Nu är jag mamma till en 2-åring!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Nu är jag mamma till en 2-åring!

    Sonen fyllde 2 i måndags och hela släkten kom på 1:a advent för att fira födelsedagsbarnet. Det blev tyvärr lite för mycket för min kropp. Städa, julpynta, handla mat och presenter mm, så när svärföräldrarna kom stod jag och grät över spisen. Fick, vad jag tror, en mycket ond sammandragning som höll i sig i 5-10 minuter. Det kändes ung som håll i sidan, men mycket längre ner och det strålade på ett större område. Jag har fått det flera gånger den senaste veckan när jag hållt på och fixat. Är det någon som känner igen det? Min bm tyckte jag skulle kontakta förlossningen nästa gång, så att bebisen inte ska komma för tidigt. Jag själv tycker det är lite överdrivet eftersom det släpper efter en stund om jag inte fortsätter att fixa.

    kram
  2. 1
    Nu är jag mamma till en 2-åring! Sonen fyllde 2 i måndags och hela släkten kom på 1:a advent för att fira födelsedagsbarnet. Det blev tyvärr lite för mycket för min kropp. Städa, julpynta, handla mat och presenter mm, så när svärföräldrarna kom stod jag och grät över spisen. Fick, vad jag tror, en mycket ond sammandragning som höll i sig i 5-10 minuter. Det kändes ung som håll i sidan, men mycket längre ner och det strålade på ett större område. Jag har fått det flera gånger den senaste veckan när jag hållt på och fixat. Är det någon som känner igen det? Min bm tyckte jag skulle kontakta förlossningen nästa gång, så att bebisen inte ska komma för tidigt. Jag själv tycker det är lite överdrivet eftersom det släpper efter en stund om jag inte fortsätter att fixa.

    kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Grattis till 2-åringen!

    Sammandragningar har jag fått, men inte så de suttit i så länge som dina. Men nog är det ett tecken från kroppen på att man ska ta det lite lugnare!

    Kram!
  4. 2
    Grattis till 2-åringen! Sammandragningar har jag fått, men inte så de suttit i så länge som dina. Men nog är det ett tecken från kroppen på att man ska ta det lite lugnare!

    Kram!
  5. Lillan med Oliver -02 & Bebis v.27
    #3

    Grattis!

    Till 2 åringen, hoppas kalaset blev lyckat och Du ta det lugnt i fortsättingen!

    Jag tycker Du ska ringa förlossningen precis som det BM föreslog nästa gång det händer och rådfråga med dem.

    Kram
  6. 3
    Grattis! Till 2 åringen, hoppas kalaset blev lyckat och Du ta det lugnt i fortsättingen!

    Jag tycker Du ska ringa förlossningen precis som det BM föreslog nästa gång det händer och rådfråga med dem.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Grattis!

    Två år, stora killen!

    Jag får också sammandragningar när jag fixar med kalas och dylikt här hemma... ett tecken på att man bör ta det lite lugnt. Men det är ju kul med kalas!
  8. 4
    Grattis! Två år, stora killen!

    Jag får också sammandragningar när jag fixar med kalas och dylikt här hemma... ett tecken på att man bör ta det lite lugnt. Men det är ju kul med kalas!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Ja!

    Måste bara få in i huvudet att med ta det lugnt menas det hela tiden och inte att jag kan hoppa runt ibland. Vill inte ha en bebis i år ju :o)

    kram och tack för grattisen :o)))
  10. 5
    Ja! Måste bara få in i huvudet att med ta det lugnt menas det hela tiden och inte att jag kan hoppa runt ibland. Vill inte ha en bebis i år ju :o)

    kram och tack för grattisen :o)))

Liknande trådar

  1. Tv-inslag om mamma till 8-åring med DS
    By Tina Enström in forum Downs Syndrom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 20:41
  2. Mamma till en 3-åring
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 12:44
  3. Orolig mamma till 4 1/2 åring
    By Clara77 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:13
  4. Desperat mamma till 6 åring
    By Vinecooler in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 22:13
  5. Julklapp till mamma och 16-åring?
    By Libra in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar