väntar barn
Utvecklingshämning
  1. Malin
    #1

    väntar barn

    i maj och har en son på 3 med svår cp skada. vet inte hur man ska göra med sjukskrivning då jag bär Nils väldigt mycket, han kan inte gå, sitta krypa eller åla. har haft sammandragningar och vet inte om det är farligt att jobba heltid då. jobbar i butik med mycket lyft leveranser och måste stå hela dagarna.
  2. 1
    väntar barn i maj och har en son på 3 med svår cp skada. vet inte hur man ska göra med sjukskrivning då jag bär Nils väldigt mycket, han kan inte gå, sitta krypa eller åla. har haft sammandragningar och vet inte om det är farligt att jobba heltid då. jobbar i butik med mycket lyft leveranser och måste stå hela dagarna.
  3. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #2

    Jag

    var sjukskriven på heltid från mitten av graviditeten. Fast jag hade bara hunnit jobba en månad då jag hade varit föräldraledig med Douglas innan det. Min kropp sa tydligt i från att jag redan hade tillräckligt med jobb med min son och att jag inte klarade av mer. Jag fick tidigt sammandragningar och högt blodtryck.
    Jag tycker att du ska lyssna på din kropp! Vad säger den? Vad orkar du? Jag tror att du själv vet hur du vill ha det. Ta upp dina tankar med barnmorskan. Förklara hur du har det hemma så blir det säkert inga problem!
    Tiden då Douglas var på dagis hjälpte mig att hämta in lite av det som jag låg back i, sömn......energi....ork. För mig var sjukskrivningen det bästa. Hade aldrig fixat det annars och Ella hade definitivt inte mått bra av det där hon låg och skvalpade i magen.
    Lycka till med din graviditet!
  4. 2
    Jag var sjukskriven på heltid från mitten av graviditeten. Fast jag hade bara hunnit jobba en månad då jag hade varit föräldraledig med Douglas innan det. Min kropp sa tydligt i från att jag redan hade tillräckligt med jobb med min son och att jag inte klarade av mer. Jag fick tidigt sammandragningar och högt blodtryck.
    Jag tycker att du ska lyssna på din kropp! Vad säger den? Vad orkar du? Jag tror att du själv vet hur du vill ha det. Ta upp dina tankar med barnmorskan. Förklara hur du har det hemma så blir det säkert inga problem!
    Tiden då Douglas var på dagis hjälpte mig att hämta in lite av det som jag låg back i, sömn......energi....ork. För mig var sjukskrivningen det bästa. Hade aldrig fixat det annars och Ella hade definitivt inte mått bra av det där hon låg och skvalpade i magen.
    Lycka till med din graviditet!
  5. Malin
    #3

    tack

    för svaret. tror nog att jag tar på mig lite för myv´cket jobb. det är svårt att sitta stilla när det finns mycket att göra o blir stressad av att inte kunna hjälpa till med allt som behövs utan bara titta på.
  6. 3
    tack för svaret. tror nog att jag tar på mig lite för myv´cket jobb. det är svårt att sitta stilla när det finns mycket att göra o blir stressad av att inte kunna hjälpa till med allt som behövs utan bara titta på.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    jag var sjukskriven

    nästan hela graviditeten. Jag hade varit gravid ca 1,5 månad när jag gick hem från jobbet. Det handlade mest om att vi inte vet varför Alexander skadades och jag blev väldigt stressad över att stressen på jobbet skulle vara negativ. Läkaren förstod och hjälpte mig att få en lugnare graviditet. Iof hade jag planerat att vara föräldraledig sedan innan så sjukskrivningen vara bara ca 1, 5 månad lång.
    Lycka till
  8. 4
    jag var sjukskriven nästan hela graviditeten. Jag hade varit gravid ca 1,5 månad när jag gick hem från jobbet. Det handlade mest om att vi inte vet varför Alexander skadades och jag blev väldigt stressad över att stressen på jobbet skulle vara negativ. Läkaren förstod och hjälpte mig att få en lugnare graviditet. Iof hade jag planerat att vara föräldraledig sedan innan så sjukskrivningen vara bara ca 1, 5 månad lång.
    Lycka till

Liknande trådar

  1. 39 år och väntar barn nr 3.
    By Katarina med 3:an in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 17:50
  2. 19 år och väntar barn nr2
    By Tessan89 in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 17:07
  3. väntar barn 2
    By tröttis in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 08:30
  4. Nu väntar vi barn
    By anonym pga. ämnet in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 08:43
  5. Vi väntar barn!
    By applecore in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 10:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar