Fick medgivandet igår!
Adoption
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Fick medgivandet igår!

    Det är nu på väg till AC. Äntligen känns det som att något händer! *glad*
  2. 1
    Fick medgivandet igår! Det är nu på väg till AC. Äntligen känns det som att något händer! *glad*
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    Vad spännande!

    Lycka till nu framöver! Få se, vet jag vilket land ni har siktat in er på? Nej, det gör jag nog inte *kliar mig i huvudet* Berätta gärna!
  4. 2
    Vad spännande! Lycka till nu framöver! Få se, vet jag vilket land ni har siktat in er på? Nej, det gör jag nog inte *kliar mig i huvudet* Berätta gärna!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Etiopien :)

    Det är vad vi helst vill. Har även funderat på Vietnam, men Etiopien känns så rätt. Gissar att du håller med :)
  6. 3
    Etiopien :) Det är vad vi helst vill. Har även funderat på Vietnam, men Etiopien känns så rätt. Gissar att du håller med :)
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Oh, yeah! :)

    Lycka till med allt då! Det är väl kanske lite väntetid på att göra i ordning handlingarna. Men den totala väntetiden påverkas ju inte av det (jmf med att göra i ordning handlingarna på en gång och sen ha en längre tid till bb, alltså).

    Håll oss uppdaterade!
  8. 4
    Oh, yeah! :) Lycka till med allt då! Det är väl kanske lite väntetid på att göra i ordning handlingarna. Men den totala väntetiden påverkas ju inte av det (jmf med att göra i ordning handlingarna på en gång och sen ha en längre tid till bb, alltså).

    Håll oss uppdaterade!
  9. T ;D
    #5

    En bit på väg

    så skönt att ha det avklarat.
    För mig var det 1,5 år sedan så det känns avlägset, men minns rädslan för den sk djupintervjun.
    Grattis.
  10. 5
    En bit på väg så skönt att ha det avklarat.
    För mig var det 1,5 år sedan så det känns avlägset, men minns rädslan för den sk djupintervjun.
    Grattis.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Underbart!

    Det har ju gått ganska snabbt för er ändå? *Tycker jag från åskådarbänken*

    GRATTIS!
  12. 6
    Underbart! Det har ju gått ganska snabbt för er ändå? *Tycker jag från åskådarbänken*

    GRATTIS!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Söker...

    ...all \"inside information\" jag kan få om adoption från Etiopien. Skulle jag kunna få maila dig? Bara om du vill och har tid alltså.
  14. 7
    Söker... ...all \"inside information\" jag kan få om adoption från Etiopien. Skulle jag kunna få maila dig? Bara om du vill och har tid alltså.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Ja, jag var också...

    ...lite nervös, men det hela gick mycket smärtfritt. Tyckte faktiskt nästan de var lite mesiga ;) (fast hellre det än tvärtom)
  16. 8
    Ja, jag var också... ...lite nervös, men det hela gick mycket smärtfritt. Tyckte faktiskt nästan de var lite mesiga ;) (fast hellre det än tvärtom)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Tja

    Det kanske det har i adoptionstermer mätt, men vi ansökte i januari och hade normalt sett fått vårt medgivande före sommaren, men hade otur med personalbrist m m och då blir det ju lätt så att det är det man jämför med.
  18. 9
    Tja Det kanske det har i adoptionstermer mätt, men vi ansökte i januari och hade normalt sett fått vårt medgivande före sommaren, men hade otur med personalbrist m m och då blir det ju lätt så att det är det man jämför med.
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10

    Mejla gärna!

    Sorry det sena beskedet, vi är adsl-lösa och modemburna för tillfället (*ghiiii*) så jag är inte här så mycket...

    Mejla mig på [email protected]
  20. 10
    Mejla gärna! Sorry det sena beskedet, vi är adsl-lösa och modemburna för tillfället (*ghiiii*) så jag är inte här så mycket...

    Mejla mig på [email protected]
  21. mathilda
    #11

    vad kul!

    grattis! nu börjar den riktiga resan!!!
    vilket land tror ni att det blir???
  22. 11
    vad kul! grattis! nu börjar den riktiga resan!!!
    vilket land tror ni att det blir???
  23. Helena m Y
    #12

    GRATTIS!!

    Åh, så härligt! Nu händer det grejer du :). Har ni hört något mer om när det kan bli dags att göra iordningen papperen för er? Åh, så spännande! Det är inte utan att man blir sugen att starta hela processen på nytt ganska omgående själv. Det tar ju sin lilla tid att adoptera med alla väntetider överallt... Nåja, riiiiktigt ännu är det väl inte dags men åh, vilken spännande tid ni har framför er!

    Kram
  24. 12
    GRATTIS!! Åh, så härligt! Nu händer det grejer du :). Har ni hört något mer om när det kan bli dags att göra iordningen papperen för er? Åh, så spännande! Det är inte utan att man blir sugen att starta hela processen på nytt ganska omgående själv. Det tar ju sin lilla tid att adoptera med alla väntetider överallt... Nåja, riiiiktigt ännu är det väl inte dags men åh, vilken spännande tid ni har framför er!

    Kram

Liknande trådar

  1. Fick MA igår
    By Melissanr1 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 09:37
  2. Hurra - nya medgivandet klart!
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 19:28
  3. Igår fick jag nog..:(
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 07:36
  4. Igår fick jag
    By Busluren in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 08:14
  5. Igår fick...
    By AnkieE in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar