skadeglad om hon skulle få två veckor förtidigt (som hon nästan fick med första) och få i slutet på december... Men bara nästan...
  15. tjejen
    #8

    kommentar idag igen

    Hej!
    Åhhhh, idag kom fler kommentarer ang att vår dotter är född sent på kvällen på nyårsafton... \"Vilket dumt datum\" sa en bekant........!
  16. 8
    kommentar idag igen Hej!
    Åhhhh, idag kom fler kommentarer ang att vår dotter är född sent på kvällen på nyårsafton... \"Vilket dumt datum\" sa en bekant........!
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    Blir så less på sånt!

    Tänk vad underbart ändå att fira sin födelsedag på nyårsafton! Visst är det lite trist att det är sista dagen på året,när hon blir äldre och det handlar om att komma in på ställen osv, men vilka andra när nyårsbarnen blir firade med raketer och fest?!?

    Man ska inte ta för givet att man kan planera barn till vissa datum, om ens planera att få barn. Därför är jag glad för mina barn oavsett om de är decemberbarn eller januaribarn.
  18. 9
    Blir så less på sånt! Tänk vad underbart ändå att fira sin födelsedag på nyårsafton! Visst är det lite trist att det är sista dagen på året,när hon blir äldre och det handlar om att komma in på ställen osv, men vilka andra när nyårsbarnen blir firade med raketer och fest?!?

    Man ska inte ta för givet att man kan planera barn till vissa datum, om ens planera att få barn. Därför är jag glad för mina barn oavsett om de är decemberbarn eller januaribarn.
  19. tjejen
    #10

    tack

    Tack för svar! Håller helt med dig om att man ska vara glad att man överhuvudtaget kunde få barn. Det har verkligen inte varit självklart för oss eftersom vi förlorat ett barn i magen tidigare.
  20. 10
    tack Tack för svar! Håller helt med dig om att man ska vara glad att man överhuvudtaget kunde få barn. Det har verkligen inte varit självklart för oss eftersom vi förlorat ett barn i magen tidigare.
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11

    Varför det?

    Elliot var beräknad till den 13:e och behagade anlända den 27:e. Alla i vår bekantskapskrets vet hur många år det tog att *alls* få honom så det där med när födelsedagen inträffar känns rätt oväsentligt. Jag är tacksam över att den alls inträffar. Det sista har jag också sagt till främmande människor som har synpunkter på datum.

    Finns det verkligen inget annat människor kan haka upp sina tankar på? Den unga kvinnan på dagis kanske ska fundera på sitt språkbruk? Fattar hon alls vad ordet hat betyder? Jag tycker nog att det var en rätt larvig kommentar.

    Ditt barns födelsedagar blir speciella om du gör dem speciella och det kommer du garanterat att göra :)
  22. 11
    Varför det? Elliot var beräknad till den 13:e och behagade anlända den 27:e. Alla i vår bekantskapskrets vet hur många år det tog att *alls* få honom så det där med när födelsedagen inträffar känns rätt oväsentligt. Jag är tacksam över att den alls inträffar. Det sista har jag också sagt till främmande människor som har synpunkter på datum.

    Finns det verkligen inget annat människor kan haka upp sina tankar på? Den unga kvinnan på dagis kanske ska fundera på sitt språkbruk? Fattar hon alls vad ordet hat betyder? Jag tycker nog att det var en rätt larvig kommentar.

    Ditt barns födelsedagar blir speciella om du gör dem speciella och det kommer du garanterat att göra :)
  23. Sessan m A-03 & L-04
    #12

    Samma här

    Har också sagt att de inte ska slå ihop både julklappar och presenter. Det ska vara födelsedag och dte ska kännas som födelsedag. Visst kanske han kommer tycka att dte är tråkigt o fylla så sent, men då får vi ta den smällen o utskällningen *ler*. Försök o tänka positivt och som sagt tjata och förklara på hur ni vill ha det för andra. De får ta era seder det är ju er familj *ler*.

    Själv tänker jag positivt och tar fram vad som är positivt istället, tex så är ju alla med vardagsjobb lediga den 25:e och 26:e som det är i vårt fall. Dessutom så kan dte vara mysigt och få vara yngre längre sen när man blir äldre *ler*. Med att få presenter bara en sida på året så kan man ju ge någon liten sommarpresent eller nåt också, kanske fira med en liten vår eller sommarfest också o bjuda in släkt o vänner. Eller om namnsdag ligger lite mer ifrån födelsedag kan man ju alltid fira den också.

    Skickar lite kramar och hoppas du kan vända på det och få det till något positivt istället.
    Kramar
  24. 12
    Samma här Har också sagt att de inte ska slå ihop både julklappar och presenter. Det ska vara födelsedag och dte ska kännas som födelsedag. Visst kanske han kommer tycka att dte är tråkigt o fylla så sent, men då får vi ta den smällen o utskällningen *ler*. Försök o tänka positivt och som sagt tjata och förklara på hur ni vill ha det för andra. De får ta era seder det är ju er familj *ler*.

    Själv tänker jag positivt och tar fram vad som är positivt istället, tex så är ju alla med vardagsjobb lediga den 25:e och 26:e som det är i vårt fall. Dessutom så kan dte vara mysigt och få vara yngre längre sen när man blir äldre *ler*. Med att få presenter bara en sida på året så kan man ju ge någon liten sommarpresent eller nåt också, kanske fira med en liten vår eller sommarfest också o bjuda in släkt o vänner. Eller om namnsdag ligger lite mer ifrån födelsedag kan man ju alltid fira den också.

    Skickar lite kramar och hoppas du kan vända på det och få det till något positivt istället.
    Kramar
  25. Sessan m A-03 & L-04
    #13

    o glömde

    har alltid sagt också att det finns viktigare saker i livet än när man fyller år, som att bli älskad och omhändertagen tex.
  26. 13
    o glömde har alltid sagt också att det finns viktigare saker i livet än när man fyller år, som att bli älskad och omhändertagen tex.
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14

    23 december

    är min lille plutt född, 2 minuter innan julafton. Var egentligen beräknad den 1:a januari och jag har också fått höra de berömda \"du får väl knipa\" orden, vilket är bland det mest idiotiska jag hört. Precis som man själv bestämmer när barnet ska födas.... Jag försöker se det positiva istället t ex är ju hela familjen redan samlad dagen före julafton och vi kan fira Colins födelsedag tillsammans. Blir så trött på att alla ständigt ska peka ut allt negativt - det är ju som det är.
  28. 14
    23 december är min lille plutt född, 2 minuter innan julafton. Var egentligen beräknad den 1:a januari och jag har också fått höra de berömda \"du får väl knipa\" orden, vilket är bland det mest idiotiska jag hört. Precis som man själv bestämmer när barnet ska födas.... Jag försöker se det positiva istället t ex är ju hela familjen redan samlad dagen före julafton och vi kan fira Colins födelsedag tillsammans. Blir så trött på att alla ständigt ska peka ut allt negativt - det är ju som det är.
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15

    klokt sagt

    fast jag kan tycka att vissa släktingar inte är lika kloka som resonerar att de kan se vidar vid jul istället. trots allt så fyller han tre veckor före jul...

    jag trodde faktiskt att de skulle se skillnad på det och julafton men tydligen inte (och eftersom de ändå alltid kommer om det är nån fyller år och aldrig på julafton så undrar jag verkligen hur välkommen vidde egentligen är?)

    ni har sagt så många kloka saker allihop så jag känner att jag verkligen inte kan vara tyst, om nu nån skulle säga att de hellre ses vid jul än på vidars födelsedagskalas (vilket är nu på söndag)
  30. 15
    klokt sagt fast jag kan tycka att vissa släktingar inte är lika kloka som resonerar att de kan se vidar vid jul istället. trots allt så fyller han tre veckor före jul...

    jag trodde faktiskt att de skulle se skillnad på det och julafton men tydligen inte (och eftersom de ändå alltid kommer om det är nån fyller år och aldrig på julafton så undrar jag verkligen hur välkommen vidde egentligen är?)

    ni har sagt så många kloka saker allihop så jag känner att jag verkligen inte kan vara tyst, om nu nån skulle säga att de hellre ses vid jul än på vidars födelsedagskalas (vilket är nu på söndag)
  31. Sessan m A-03 & L-04
    #16

    Klart du inte ska vara tyst

    Han föddes den 4 december inte 24:e december, punkt slut. Vänd på det till dem, skulle ni säga likadant om någon annan fyllde år, vi firar er på påskmiddagen istället då vi ändå ses???? Ja tex det är ju samma sak. Jag skulle iaf vilja komma o fira både på födelsedag och fira julafton då får man ju träffas flera gånger och det är en bra ursäkt för o träffas. Stå på dig Caya!!!!
  32. 16
    Klart du inte ska vara tyst Han föddes den 4 december inte 24:e december, punkt slut. Vänd på det till dem, skulle ni säga likadant om någon annan fyllde år, vi firar er på påskmiddagen istället då vi ändå ses???? Ja tex det är ju samma sak. Jag skulle iaf vilja komma o fira både på födelsedag och fira julafton då får man ju träffas flera gånger och det är en bra ursäkt för o träffas. Stå på dig Caya!!!!
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Korkat!

    Precis som om man fick bestämma själv när ungarna ska födas, känner bara en som fått det och hon fick välja emllan två olika snittdatum, före eller efter helgen..

    Vi har inte fått några kommentarer hittills trots att Lukas är född på Lucia, men det är ju egentligen inte så konstigt. Även om \"alla\" firar Lucia så är det ju inte hela dagen som det är på julen.

    Tycker det är klokt av er att hålla isär födelsedagen och julen, det kommer han att uppskatta, särskilt när han blir äldre. Heja er!
  34. 17
    Korkat! Precis som om man fick bestämma själv när ungarna ska födas, känner bara en som fått det och hon fick välja emllan två olika snittdatum, före eller efter helgen..

    Vi har inte fått några kommentarer hittills trots att Lukas är född på Lucia, men det är ju egentligen inte så konstigt. Även om \"alla\" firar Lucia så är det ju inte hela dagen som det är på julen.

    Tycker det är klokt av er att hålla isär födelsedagen och julen, det kommer han att uppskatta, särskilt när han blir äldre. Heja er!

Liknande trådar

  1. Födelsedagen närmar sig med stormsteg...
    By Evie in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 19:14
  2. Julen närmar sig...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 11:55
  3. Närmar sig med stormsteg nu..
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:14
  4. Februari närmar sig med stormsteg
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 19:26
  5. BF dagen närmar sig med stormsteg!
    By tingla_bu in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar